POPRAVKA LIFTOVA PRI KRAJU: Deceniju posle izgradnje Mosta na Adi konačno se približio trenutak pokretanja kabina na petlji "Radnička"

А. ВОЈИНОВИЋ

24. 02. 2022. u 08:51

IAKO je prošlo punih deset godina otkada je Most na Adi završen, liftovi kupljeni za skoro milion evra u sklopu petlje "Radnička" nisu nikada zvanično "proradili". Nadležni su ranije raspisivali nekoliko tendera namenjenih za popravku ovih elevatora, ali do sanacije i zvaničnog puštanja u rad još nije došlo. Međutim, prema tvrdnjama nadležnih, poslovi su ipak pri kraju, pa biciklisti i pešaci u narednom periodu mogu da se nadaju da će oni, najzad, biti otvoreni.

ПОПРАВКА ЛИФТОВА ПРИ КРАЈУ: Деценију после изградње Моста на Ади коначно се приближио тренутак покретања кабина на петљи Радничка

Foto M. Anđela

- Radovi na popravci liftova sa izdavanjem sertifikata o njihovoj ispravnosti u završnoj su fazi, a preostalo je da se završi postupak preuzimanja liftova od izvođača radova - navode, za "Novosti", u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. - Nakon preuzimanja, biće pokrenut postupak predaje liftova nadležnom Sekretarijatu za javni prevoz, koji je gradskim odlukama određen da organizuje upotrebu i održavanje liftova.

Reporteri "Novosti" juče su na mostu zatekli majstore koji su popravljali liftove. Sa ulaza u kabine, gde već mesecima stoje postavljene ploče koje blokiraju ulaz unutra, juče su privremeno bile sklonjene. Kada smo uključili dugme, lift se podigao i vrata su se uredno otvorila.

Zbog nefunkcionisanja liftova u ovom delu grada prethodnih godina, najviše su negodovali biciklisti. Duž ovog poteza, u podnožju nadvožnjaka, ali i iznad, prostiru se staze za dvotočkaše, pa bi liftovi biciklistima znatno olakšali kretanje, naročito na nizvodnoj strani mosta.

Nada da će liftovi konačno biti sređeni bila je probuđena u junu 2020. godine, kada su Sekretarijat za komunalne i stambene poslove i Direkcija za građevinsko zemljište raspisali tender za izbor firme koja će detektovati kvar, zatim ga otkloniti i ubuduće biti nadležna da održava kabinu. U ove svrhe tada je rečeno da će biti izdvojen 21 milion dinara. Međutim, posle samo godinu dana, Sekretarijat za javni prevoz raspisao je novi tender za njihovo održavanje, i to u vrednosti od čak 192,5 miliona dinara.

Foto M. Anđela

Kako je "Novostima" tada rečeno, tender za detekciju kvara i servisiranje liftova bio je podeljen u dve faze. U 2020. godini realizovan je postupak detekcije kvara, a na osnovu njega je dobijena procena računa za popravku liftova. Javna nabavka je ipak bila obustavljena, jer je stigla samo jedna ponuda od dobavljača, koja premašuje procenjenu vrednost utvrđenu na osnovu izveštaja o detekciji kvarova.

Ipak, na pitanje kada će konačno svi kvarovi biti sanirani i liftovi zvanično pušteni u rad, "Novosti" nisu dobile odgovor.

I NA BRANKOVOM MOSTU

LIFT za bicikliste postoji i u centru grada, tačnije na Brankovom mostu. Za razliku od onog na petlji "Radnička", u funkciji je, ali vozači bicikala kažu da "ume da zakaže". Za njegovo održavanje nadležno je preduzeće "Putevi Beograda". Kako su nam ranije rekli u ovom preduzeću, do zastoja dolazi zbog neprimerenog ponašanja pojedinih građana.

KOŠTALI MILION EVRA

MOST na Adi svečano je otvoren za saobraćaj u novogodišnjoj noći. U prvim satima 2012. godine vozila su prešla sa čukaričke na novobeogradsku stranu Save.

Kada su ugrađena tri biciklističko-putnička lifta, koja mogu da prevezu 24 osobe, koštala su 956.821 evro.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Stigla vam je jedna 110 godina stara poruka sa fronta