MANUELNI ili automatski menjač — večita dilema, ali i tačka sporenja među vozačima. Automatici se predstavljaju kao budućnost i sve je manje modela u ponudi sa manuelnim menjačima kojih se, međutim, vozači ne odriču.
Naravno da je bolji manuelni menjac. Promeniti lamelu kvacila je i 4 puta jeftinije nego popravljati jako komplikovani automatski menjac. Steta mize biti u hiljadama €.
Da kupujem novi auto pre bi uzeo sa automatskim a polovni bi manuelni jer su polovnjaci naceti i to dovesti u red nije jeftino pored svih ostali ulaganja koje polovnjak zahteva.
Godisnje malo prelazim i automatski mi mozda i nije potreban ali kad upadnem u guzvu od po sad vremena gmizanja i oticanja kolena odma mi pada na pamet automatski.
Ni jedan, ni drugi. Menjač je neophodan sada već zastareloj tehnologiji pogona sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (fosilnih goriva). Elektromotori ne "pate" od tih mana i nije im potreban promenljivi stepen prenosa. Sa fiksnim, jednostepenim, prenosom mogu uraditi sve, sa boljim i glatkim ubrzanjem i boljom ekonomijom, a pritom sa daleko manje kvarljivih delova pa su i pouzdaniji. Dakle, ni automatski, ni ručni već bez ikakvog menjača.
POTPREDSEDNIK Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije najoštrije demantuje laži i dezinformacije koje se šire putem društvenih mreža i u izjavama neodgovornih pojedinaca da će navodno policija u toku noći postupati i intervenisati protiv okupljenih na studentskoj akciji dvadesetčetvoročasovne blokade na Autokomandi.
PREDSEDNIK Vlade Srbije Miloš Vučević izjavio je da će od sutra početi razgovore sa ministrom finansija Sinišom Malim kako bi započeli detaljnu analizu budžetske pozicije da Republika pomogne lokalnim samoupravama da u svim gradovima bude identična ili slična situacija kada je reč o besplatnim udžbenicima i besplatnom prevozu, što ima Beograd.
PREDSEDNIK Republike Srbije Aleksandar Vučić, obraćajući se naciji zajedno sa premijerom i predsednicom Skupštine govorio je, između ostalog i o najavi blokade Parlamenta od strane opozicije.
Miki
02.11.2021. 01:06
Naravno da je bolji manuelni menjac. Promeniti lamelu kvacila je i 4 puta jeftinije nego popravljati jako komplikovani automatski menjac. Steta mize biti u hiljadama €.
Naki
02.11.2021. 07:20
@Miki - Automatski kod novog auta dok ne predje 150 do 200 hilj posle je kocka
Niko
02.11.2021. 12:25
@Miki - Lamela se u kompletu menja periodicno posle predjenih odredjenih broja kilometra. Ako pukne lamela auto stane.. Nikakav veci kvar se ne desi,
Pedja
02.11.2021. 07:25
Svako ko jednom vozi automatik, svaki sledeci auto kupuje automatik.
Goran
02.11.2021. 07:53
Po mom mišljenju bolji je manuelni. Mnogo je teže u zimskim uslovima voziti sa automackim menjačem,zbog motornog kočenja.
Bambi
02.11.2021. 08:56
Da kupujem novi auto pre bi uzeo sa automatskim a polovni bi manuelni jer su polovnjaci naceti i to dovesti u red nije jeftino pored svih ostali ulaganja koje polovnjak zahteva. Godisnje malo prelazim i automatski mi mozda i nije potreban ali kad upadnem u guzvu od po sad vremena gmizanja i oticanja kolena odma mi pada na pamet automatski.
Samir
02.11.2021. 10:59
Manualni mjenjač je za vozaće, a automatik za vozaće s mobitelom jer im je teško nijenjati brzine!
Elektrovozač
02.11.2021. 12:21
Ni jedan, ni drugi. Menjač je neophodan sada već zastareloj tehnologiji pogona sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (fosilnih goriva). Elektromotori ne "pate" od tih mana i nije im potreban promenljivi stepen prenosa. Sa fiksnim, jednostepenim, prenosom mogu uraditi sve, sa boljim i glatkim ubrzanjem i boljom ekonomijom, a pritom sa daleko manje kvarljivih delova pa su i pouzdaniji. Dakle, ni automatski, ni ručni već bez ikakvog menjača.
Zoc
20.11.2021. 15:46
Stvar ukusa.
Ivana
20.11.2021. 17:28
za grad i guzve je automatik neprevazidjen