TEŠKO BEZ KONCESIJE: Lokalna samouprava u Subotici traži rešenje za spas gradskog i prigradskog prevoza građana
LOKALNA samouprava u Subotici je pokrenula postupak određivanja modela finansiranja komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika.
To je odlučeno na osnovu Elaborata o potrebi pokretanja javno-privatnog partnerstva. Razlog su činjenice da se godišnje izdvaja 500 miliona dinara za pomoć JP "Subotica trans", da je neophodna obnova voznog parka čija trećina više nije u funkciji, te da Autobuska stanica ubrzano propada.
Shodno predlogu, buduće subvencije Grada bile smanjene za oko 300 miliona dinara, jer bi investiciono ulaganje postalo obaveza koncesionara. Radi se o nabavci 55 potpuno novih vozila, u procenjenom iznosu od oko milijardu i 200 miliona, dok će za sanaciju krovne konstrukcije Autobuske stanice i Remontnog centra biti potrebno oko 110 miliona. Pritom, očekuje se i koncesiona naknada za korišćenje pomenutih objekata od oko 10 miliona dinara...
Do tada, preduzeće se suočava sa desetkovanim brojem putnika, naročito od pandemije, a ozbiljno opterećenje postali su i troškovi za kupovinu sve skupljeg goriva.
- Kada sam došao u "Subotica trans", preduzeće nije imalo saobraćajnu studiju, prvi u nizu neophodnih dokumenata, pa se radilo po prevaziđenoj, onoj iz 2009. Sada smo to konačno ispravili, obavili reinžinjering linija, ali ostaje problem što su od 2012. kupovani zglobni autobusi, koji su skuplji od solo varijanti, troše gotovo dvostruko više, a i zahtevniji su za održavanje. Tako smo došli u kontradiktornu situaciju, da gubimo putnike, a udvostručujemo transportne kapacitete. Javno-privatno partnerstvo realizuje se u četrdesetak lokalnih samouprava širom Srbije i svugde se pokazalo kao pravo rešenje za nagomilane probleme. Nama su mnoga vozila isključena iz saobraćaja jer ugrožavaju bezbednost putnika i jednom se mora podvući crta, jer ovako imamo perpetuum mobile koji radi fantastično, do samouoništenja - objašnjava direktor Dejan Ljubisavljević, napominjući da preduzeće nema neizmirena dugovanja, ali ima međumesni i međunarodni prevoz, koji ne spada u obaveze prema osnivaču.
U međuvremenu, nadležni ističu da nema ni govora o privatizaciji preduzeća.
- Tražimo održivo rešenje, da zadržimo javni prevoz, da on funkcioniše, da Subotičani imaju punu uslugu, a da previše ne opterećujemo gradski budžet. Slično smo postupili i sa ovdašnjom Apotekom i to se pokazalo kao veoma uspešan potez - zaključuje Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalnu delatnost.
Preporučujemo
SEVER BAČKE: Za nedelju dana skoro 600 prekršajnih naloga
05. 02. 2024. u 14:38
ČUVANjEM OBIČAJA POKAZUJU DA SU TU: Bunjevci u Subotici obeležili Veliko prelo
06. 02. 2024. u 10:00
POMOĆ POVREĐENIMA U SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI: Obuka đaka Medicinske škole u Subotici
02. 02. 2024. u 14:52
"SRAM TE BILO, OAFE ŠICE" Mask žestoko odgovorio Šolcu zbog onoga što je rekao u Davosu
AMERIČKI milijarder Ilon Mask poručio je nemačkom kancelaru Olafu Šolcu da treba da ga bude sramota nazvavši ga "Oafom Šicom".
22. 01. 2025. u 08:22
"NEMA VIŠE MIRA" Nemački general dao alarmantnu izjavu o ratu sa Rusijom
VIŠE nema mira između Rusije i Nemačke, rekao je general Bundesvera Andre Bodeman u intervjuu za BR24, prenosi RIA Novosti.
20. 01. 2025. u 12:50
RADIOAKTIVNA TAJNA U LEDU GRENLANDA: Mreža tunela i nuklearni otpad - potencijalni problem za Trampa (FOTO/VIDEO)
KAKO se planeta zagreva, "Camp Century" - smešten na jednoj od najudaljenijih lokacija na Zemlji, oko 1.500 kilometara severno od Nuka, glavnog grada Grenlanda - postao je predmetom obnovljenog interesovanja i zabrinutosti oko toga koliko će dugo ostati zakopan.
19. 01. 2025. u 10:15
Komentari (0)