GRAĐANI SRPSKE SVE ČEŠĆE KUPUJU IZ FOTELJE: Pomama za šopingom „na klik“
GRAĐANI Srpske sve češće posežu za onlajn kupovinom, a tome svedoči i podatak Uprave za indirektno oporezivanje (UiO) BiH da je stiglo čak 61.389. pošiljki na carinsku ispostavu Trebinje, dok je u Banjaluku stiglo 51.396 paketa sa popularne onlajn aplikacije za naručivanje.
Foto AP
Predsednik Udruženja potrošača "Toper" iz Doboja Snežana Šešlija ističe da su se navike potrošača poslednjih godina promenile.
- Onlajn trgovina preuzima primat i to zbog konformizma, udobnosti i uštede vremena - nema izlaska iz kuće, sve kupujemo iz fotelje uz omiljene serije ili druge sadržaje. A omogućena je kupovina i sa radnog mesta i sve nam se dostavlja "na vrata". Imamo daleko veći izbor proizvoda nego što imamo u tržnom centru, kao i poređenje cena. Česte su i promocije, obaveštenja kupaca o sniženjima, a povremeno ih nagrađuju specijalnim popustima - kaže Šešlija.
Dodaje da je ponekad jeftinija onlajn ponuda garderobe, nego što je to u buticima, ali i ako nije, građani opet posežu za takvom vrstom kupovine.
- Kupovina garderobe u buticima je stvar prestiža, stvaranje navike da je nešto što je brend dovoljan kvalitet da nas izdvaja u društvu - ističe Snežana.
Skok tokom pandemije
TOKOM pandemije korone naglo je došlo do povećanja onlajn trgovine. Prema statističkim podacima, u Doboju je porastao broj građana koji su se odlučivali za onlajn kupovinu za oko 40 odsto, a taj se trend zadržao do danas. Udruženja potrošača počinju ozbiljnije da se bave problemom sigurnosti ove vrste trgovine tek posle pandemije, kada se povećava i broj prigovora od strane potrošača, istakla je Snežana Šešlija.
Potrošači putem interneta, uz hranu, najčešće kupuju odevne predmete, kućne aparate...
- Prema našim saznanjima odeća i obuća čine oko 30 odsto ukupnih onlajn trgovina. Zatim sledi elektronika i tehnički uređaji koji čine oko 20 odsto prometa, a za hranu i piće nemamo podatke, sem činjenice da su vrlo popularne onlajn dostave na dnevnoj osnovi iz ugostiteljskih objekata i trgovina - izjavila je Šešlija.
Psiholog Neda Stevanović ističe da je jedna od najvažnijih prednosti onlajn kupovine ekonomičnost, posebno u pogledu uštede vremena, ali u njemu leži i "zamka".
- U pozadini psihološkog fenomena sve češćeg posezanja za onlajn kupovinom, posebno se pominju osećaj veće kontrole nad celokupnim činom procesa kupovine zbog lakše dostupnosti, bržeg pregleda artikala i upređivanja cena. Gledano iz ugla emocionalne prirode čoveka, onlajn kupovina nam pruža "instant", trenutni osećaj zadovoljstva koje nam pričinjava kupovina "na jedan klik", a čija nekontrolisanost može otići i do zavisnosti koja je sve češća - kaže Neda i dodaje da ona ipak donosi određene prednosti, ali samo ukoliko je izbalansirana sa stvarnim potrebama.
Preporučujemo
DODIK O IZJAVI PRIMORCA: Bio je u pravu kada je rekao da je BiH propala država
03. 12. 2025. u 19:25
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)