"MILOŠ VELIKI", A BEZBEDNOST - VEĆA: Sa izgradnjom auto-puta, smanjen broj saobraćajnih nesreća u Moravičkom okrugu
ANALIZE bezbednosti saobraćaja na teritoriji Moravičkog okruga pokazuju da se od izgradnje auto-puta "Miloš Veliki" znatno smanjio broj udesa i onih koji su u njima smrtno stradali.

FOTO: Privatna arhiva
A, do izgradnje pomenute saobraćajnice, na ovom području godišnje je stradalo od 25 do 30 učesnika nesreća. Sada je ta nevesela statistika svedena na 10 do 15 poginulih - što je i dalje mnogo, ali i gotovo dvostruko manje.
Diplomirani inženjer saobraćaja, Rodoljub Skerlić, naglašava da auto-putevi imaju niz prednosti, a glavna je to što su kolovozne trake fizički odvojene zaštitnim pojasom i nema kontakta između vozila koja se kreću iz suprotnih smerova. Tu su i denivelisane raskrsnice koje odvajaju prelazak lokalnih puteva preko samog auto-puta, ali i okolne zaštitne zone, čime je onemogućen prilaz pešacima i životinjama do samog kolovoza.
*Do 10.000, bez depozita!
Bonus koji ispunjava 3 želje - zavrti točak sreće, uzmi do 300% bonusa i igraj do 5 dana besplatno!*
- Podaci nemačkih instituta za saobraćaj ukazuju da, ako ugroženost vozača na auto-putu ima koeficijent jedan, onda to isto na otvorenim putevima, magistralnim, regionalnim i državnim, ima koeficijent dva. Po toj metodologiji, za gradske ulice utvrđen je koeficijent četiri - objašnjava Skerlić.
Kaže i da deonica Ibarske magistrale, odnosno Državnog puta IB reda 22, koja prolazi kroz čačansko naselje Mojsinje, predstavlja glavu "crnu tačku" grada na Moravi.
*Do 10.000, bez depozita!
Bonus koji ispunjava 3 želje - zavrti točak sreće, uzmi do 300% bonusa i igraj do 5 dana besplatno!*
- Tokom poslednje dve decenije, ovde je poginulo čak 50 ljudi, što je izuzetno veliki broj. Istovremeno, to je danak činjenici da se osa puta, većim delom, nalazi u pravcu... Poseban problem je i realnost da pomenutom donicom cirkuliše veliki broj vozila, a trasa vodi kroz gusto naseljene delove mesnih zajednica, pa ima i mnogo pešaka. Sa istočne strane puta mahom su poljoprivrednici koji su vezani za svoja imanja locirana ispod Ibarske magistrale, ka Zapadnoj Moravi, pa ozbiljan rizik predstavlja i veliki broj prelazaka radnih mašina, čak i noću, kada je bezbednost učesnika u saobraćaju i inače smanjena - precizira Skerlić koji, kao rešenje, ističe završetak izgradnje i puštanje u promet deonice Moravskog koridora od Preljine do Adrana, jer će na nju prirodno biti preusmeren najveći broj vozila u tranzitu.

DODIK ŽESTOKO UDARIO NA STANIVUKOVIĆA: Dokle ćeš biti poltron najgore vrste?
PREDSEDNIK Milorad Dodik upitao je danas gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića "dokle će biti poltron najgore vrste koji se svakodnevno dodvorava Sarajevu, a optužuje Republiku Srpsku".
21. 08. 2025. u 19:40

"SRAM VAS BILO ZA SVE ŠTO RADITE" Vučić sa prezirom odgovorio Žaklini Tatalović na dobacivanja i upadice
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić odgovorio je na upadice i dobacivanja novinarki N1 Žaklini Tatalović.
17. 08. 2025. u 14:28

POREKLO ILIĆA - POD ISTRAGOM: Unajmljen čovek iz Ljiga, umešana i crkva "Hoću da znam ko sam i šta sam"
FOLK pevač Miroslav Ilić nedavno je govorio o svom poreklu i otkrio zbog čega nije želeo da se o njegovom životu snimi film.
24. 08. 2025. u 11:31
Komentari (0)