GRAĐANI BESNI: U sandučićima dobili obaveštenje sa pretnjom da će im isključiti struju

О. МАТАВУЉ

03. 12. 2020. u 09:39

VELIKI broj Banjalučana ostao je u šoku nakon što su krajem novembra iz "Elektrokrajine" a. d. Banjaluka dobili "čestitku" u kojoj im se preti isključenjem električne energije zbog neplaćenog računa za oktobar!?

ГРАЂАНИ БЕСНИ: У сандучићима добили обавештење са претњом да ће им искључити струју

Foto "Elektrokrajina"

Dopisništvo "Novosti" zbog toga je "zasuto" pozivima besnih građana koji tvrde da su redovne platiše i prosto ne mogu verovati da ih je u poštanskom sandučiću dočekalo "obaveštenje o isključenju" za račune od samo 40 maraka.

- Račun za struju, za oktobar mesec, dobio sam 12. novembra. Već 27. dočekalo me je "obaveštenje o isključenju" u kojem mi "Elektrokrajina" preti isključenjem struje u decembru, jer račun za oktobar nisam platio do 25. novembra - pojašnjava besni građanin koji je insistirao na anonimnosti.

Na identičan problem, sa iznosima računa manjim od 100 KM, požalilo se više desetina njegovih sugrađana. Priča je svima ista i svi se pitaju da li su u "Elektrokrajini" svesni globalne krize izazvane pandemijom koronom i kako narod živi?

Foto N. Fifić

 

- To što rade je skandalozno! Kao budžetski korisnik platu za oktobar primam u decembru, a "Elektrokrajina" mi u novembru preti isljučenjem struje! To je drsko i za svaku osudu! Zašto ne pošalju izvinjenje kada struju obračunaju za 120 KM više nego što sam potrošio - pita se jedna Banjalučanka.Predrag Klincov, portparol "Elektrokrajine", kaže da to preduzeće sve odluke i mere u procesu naplate električne energije sprovodi u skladu sa zakonom.

- Opštim uslovima za isporuku i snabdevanje električnom energijom kao rok za plaćanje utvrđen je 25. dan meseca u kome je izdat račun za prethodni mesec. Istim aktom je propisano da kupac, koji u roku ne plati iznos utrošene električne energije, snosi posledice - kaže Klincov.

ČISTE BILANSE POTRAŽIVANjA

U "ELEKTROKRAJINI" podsećaju da se sva elektrodistributivna preduzeća nalaze u procesu reorganizacije u skladu sa novim Zakonom o električnoj energiji RS koji stupa na snagu 1. januara 2021. kada će prodaju struje domaćinstvima preuzeti direkcija "Elektroprivrede RS" u Trebinju. Zbog toga je, kako kažu, svih pet preduzeća dužno da do kraja 2020. očisti bilanse potraživanja za isporučenu električnu energiju.

Naglašava da nijedan uredni i redovni platiša ne može i neće biti isključen sa mreže.

- Više od 95 odsto kupaca redovno izmiruje svoje obaveze, i zbog njih imamo dužnost da naplatimo potraživanja od dužnika. "Elektrokrajina" je nebrojeno puta iskazala osetljivost prema socijalno ugroženim kupcima - ističe Klincov.

On odbacuje namere da se uredna naplata "Elektrokrajini" pripiše kao greh, umesto kao redovna, zakonski uređena poslovna aktivnost, deleći lekcije medijima.

- S obzirom na to da nas pozivate da ne obavljamo svoj posao i ne tražimo naplatu "manjih dugovanja", cenimo da onda treba da budete profesionalno dosledni i iste upite i članke objavite o telekomunikacionim i kablovskim operaterima koji godinama isključuju dužnike bez obzira na visinu duga - kaže Klincov.

U "Elektrokrajini" očigledno nisu svesni da kablovski operateri ostavljaju mogućnost i do dva neplaćena računa pre isključenja. Takođe, oni ne šalju "obaveštenja o isključenju", već "molbu za izmirenje duga". Rok izmirenja je duži, dok se ponovno uključenje ne naplaćuje, za razliku od "Elektrokrajine" koja za ponovno uključenje naplaćuje naknadu veću od 30 KM.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

OVO NIKAKO NE VALJA! Luka Dončić zbog povrede duži period van terena