MAGIJA VOJVODINE OČARALA STRANCE: Turizam na severu Srbije prevazišao sva očekivanja

J. LEMAJIĆ

12. 01. 2023. u 13:30

VOJVODINU, pre svega Novi Sad, Frušku goru i Palić, ali i Sombor, Belu Crkvu i druga mesta, u godini iza nas posetilo je oko 700.000 domaćih i stranih turista, što je prevazišlo parametre u godini pre korone, koja se smatrala rekordnom.

МАГИЈА ВОЈВОДИНЕ ОЧАРАЛА СТРАНЦЕ: Туризам на северу Србије превазишао сва очекивања

Fruška Gora, Foto D. Dozet

To je za oko 60 odsto više nego 2021. godine. Domaći turisti su činili 51,53 odsto ukupnih dolazaka, a 48,7 odsto su bili dolasci stranih državljana. Broj dolazaka domaćih turista povećan je za 27 odsto, a broj dolazaka stranih turista za čak 120 odsto!

- Ponosni smo na ove brojke i uvek naglašavam da su one rezultat zajedničkog i kontinuiranog ulaganja u razvoj turizma. Raspisivali smo konkurse koji podrazumevaju dodelu bespovratnih sredstava za nabavku mašina, opreme i za unapređenje turističke suprastrukture, kao i za manifestacioni turizam, koji je veoma važan segment ove privredne grane. Tim putem ćemo nastaviti i ove godine, jer bez adekvatne infrastrukture to nije turizam, već "avanturizam". Ne možemo očekivati ozbiljne goste ako će ići makadamskim putevima ili vozom od Beograda do Novog Sada putovati šest sati - jasan je Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam, dodajući da je budžet Sekretarijata za sedam odsto veći nego lani.

Palić, Foto D. Dozet

Jedna od ideja je kreiranje jedinstvenog turističkog proizvoda u regionu - klasične i magične Vojvodine.

- Aktivnim i afirmativnim učešćem i umrežavanjem sa našim strateškim partnerima u zemlji i regionu, hoćemo da osnažimo privredu i preduzetništvo, ali i da se međuregionalno povežemo sa javnim i privatnim sektorom, sagledamo šta su nam kapaciteti, te na koji bismo način najbolje "upakovali" zajedničku ponudu kako bi se postigao efekat jedinstvenog regionalnog turističkog proizvoda - objašnjava Ivanišević.

- Sve nas povezuju istorija, tradicija, gastronomija, geografija, a ponajviše ljudi, bez kojih nema ni turizma, niti proizvoda. Želimo povežemo sve naše "najbolje", kako bi region kao turističku celinu ponudili na najefikasniji način evropskom i svetskom turističkom tržištu.

ULAGANjE U KADROVE I INFRASTRUKTURU

OVE godine sektoru turizma je namenjeno duplo više sredstava za unapređenje same infrastrukture uz novine, poput, finansiranja ugradnje punjača za električne automobile i kupovine solarnih panela i toplotnih pumpi - rekao je Ivanišević. Prioriteti će biti prekvalifikacija u sektoru usluga, jer iako je nezaposlenost u Vojvodini niska evidentan je nedostatak radne snage u ugostiteljstvu, turizmu i u IT sektoru.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

HRVATI ŠOKIRALI RUSIJU: Uradili ono što čak ni Amerikanci nisu bili spremni da učine