GRAĐANI SRPSKE SVE ČEŠĆE KUPUJU IZ FOTELJE: Pomama za šopingom „na klik“

Tajana Cvijetić

14. 11. 2024. u 07:15

GRAĐANI Srpske sve češće posežu za onlajn kupovinom, a tome svedoči i podatak Uprave za indirektno oporezivanje (UiO) BiH da je stiglo čak 61.389. pošiljki na carinsku ispostavu Trebinje, dok je u Banjaluku stiglo 51.396 paketa sa popularne onlajn aplikacije za naručivanje.

ГРАЂАНИ СРПСКЕ СВЕ ЧЕШЋЕ КУПУЈУ ИЗ ФОТЕЉЕ: Помама за шопингом „на клик“

Foto AP

Predsednik Udruženja potrošača "Toper" iz Doboja Snežana Šešlija ističe da su se navike potrošača poslednjih godina promenile.

- Onlajn trgovina preuzima primat i to zbog konformizma, udobnosti i uštede vremena - nema izlaska iz kuće, sve kupujemo iz fotelje uz omiljene serije ili druge sadržaje. A omogućena je kupovina i sa radnog mesta i sve nam se dostavlja "na vrata". Imamo daleko veći izbor proizvoda nego što imamo u tržnom centru, kao i poređenje cena. Česte su i promocije, obaveštenja kupaca o sniženjima, a povremeno ih nagrađuju specijalnim popustima - kaže Šešlija.

Dodaje da je ponekad jeftinija onlajn ponuda garderobe, nego što je to u buticima, ali i ako nije, građani opet posežu za takvom vrstom kupovine.

- Kupovina garderobe u buticima je stvar prestiža, stvaranje navike da je nešto što je brend dovoljan kvalitet da nas izdvaja u društvu - ističe Snežana.

Skok tokom pandemije

TOKOM pandemije korone naglo je došlo do povećanja onlajn trgovine. Prema statističkim podacima, u Doboju je porastao broj građana koji su se odlučivali za onlajn kupovinu za oko 40 odsto, a taj se trend zadržao do danas. Udruženja potrošača počinju ozbiljnije da se bave problemom sigurnosti ove vrste trgovine tek posle pandemije, kada se povećava i broj prigovora od strane potrošača, istakla je Snežana Šešlija.

Potrošači putem interneta, uz hranu, najčešće kupuju odevne predmete, kućne aparate...

- Prema našim saznanjima odeća i obuća čine oko 30 odsto ukupnih onlajn trgovina. Zatim sledi elektronika i tehnički uređaji koji čine oko 20 odsto prometa, a za hranu i piće nemamo podatke, sem činjenice da su vrlo popularne onlajn dostave na dnevnoj osnovi iz ugostiteljskih objekata i trgovina - izjavila je Šešlija.

Psiholog Neda Stevanović ističe da je jedna od najvažnijih prednosti onlajn kupovine ekonomičnost, posebno u pogledu uštede vremena, ali u njemu leži i "zamka".

- U pozadini psihološkog fenomena sve češćeg posezanja za onlajn kupovinom, posebno se pominju osećaj veće kontrole nad celokupnim činom procesa kupovine zbog lakše dostupnosti, bržeg pregleda artikala i upređivanja cena. Gledano iz ugla emocionalne prirode čoveka, onlajn kupovina nam pruža "instant", trenutni osećaj zadovoljstva koje nam pričinjava kupovina "na jedan klik", a čija nekontrolisanost može otići i do zavisnosti koja je sve češća - kaže Neda i dodaje da ona ipak donosi određene prednosti, ali samo ukoliko je izbalansirana sa stvarnim potrebama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

LUKA MODRIĆ SENZACIONALNO ODLAZI KOD VELIKOG RIVALA? Fudbalski šok na pomolu jer Real ne želi da ponudi Hrvatu novi ugovor!