NEMA MAJSTORA ZA POLOVNJAKE: Vlasnici automobila u Pirotu na popravku vozila čekaju i do pola meseca

V. ĆIRIĆ

11. 09. 2021. u 14:25

MNOGI vlasnici od preko 16.100 trenutno registrovanih automobila u pirotskom kraju sve su češće na mukama kad moraju da odu kod majstora.

НЕМА МАЈСТОРА ЗА ПОЛОВЊАКЕ: Власници аутомобила у Пироту на поправку возила чекају и до пола месеца

muke Vozila šlepaju iz Pirota u Niš ili Beograd, Foto V. Ćirić

Za popravku četovorotočkaša, mahom polovnjaka poslednjih dvadesetak godina uvezenih iz zapadoevropskih zemalja, čeka se i do pola meseca, jer nema kvalitetnih majstora, koji su obučavani u ovlašćenim servisima. Nedostatak dobrih auto-mehaničara mnogi rešavaju tako što svoje automobile voze u Niš ili čak Beograd, što poskupljuje popravku, naročito ako auto mora da se šlepuje.

U Pirotu trenutno postoje dva solidna servisa, gde se otklanjanje kvara zakazuje, pa se popravka oduži i do dve nedelje, pa i više.

Kabinet mehatroničari i mehaničari, Foto V. Ćirić

- Imao sam kvar na mom "reno seniku" i on se desio uoči godišnjeg odmora, koji mi je zbog tog kvara i propao. Otišao sam kod jednog servisera i oni su mi zakazali prijem za dve nedelje. U međuvremenu sam bio kod mnogih majstora koji rade po svojim garažama ili iznajmljenim lokalima i niko nije prihvatio da mi otkloni kvar, kako bi mogao da putujem. Obrazloženja su obično bila da imaju mnogo posla, da moram da čekam, da nemaju delove i slično. Nekoliko njih mi je, međutim otvoreno reklo da ne mogu da rade ta vozila jer su im nepoznata, da imaju mnogo elektronike, tačije kombinaciju elektronike sa mehanikom. Kada sam konačno stigao na red, zamenili su remenicu na radilici i završili za dva sata - kaže Dragan Jovanović i dodaje da su nove tehnologije potpuno izbacile iz posla mnoge mehaničare i auto-električare, pa i limare.

Među majstorima nije bilo sagovornika koji bi nešto rekli na ovu temu, međutim, priznaju da su najveći broj njih nove tehnologije u automobilima proizvedenim posle 2000. zatekle potpuno nespremne. Otuda je mnogo majstora napustilo ovaj posao i sada se pojavio manjak kvalitetnih majstora. Ono u čemu su saglasni i vozači i mehaničari jeste da je za jednog dobrog majstora potrebno bar pet godina ozbiljnog rada i školovanja.

ODLIKAŠI NASTAVLjAJU STUDIJE

SVESNI ovog problema, u pirotskoj Tehničkoj školi su još pre desetak godina uveli smer mehatroničar i mehaničar. Međutim, taj smer upisuju uglavnom odlikaši koji nakon završetka srednje škole obično nastave sa studijama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE