ŠTITE, ALI KAD I KAKO? Uloga obezbeđenja kontrolora u gradskom prevozu nejasna, nedorečeno pod kojim uslovima reaguje
TUMAČENjE da privatno obezbeđenje koje ulazi sa kontrolorima u javni gradski prevoz nema pravo da legitimiše putnike, već samo da štiti radnike "Kentakarta" jer nemaju status službenog lica, napokon je stiglo iz Grada.
Ipak, i pored mnogobrojnih objašnjenja članova Zakona o privatnom obezbeđenju, ostaje nedorečeno u kojim okolnostima će obezbeđenje moći da uzme stvar u svoje ruke pri toj zaštiti, kao i na koji način.
U pomenutoj kompaniji uvođenje obezebeđenja i dalje pravdaju pozivajući se na zakon, uz tvrdnje da će ono sem kontrolora, "šitititi" čak i putnike koji redovno plaćaju prevoz.
Dok su u nadležnom Sekretarijatu za javni prevoz i juče čekali stav Gradskog prvobranilaštva kako bi pojasnili građanima šta je ono što sme da čini njihov privatni partner ("Kentkart"), u toku dana stiglo je saopštenje zamenika gradonačelnika Gorana Vesića. On je istakao da je obavestio partnersku kompaniju da licencirano privatno obezbeđenje nema pravo, niti osnov da legitimiše putnike u prevozu.
- Prema gradskim odlukama, kontrolu karata rade kontrolori, a ovlašćenje za legitimisanje, u skladu sa pozitivnim propisima, imaju samo i isključivo službena lica, među kojima su komunalni milicionari - rekao je Vesić.
- Razumem potrebu da se zaštite kontrolori u obavljanju radnih obaveza s obzirom na to da je samo tokom ove godine bilo oko 50 fizičkih napada na njih od putnika koji ne plaćaju karte u javnom prevozu.
Predstavnici "Kentkarta" istakli su da, otkako je uvedeno privatno obezbeđenje, 1. jula, nije bilo nijednog napada na kontrolore. Takođe, ne vide ništa sporno u angažovanju obezebeđenja i tvrde da kampanju protiv novina vode šverceri.
- Ovde ispaštaju i putnici koji plaćaju prevoz, jer kasne na posao kada putnik bez karte neće da sarađuje - nezvanično se juče na predstavljanju beogradske kartice moglo čuti iz "Kentkarta".
- Sada, kada sugrađani vide uz kontrolora obezbeđenje, neće reagovati incidentno.
Obezbeđenje ima zakonom data prava da putnika zaustavi do dolaska MUP i to ne zato što nema kartu, već ako je incidentan.
Predstavnici "Kentarta" su obezbeđenje kontrolora uporedili da obezbeđenjem u maloprodajnim objektima iako maloprodajni objekti i javni prevoz nemaju nikakvih sličnosti.
- Kada uđete u tržni centar obezbeđenje ne reaguje ukoliko se ponašate kako treba, ono služi samo za incidente situacije - kažu predstavnici "Kentakarta".
Na komentare da nigde u evropskim gradovima ne postoji ovakav sistem zaštite kontrolora, odgovaraju da "nigde ne postoji mogućnost da se ne plaća gradski prevoz".
I dok razlozi, mišljenja, opravdanja dolaze sa raznih strana, Beograđanima, preostaje da sami uvide kakva će zapravo biti uloga obezbeđenja u vozilu javnog prevoza, kako će ono u određenoj situaciji postupiti. Odnosno, da li će se, ako "odbruse" kontroloru, to tretirati kao incident.
MESEČNO, NjIH 12 NAPUSTI POSAO
U PROSEKU 12 kontrolora mesečno napusti posao. Kako kažu u "Kentakartu", napadi su učestali pa iz tih razloga teško dolaze do radnika koji bi se bavili ovim poslom...
PAŠALIĆ: SAMO FIZIČKA ZAŠTITA
SVAKI pojedinac ili preduzeće imaju pravo da štite sebe i svoju imovinu ili poslovanje tako što će da angažuju firmu koja pruža usluge zaštite lica, imovine i poslovanja fizičkom i tehničkom zaštitom, tvrdi Zaštitnik građana.
- Način angažovanja privatnog obezbeđenja regulisan je Zakonom o privatnom obezbeđenju - navodi se u obrazloženju Zaštitnika građana Zorana Pašalića.
- Prethodno bi trebalo doneti određene akte koji se odnose na ovu oblast kao i pribaviti saglasnosti nadležnih institucija, u prvom redu MUP. Pripadnici privatnog obezbeđenja, koji prate kontrolore u gradskom prevozu, nemaju pravo da legitimišu putnike.
Obezbeđenje u ovom slučaju može da ima samo jednu funkciju, a to je zaštita kontrolora.
Mogu da štite njihov fizički integritet i nemaju pravo da rade ništa drugo.
VALERIJ ZALUŽNI DAO PROGNOZU: Evo kada će ruska vojska da probije ukrajinski front
NOVI tehnološki napredak tokom ratnog vremena sprečiće ozbiljnije probijanje fronta duž ukrajinsko-ruske granice do oko 2027. godine, izjavio je Valerij Zalužni, bivši vrhovni komandant Ukrajine i sadašnji ambasador u Ujedinjenom Kraljevstvu, za „Ukrajinsku pravdu“ u intervjuu objavljenom 23. novembra.
23. 11. 2024. u 18:55
BRITANCI OBJAVILI ZASTRAŠUJUĆU MAPU: "Orešnik" može da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta (MAPA)
BRITANSKI list "Dejli mejl" ocenio je da bi balistička raketa "orešnik" mogla da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta.
23. 11. 2024. u 15:58
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (3)