IZAŠAO ŽIV IZ PAKLA: Grožan prošao sa lakšim opekotinama zahvaljujući sistemu "halo"

ČUDO, sistem "halo" i Svevišnji spasli su francusko-švajcarskog vozača Formule 1 Romena Grožana sigurne smrti.

ИЗАШАО ЖИВ ИЗ ПАКЛА: Грожан прошао са лакшим опекотинама захваљујући систему хало

FOTO: Printskrin/Tviter

Snimak u kome ovaj pilot posle 28,8 sekundi izlazi živ iz buktinje ostaće zauvek upisan u njegovoj karijeri i istoriji ovog sporta. Posle neizvesnosti duge kao večnost, uspeo je Grožan da se izvuče samo sa opekotinama ruku i zglobova na nozi. Njegovo stanje nije zabrinjavajuće, pa se očekuje da već danas izađe iz bolnice!

- Pozdrav svima, želim da vam kažem da sam u redu. U stvari, na neki način sam u redu - poručio je samo nekoliko sati posle udesa Grožan, uz širok osmeh iz svog bolničkog kreveta u Vojnoj bolnici u Manami, udaljenoj tridesetak kilometara od piste, pokazujući na svoje ruke u zavojima.

Vozač Hasa se zahvalio na mnogobrojnim porukama podrške koje je u međuvremenu dobio. Izrazio je zahvalnost i medicinskom osoblju i svima koji su učestvovali u njegovom spasavanju. Na snimku iz bolnice Grožan je, takođe, poručio da se nada da će uskoro moći da napiše nekoliko poruka obožavaocima, pokazujući pogledom na prste, koje je pokretao pod zavojima. U video-poruci od 32 sekunde otkrio je i šta mu je spaslo život.

- Pre nekoliko godina nisam bio za "halo", ali sada mislim da je to najveća stvar u Formuli 1! Bez toga sada ne bih mogao da vam se obratim - kazao je Grožan.

"Halo" je sistem od titanijuma koji se u prednjem delu kokpita fiksira na tri tačke, tako da ometa vidno polje vozača, ali ga i štiti od nesreće. Fakultativno je uveden 2015, a od 2018. je postao obavezan. Grožan je bio protivnik ovog "nosa" na bolidu, kao i mnogi drugi vozači.

A ono što se dešavalo u nedelju po podne zaustavilo je dah svim ljubiteljima ovog sporta, dok su Grožan, kao i njegovi najbliži koji su to posmatrali u direktnom prenosu, prolazili kroz pravi pakao. Tekao je tek prvi krug Velike trke u Bahreinu, Grožan je krenuo kao 19, već se bio probio jedno mesto napred, a onda je, posle treće krivine, udario zadnjim desnim točkom u prednji levi bolida Rusa Danila Kvjata iz ekipe Alfa Tauri, presekao mu put i nastavio pravo ka zaštitnom zidu, u koji je udario svom silinom. Bolid se, bukvalno, prepolovio i pretvorio u ogromnu vatrenu loptu.

Na ekranu volana Grožanovog bolida neposredno pre udesa vidi se da je bio u sedmoj brzini, pa se pretpostavlja da se kretao brže od 200 kilometara na sat. Delić sekunde pre toga, na snimcima se primećuje i da je prednjim desnim točkom najverovatnije naleteo na neki otpali deo na pisti.

Već posle osam sekundi pojavilo se prvo spasilačko vozilo. Dok su vatrogasci gasili požar približavajući se bolidu, Grožan je, potpuno svestan, istrčao iz gomile gvožđa i buktinje koja je lizala nebo. Delimično hramljući, i uz pomoć spasilaca, preskočio je ogradu i konačno bio na sigurnom.

Crni tragovi na njegovoj kacigi i odelu koje je predviđeno da štiti trideset sekundi u požaru, pokazali su iz kakvog je pakla izašao. Temperatura u takvim situacijama može da dostigne i 1.500 stepeni!

POSLEDNjA VOŽNjA?

NEZAVRŠENA vožnja u Bahreinu možda je bio i poslednji nastup 34-godišnjeg Grožana u trkama Formule 1. Odranije je, naime, najavljeno da će se od sledeće sezone prebaciti na Indikar ili Formulu E, iz želje da pobeđuje i osvaja nagrade. Već je predviđeno da zbog onoga što mu se dogodilo neće nastupiti na trci Gran-pri Sahir u nedelju, takođe u Bahreinu, da bi se potpuno oporavio. Zameniće ga Brazilac Pijetro Fitipaldi (24), unuk čuvenog šampiona Formule 1 Emersona Fitipaldija.

Ostaje, posle svega, znak pitanja da li će Grožan nastupiti i u poslednjoj ovogodišnjoj trci, nedelju dana kasnije, 13. decembra u Abu Dabiju, pre nego što pređe u drugo takmičenje.

Zapratite Novosti sport na Fejsbuku

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti