TREND NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: Deinfulenseri, novi trendseteri
Već godinama influenseri sa različitih društvenih mreža imaju sve veći i veći uticaj na potrošače, postajući nezaobilazni deo marketinške i prodajne strategije poznatih brendova. Kako i ne bi, kada pojedini imaju stotine hiljada, pa i više miliona pratilaca.

Foto Shutterstock
I, dok nasmejani i obučeni u odeću poznatih kreatora raspredaju o tome čiji je vazdušni đon bolji ili zašto je neka maskara baš ta koja je vama neophodna, s leđa im se tiho prikradaju deinfluenseri, počevši da im odgrizaju deo kolača, ali - sa druge strane.
Predstavnici relativno novog trenda kod nas, a i u svetu prisutnog tek nekoliko godina, nazvani su upravo tako, deinfluenseri. Reč je o osobama koje, poput influensera, imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, ali kreiraju sadržaj koji nije afirmativan po pojedine brendove i proizvode, već naprotiv, skreće pažnju na nedostatke kod „izvikanih“ imena. Na taj način pokušavaju svoju publiku da odvrate od kupovine određenog proizvoda a, često, i od kupovine generalno, jer su mahom na strani održive potrošnje i proizvodnje, koja je u suprotnosti sa zagađenjem do kog dolazi zbog tekstilne industrije. Većina deinfluensera na Instagramu, Tik-toku, Jutjubu i Fejsbuku zalaže se za štednju novca koji možete upotrebiti na pametnije načine od kupovine 15. para patika ili petih naočara za sunce, kao i rasipanja prilikom pazarenja precenjene haljine, rumenila, automobila… Ovi novi trendseteri trude se da svojim pratiocima demistifikuju određene proizvode koje njihovi oponenti, influenseri, dižu u nebo, često pokazujući i dokazujući pred kamerama da nisu vredni ni prebijene pare, a ni minuta njihove pažnje. Ukazuju na manjak kvaliteta, originalnosti, greške u tkanju, nepostojanost boja, pa čak i štetnost po zdravlje određenih komada odeće ili obuće, kozmetičkih preparata, šminke, prehrambrenih proizvoda...
S obzirom na to da znamo da influensere (debelo) plaćaju kompanije čije proizvode promovišu na društvenim mrežama, postavlja se pitanje da li neko (recimo konkurentski brendovi) finansira i deinfluensere ili su baš svi oni odabrali da se bave time samo zbog opšteg dobra. Istina je, kao i uvek, negde na sredini.

HOROR NA AUTO-PUTU: Pronađeno 20 tela, četiri obezglavljena visila sa mosta (FOTO)
DVADESET tela, od kojih su neka bila obezglavljena, pronađena su na mostu iznad auto-puta u delu Meksika gde se sukobljavaju frakcije narko-kartela Sinaloa, saopštile su juče meksičke vlasti, prenosi CBS News.
01. 07. 2025. u 09:31

"MOGLO BI UMRETI 4.500 LjUDI" Ova zemlja je najugroženija na Zapadnom Balkanu, hitan sastanak u SZO zbog vrućina u Evropi
JUŽNA Evropa suočava se sa žestokim toplotnim talasom - temperature prelaze 40 stepeni Celzijusa, a u španskoj pokrajini Uelva izmereno je rekordnih 46 stepeni, što je najviša junska temperatura u istoriji zemlje. Istovremeno, Italija, Grčka, Portugalija i Zapadni Balkan takođe beleže rekordne vrućine, praćene šumskim požarima i ljudskim žrtvama.
01. 07. 2025. u 11:45

AGENT MOSADA U POLITIČKOM VRHU SIRIJE: Vešanje izraelskog špijuna snimano i prenošeno uživo (FOTO/VIDEO)
MNOGI ga smatraju najboljim izraelskim špijunom ikada. Sa lažnim identitetom sirijskog muslimana rođenog u Libanu, Eli Koen je imao jedan cilj - da kao operativac Mosada sazna poverljive informacije koje će koristiti Izraelu.
01. 07. 2025. u 12:48
Komentari (0)