IZVRŠITELJI NAJVEĆA MUKA I PROBLEM: Zaštitniku građana prestonice najviše žalbi Beograđana na rad JKP "Infostan tehnologije"
BROJ telefona gradskog ombudsmana u toku prethodne godine pozvalo je 3.000 građana kako bi podneli pritužbe na rad gradske uprave i preduzeća.
Foto P. Milošević
Direktno je došlo 202 građana. Od ukupno 369 žalbi, koje su bile u nadležnosti ove institucije, najviše je bilo upućeno na rad JKP "Infostan tehnologije" - čak 57.
Najviše prigovora koji su pristigli tokom prošle godine, građani su podnosili pojedinačno, ali su stizali i od stambenih zajednica. Na drugom mestu po broju prijava su gradske opštine (32 žalbe), a treće mesto dele preduzeća "Gradsko stambeno" i "Beogradski vodovod i kanalizacija" na čiji rad je stiglo po 30 zamerki.
- Ponovo se veliki broj građana žalio na rad "Infostana", najviše na skraćen rok za pokretanje postupka prinudne naplate zbog neplaćenih računa za komunalne usluge, odnosno na prosleđivanje predmeta izvršiteljima - navodi se u godišnjem izveštaju o radu ombudsmana grada Beograda.
- Više puta smo im ukazivali da je potrebno da uspostave bolji sistem komunikacije i saradnje sa kancelarijama izvršitelja, jer se često događalo da su obaveze izmirene, ali da građani dobiju utuženje. Građani su se žalili i na visinu iznosa računa, prijava i odjava korisnika komunalnih usluga, korišćenje subvencija za plaćanje računa i njihovo ukidanje.
Početak februara i novogodišnja rasveta koja radi naterali su jednu Beograđanku da priloži tužbu ombudsmanu. Članica Gradske biblioteke požalila se što je dva puta plaćala kamate i kazne za knjige koje je vratila sa zakašnjenjem. Građani su se šest puta žalili i na rad JKP "Pogrebne usluge", a među prijavama bilo je onih koje su se odnosile na visinu troškova sahrane i cenu nadgrobnih ploča. Smetalo je Beograđanima i postupanje kontrolora "Bus plusa", ali i nedostatak vozila na pojedinim linijama.
Kako se navodi u izveštaju, primećeno je da je tokom 2021. godine bio manji broj pritužbi na rad Sekretarijata za socijalnu zaštitu i Centra za socijalnu zaštitu Beograda.
"ŽULjA" I PODELA NASLEDSTVA
MEĐU prošlogodišnjim pritužbama bilo je i 68 dopisa koji nisu u nadležnosti gradskog ombudsmana. Oni su se odnosili na rad ministarstava, RGZ, banaka i republičkih javnih preduzeća. Kako se navodi u izveštaju, građani su se obraćali zbog zloupotrebe ličnih podataka, na primenu Zakona o zaštiti potrošača, diskriminaciju, ša čak i na podelu imovine nakon razvoda i podelu nasledstva.
Preporučujemo
ZAŠTITNIK GRAĐANA: Povući sporni udžbenik iz srpskog jezika do sledeće školske godine
27. 01. 2022. u 16:27
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)