IZVRŠITELJI NAJVEĆA MUKA I PROBLEM: Zaštitniku građana prestonice najviše žalbi Beograđana na rad JKP "Infostan tehnologije"
BROJ telefona gradskog ombudsmana u toku prethodne godine pozvalo je 3.000 građana kako bi podneli pritužbe na rad gradske uprave i preduzeća.
Foto P. Milošević
Direktno je došlo 202 građana. Od ukupno 369 žalbi, koje su bile u nadležnosti ove institucije, najviše je bilo upućeno na rad JKP "Infostan tehnologije" - čak 57.
Najviše prigovora koji su pristigli tokom prošle godine, građani su podnosili pojedinačno, ali su stizali i od stambenih zajednica. Na drugom mestu po broju prijava su gradske opštine (32 žalbe), a treće mesto dele preduzeća "Gradsko stambeno" i "Beogradski vodovod i kanalizacija" na čiji rad je stiglo po 30 zamerki.
- Ponovo se veliki broj građana žalio na rad "Infostana", najviše na skraćen rok za pokretanje postupka prinudne naplate zbog neplaćenih računa za komunalne usluge, odnosno na prosleđivanje predmeta izvršiteljima - navodi se u godišnjem izveštaju o radu ombudsmana grada Beograda.
- Više puta smo im ukazivali da je potrebno da uspostave bolji sistem komunikacije i saradnje sa kancelarijama izvršitelja, jer se često događalo da su obaveze izmirene, ali da građani dobiju utuženje. Građani su se žalili i na visinu iznosa računa, prijava i odjava korisnika komunalnih usluga, korišćenje subvencija za plaćanje računa i njihovo ukidanje.
Početak februara i novogodišnja rasveta koja radi naterali su jednu Beograđanku da priloži tužbu ombudsmanu. Članica Gradske biblioteke požalila se što je dva puta plaćala kamate i kazne za knjige koje je vratila sa zakašnjenjem. Građani su se šest puta žalili i na rad JKP "Pogrebne usluge", a među prijavama bilo je onih koje su se odnosile na visinu troškova sahrane i cenu nadgrobnih ploča. Smetalo je Beograđanima i postupanje kontrolora "Bus plusa", ali i nedostatak vozila na pojedinim linijama.
Kako se navodi u izveštaju, primećeno je da je tokom 2021. godine bio manji broj pritužbi na rad Sekretarijata za socijalnu zaštitu i Centra za socijalnu zaštitu Beograda.
"ŽULjA" I PODELA NASLEDSTVA
MEĐU prošlogodišnjim pritužbama bilo je i 68 dopisa koji nisu u nadležnosti gradskog ombudsmana. Oni su se odnosili na rad ministarstava, RGZ, banaka i republičkih javnih preduzeća. Kako se navodi u izveštaju, građani su se obraćali zbog zloupotrebe ličnih podataka, na primenu Zakona o zaštiti potrošača, diskriminaciju, ša čak i na podelu imovine nakon razvoda i podelu nasledstva.
Preporučujemo
ZAŠTITNIK GRAĐANA: Povući sporni udžbenik iz srpskog jezika do sledeće školske godine
27. 01. 2022. u 16:27
ŠTA SPREMAJU BRITANCI NA BALKANU: Specijalac održao sastanak sa vojim liderima Albanije, Crne Gore, BiH, Makedonije i Prištine
SPECIJALNI izaslanik Velike Britanije za Zapadni Balkan Karen Pirs organizovala je sastanak sa vojnim liderima Albanije, Crne Gore, Severne Makedonije, BiH i samoproglašenog Kosova, koje je predstavljao zamenik komandanta KBS-a general-major Enver Čikaći.
13. 11. 2025. u 15:48
ZELENSKI ALARMIRAO EVROPU: Rusija će pokrenuti veliku agresiju na kontinent, poznata i godina
UKRAJINSKI predsednik Volodimir Zelenski tvrdi da Rusija planira da pokrene veliku agresiju na evropskom kontinentu 2029. ili 2030. godine, navodeći da na to ukazuje povećana ruska proizvodnja oružja.
13. 11. 2025. u 10:54
Darko naveo ŠEST stvari o životu u Nemačkoj o kojima se ćuti: Razbio veliki mit, pa otkrio zbog čega POLICIJA ume da dođe na vrata
DARKO Tešić, koji stoji iza popularnog Instagram profila „Balkanac u Nemačkoj“ nedavno je objavio video koji je privukao veliku pažnju pratilaca, a u njemu na duhovit i iskren način deli svoja zapažanja o životu u Nemačkoj.
13. 11. 2025. u 18:15
Komentari (0)