"MILOŠ VELIKI", A BEZBEDNOST - VEĆA: Sa izgradnjom auto-puta, smanjen broj saobraćajnih nesreća u Moravičkom okrugu

Vladimir Ilić

03. 02. 2025. u 07:15

ANALIZE bezbednosti saobraćaja na teritoriji Moravičkog okruga pokazuju da se od izgradnje auto-puta "Miloš Veliki" znatno smanjio broj udesa i onih koji su u njima smrtno stradali.

МИЛОШ ВЕЛИКИ, А БЕЗБЕДНОСТ - ВЕЋА: Са изградњом ауто-пута, смањен број саобраћајних несрећа у Моравичком округу

FOTO: Privatna arhiva

A, do izgradnje pomenute saobraćajnice, na ovom području godišnje je stradalo od 25 do 30 učesnika nesreća. Sada je ta nevesela statistika svedena na 10 do 15 poginulih - što je i dalje mnogo, ali i gotovo dvostruko manje.

Diplomirani inženjer saobraćaja, Rodoljub Skerlić, naglašava da auto-putevi imaju niz prednosti, a glavna je to što su kolovozne trake fizički odvojene zaštitnim pojasom i nema kontakta između vozila koja se kreću iz suprotnih smerova. Tu su i denivelisane raskrsnice koje odvajaju prelazak lokalnih puteva preko samog auto-puta, ali i okolne zaštitne zone, čime je onemogućen prilaz pešacima i životinjama do samog kolovoza.

- Podaci nemačkih instituta za saobraćaj ukazuju da, ako ugroženost vozača na auto-putu ima koeficijent jedan, onda to isto na otvorenim putevima, magistralnim, regionalnim i državnim, ima koeficijent dva. Po toj metodologiji, za gradske ulice utvrđen je koeficijent četiri - objašnjava Skerlić.

Kaže i da deonica Ibarske magistrale, odnosno Državnog puta IB reda 22, koja prolazi kroz čačansko naselje Mojsinje, predstavlja glavu "crnu tačku" grada na Moravi.

- Tokom poslednje dve decenije, ovde je poginulo čak 50 ljudi, što je izuzetno veliki broj. Istovremeno, to je danak činjenici da se osa puta, većim delom, nalazi u pravcu... Poseban problem je i realnost da pomenutom donicom cirkuliše veliki broj vozila, a trasa vodi kroz gusto naseljene delove mesnih zajednica, pa ima i mnogo pešaka. Sa istočne strane puta mahom su poljoprivrednici koji su vezani za svoja imanja locirana ispod Ibarske magistrale, ka Zapadnoj Moravi, pa ozbiljan rizik predstavlja i veliki broj prelazaka radnih mašina, čak i noću, kada je bezbednost učesnika u saobraćaju i inače smanjena - precizira Skerlić koji, kao rešenje, ističe završetak izgradnje i puštanje u promet deonice Moravskog koridora od Preljine do Adrana, jer će na nju prirodno biti preusmeren najveći broj vozila u tranzitu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
PRENEO SAM NA NJU POGUBAN VIRUS, UČINIO JE NESREĆNOM: Zahar o razvodu i današnjim odnosima sa Gocom: Kalašture mi čuvale decu

"PRENEO SAM NA NjU POGUBAN VIRUS, UČINIO JE NESREĆNOM: Zahar o razvodu i današnjim odnosima sa Gocom: "Kalašture mi čuvale decu"

KOMPOZITOR Milutin Popović Zahar iza sebe ima brojne hitove, ali i priče koje je sada rešio da ispriča javno. Zahar je oduvek težio i sanjao da postane nešto što njegovi roditelji kao prosvetni radnici nisu bili. Doživeo je veliku slavu, a u iskrenoj ispovesti ispričao je kroz šta je sve prolazio, ali i sa kakvim se ljudima susretao kroz posao koji mu je mnogo i doneo i odneo.

01. 06. 2025. u 17:39

Komentari (0)

HAOS! Karlo Anćeloti uopšte nije selektor Brazila?! Za sve kriv lažni fudbalski menadžer!