OVAKO JE IZGLEDAO ISUS: Veštačka inteligencija dala odgovor na pitanje, evo šta je rezultat (FOTO)

Novosti online

22. 08. 2024. u 09:34

TORINSKI pokrov (ili Sveti pokrov) je jedna od najpoznatijih hrišćanskih relikvija, a predstavlja komad tkanine na kojoj se mogu prepoznati obrisi muškog tela.

ОВАКО ЈЕ ИЗГЛЕДАО ИСУС: Вештачка интелигенција дала одговор на питање, ево шта је резултат (ФОТО)

Foto: Printscreen

Prvi put je predstavljena javnosti 1354. godine kao tkanina u koju je bilo umotano unakaženo Hristovo telo nakon raspeća. Od tada ne prestaje da zaokuplja pažnju istoričara, crkvenih poglavara, skeptika i vernika.

Biblija kaže da je Josif iz Arimateje umotao Hristovo telo u platneni pokrov i stavio ga u grobnicu, a ostalo je zapisano da ga je vitez Žofroa de Šarni poklonio crkvi u Lireju u Francuskoj, proglasivši ga Svetim pokrovom.

Obrisi muškarca sa bradom i ranama po telu mogu se pre uočiti na crno-belom negativu, nego u prirodnoj boji platna (sepija). Prve fotografije relikvije napravio je Sekundo Pija 1898. godine.

Poreklo pokrova je predmet intenzivne debate među naučnicima, teolozima, istoričarima i istraživačima, ali se danas nećemo baviti tim segmentom.

Britanski Dejli ekspres odlučio je da iskoristi modernu tehnologiju, tačnije veštačku inteligenciju, za analizu zagonetne relikvije, u nadi da će otkriti “pravo lice Hrista”.

Pomoću sofisticiranog AI generatora Midjourney i reinterpretacije hrišćanske relikvije dobili su simulaciju lica iza pokrova.

Veštačka inteligencija prikazuje Hrista sa dugom kosom i bradom, slično klasičnim prikazima. Deluje da ima posekotine i ogrebotine na licu i telu, koje bi odgovarale ranama od raspeća koje se pominju u Bibliji.

U prošlosti je bilo više pokušaja naučnika i umetnika da repliciraju sliku pokrova, ali nijedan nije u potpunosti prikazao jedinstvene karakteristike.

Isto važi i za rezultat AI. Nećemo reći da je pokazao “pravo lice Hrista”, a prostora za debatu uvek ima.

(Telegraf)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE