GRAD TRAŽI PARTNERA ZA REČNI PREVOZ: U planu dve linije, firma u obavezi da nabavi 10 brodova

Milica Stanojković

31. 12. 2021. u 08:23

GRAD Beograd raspisao je javni poziv za uslugu javnog rečnog prevoza privatnom partneru, vrednu oko 46 milijardi dinara.

ГРАД ТРАЖИ ПАРТНЕРА ЗА РЕЧНИ ПРЕВОЗ: У плану две линије, фирма у обавези да набави 10 бродова

Foto A. Sahanić

Ovaj vid transporta putnika u prestonici sprovodiće se kroz dve linije - crvenu i plavu, a izabrana firma moraće da za tri godine nabavi 10 novih putničkih brodova i jedan u rezervi.

Ugovor sa privatnim partnerom biće sklopljen na period od 30 godina. Privatni partner u prve tri godine od momenta stupanja na snagu ugovora, u obavezi je da nabavi i pusti u rad u prvoj godini dva putnička broda, u drugoj godini, četiri putnička broda i jedan rezervni i, u trećoj godini, četiri broda. "Crvena" odnosno prva linija rečnog prevoza ići će od Bloka 70 do SRC "Milan Gale Muškatirović" i biće fazno uspostavljana.

- U fazi A, kretaće se od Bloka 70 preko Ade Ciganlije, TC "Galerija" do Brankovog mosta. U fazi B prevoz će ići od Bloka 45, dalje kroz Blok 70, Ade Ciganlije, "Galerije" i Brankovog mosta, dok će u fazi C ići istom trasom kao u prethodnoj, pa od Brankovog mosta dalje preko Beton hale do "Galeta" - navodi se u javnom pozivu.

Foto N. Fifić

Druga, "plava" linija prevoziće putnike takođe, od Bloka 70 do SRC "Milan Gale Muškatirović", ali drugim trasama. U prvoj fazi voziće od Zemunskog keja do "Galeta". U fazi B relacija će biti Borča - Zemunski kej - "Milan Gale Muškatirović". U poslednjoj fazi redosled stajališta biće Borča - Zemunski kej, "Gale" pa do Ade Huje.

- Rečni javni prevoz je brz i efikasan, karte se neće posebno plaćati već će važiti "povlastice" koje važe u autobusima, tramvajima i drugim vozilima javnog prevoza - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić. - Prednost rečnog prevoza je pre svega u brzini, jer ne postoji "konflikt" sa drugim vidovima prevoza, dok je druga prednost ekološke prirode budući da će se smanjiti broj autobusa na ulicama. U narednom periodu nas očekuje da pre izbora partnera pripremimo pristaništa, koja smo već odredili i na svakom će postojati stajalište, nalik stajalištima za druge vidove javnog prevoza sa validatorima za karte.

SMANjENjE GUŽVE

GRADONAČELNIK Zoran Radojičić istakao je da će uvođenje ovog vida javnog linijskog prevoza u gradu koji ima više od 100 kilometara rečnih obala, doprineti ostvarivanju strateških ciljeva Grada Beograda:

- To je uvažavanje "zelene hijerarhije" i uvođenje ekološki prihvatljivijih vidova prevoza koji će smanjiti saobraćajne gužve u centru grada, te uticati na poboljšanje kvaliteta vazduha.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NIKOLA DRINČIĆ, TVORAC ČUDA U NIŠU, ZA NOVOSTI OTKRIVA: Kako je Radnički opet Real sa Nišave, šta je tajni recept i koliko to košta