IZVRŠITELJI NAJVEĆA MUKA I PROBLEM: Zaštitniku građana prestonice najviše žalbi Beograđana na rad JKP "Infostan tehnologije"
BROJ telefona gradskog ombudsmana u toku prethodne godine pozvalo je 3.000 građana kako bi podneli pritužbe na rad gradske uprave i preduzeća.

Foto P. Milošević
Direktno je došlo 202 građana. Od ukupno 369 žalbi, koje su bile u nadležnosti ove institucije, najviše je bilo upućeno na rad JKP "Infostan tehnologije" - čak 57.
Najviše prigovora koji su pristigli tokom prošle godine, građani su podnosili pojedinačno, ali su stizali i od stambenih zajednica. Na drugom mestu po broju prijava su gradske opštine (32 žalbe), a treće mesto dele preduzeća "Gradsko stambeno" i "Beogradski vodovod i kanalizacija" na čiji rad je stiglo po 30 zamerki.
- Ponovo se veliki broj građana žalio na rad "Infostana", najviše na skraćen rok za pokretanje postupka prinudne naplate zbog neplaćenih računa za komunalne usluge, odnosno na prosleđivanje predmeta izvršiteljima - navodi se u godišnjem izveštaju o radu ombudsmana grada Beograda.
- Više puta smo im ukazivali da je potrebno da uspostave bolji sistem komunikacije i saradnje sa kancelarijama izvršitelja, jer se često događalo da su obaveze izmirene, ali da građani dobiju utuženje. Građani su se žalili i na visinu iznosa računa, prijava i odjava korisnika komunalnih usluga, korišćenje subvencija za plaćanje računa i njihovo ukidanje.
Početak februara i novogodišnja rasveta koja radi naterali su jednu Beograđanku da priloži tužbu ombudsmanu. Članica Gradske biblioteke požalila se što je dva puta plaćala kamate i kazne za knjige koje je vratila sa zakašnjenjem. Građani su se šest puta žalili i na rad JKP "Pogrebne usluge", a među prijavama bilo je onih koje su se odnosile na visinu troškova sahrane i cenu nadgrobnih ploča. Smetalo je Beograđanima i postupanje kontrolora "Bus plusa", ali i nedostatak vozila na pojedinim linijama.
Kako se navodi u izveštaju, primećeno je da je tokom 2021. godine bio manji broj pritužbi na rad Sekretarijata za socijalnu zaštitu i Centra za socijalnu zaštitu Beograda.
"ŽULjA" I PODELA NASLEDSTVA
MEĐU prošlogodišnjim pritužbama bilo je i 68 dopisa koji nisu u nadležnosti gradskog ombudsmana. Oni su se odnosili na rad ministarstava, RGZ, banaka i republičkih javnih preduzeća. Kako se navodi u izveštaju, građani su se obraćali zbog zloupotrebe ličnih podataka, na primenu Zakona o zaštiti potrošača, diskriminaciju, ša čak i na podelu imovine nakon razvoda i podelu nasledstva.
Preporučujemo

ZAŠTITNIK GRAĐANA: Povući sporni udžbenik iz srpskog jezika do sledeće školske godine
27. 01. 2022. u 16:27

ŠOK OTKRIĆE, EVO KO VODI OBOJENU REVOLUCIJU U SRBIJI! Vučićević razotkrio blokadersko-kriminalnu hobotnicu, u sve umešan rektor Đokić!
GLAVNI urednik Informer TV Dragan J. Vučićević otkrio je šokantne podatke o medijsko-političkoj, blokaderskoj kriminalnoj hobotnici koja se krije iza pokušaja izazivanja građanskog rata u Srbiji.
20. 07. 2025. u 15:05

ŠOK PRIZOR NA EVZONIJU: Čovek stigao na granicu u ovo vreme, nema žive duše! Evo kada da krenete put Grčke
LETNjI odmor za mnoge građane Srbije i regiona započinje u beskrajnom redu na graničnom prelazu Evzoni, na ulazu iz Severne Makedonije u Grčku.
20. 07. 2025. u 11:15

Naučnici ajkulama spustili mrtvu kravu na 1.629 metara dubine - nisu mogli da veruju šta su ribe uradile (VIDEO)
"TO POKAZUJE strategiju preživljavanja kod vrsta koje se ne hrane usamljeno."
14. 07. 2025. u 13:06
Komentari (0)