GEOLOZI BUŠE TLO: U toku istražni radovi za prvu liniju podzemne železnice

S. B. M.

29. 05. 2021. u 11:23

ISTRAŽNE geološke radove za projekat prve linije beogradskog metroa na lokaciji Trebevićke ulice na Banovom brdu, obišli su juče gradski čelnici.

ГЕОЛОЗИ БУШЕ ТЛО: У току истражни радови за прву линију подземне железнице

Foto Arhiva

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar, uverili su se da se radi punom parom na ispitivanju slojeva zemljišta.

Prema Vesićevim rečima, na teritoriji grada sada ima oko 123 bušotine.

- Do sada smo već završili devedeset odsto bušotina, a oko 50 odsto laboratorijski obradili. Ovde se buši na 45 metara jer to će biti dubina metroa u ovom delu grada. To će biti i prosečna dubina metroa u gradu, a negde će biti niža, kao na Dorćolu gde će iznositi oko 19 metara - rekao je Vesić.

VEŠTAČENjE O KATASTRU RIZIKA

JKP "Beogradski metro i voz" zajedno sa Zavodom za veštačenje radi katastar rizika.

Trenutno se snimaju sve zgrade na trasi metroa kako bi se znalo u kakvom su stanju i kakvu tehniku treba sprovesti kada se tuneli budu kopali, a stanice gradile.

Geološka istraživanja se obavljaju kako bi kineska kompanija "Pauer Čajna" na osnovu tih podataka mogla da projektuje "krticu" koja će kopati tunel prečnika deset metara.

ANALIZA Specijalna mašina na lokaciji, Foto Arhiva

- Ova geološka istraživanja najveća su koja su ikada rađena na teritoriji Srbije, što je i normalno kada se ima u vidu veličina projekta. Ovde sada rade naše kompanije koje se bave geološkim istraživanjima, sutra će to biti kompanije koje će graditi metro, a naši arhitekti će projektovati metro stanice. Na taj način ćemo ovaj najveći projekat u istoriji Srbije uspešno završiti, a Beograd će posle 50 godina dobiti metro - naglasio je zamenik gradonačelnika.

POSTUPAK  Uzorci se nose u laboratoriju, Foto Arhiva

SIMINA ULICA

I U SIMINOJ ulici u centru grada nalazi se duboka bušotina. Ipak, u Emilijana Joksimovića nema oznake, pa mnogi krenu ka ulici, naiđu na radove, pa se okreću. Ova ulica uređena je pretprošle godine, a sva je prilika da će se putari vratiti kako bi popravili kaldrmu.

Gradnja metroa počinje u novembru, prvo će se raditi depo na Makiškom polju. Zatim se prelazi na metro stanice prve trase linije od Železnika do Mirijeva. Jedna "krtica" će kopati tunele od jedne do druge stanice iz pravca Železnika, a druga iz pravca Mirijeva, pa će se one sresti negde na sredini trase.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO PAKAO Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO "PAKAO" Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

DA useljenje u stan može da se oduži, a da majstori, angažovani na renoviranju ili adaptaciji, nisu nimalo krivi za to, najbolje znaju potrošači prilikom kupovine nameštaja. Sve je više primedaba građana na neažurnost i neodgovornost salona, jer probijaju dogovorene rokove dostave. Još veća muka od toga je što se neretko događa da kupljeni komadi stignu sa greškom, pa to dodatno produžava čekanje. Savet znalaca iz oblasti zaštite prava potrošača je da reklamacije trgovcima upute pisanim putem. Ako to ne pomogne, sektor tržišne inspekcije pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine sledeća je adresa.

05. 07. 2024. u 08:36

Komentari (0)

„NEPOBEDIVI” OSVAJAJU PANČIĆEV VRH: Invictus Challenge by Mozzart i ove godine na Kopaoniku