IZGRADNJA DVA MOSTA POČINJE DO KRAJA 2022? Dva velika projekta, novo premošćavanje Save i Dunava kod Savamale i Ade Huje

Š. Marović

05. 05. 2022. u 08:51

IZGRADNjA novog Savskog i mosta kod Ade Huje posle višegodišnjeg odlaganja konačno će početi krajem ove ili početkom naredne godine!

ИЗГРАДЊА ДВА  МОСТА ПОЧИЊЕ  ДО КРАЈА 2022? Два велика пројекта, ново премошћавање Саве и Дунава код Савамале и Аде Хује

Budući izgled konstrukcije preko Save, Foto Promo

Kako je ranije najavljeno, u prestonci je u planu da se do 2030. izgradi čak sedam prelaza preko reka, što će uz metro značajno smanjiti svakodnevne saobraćajne gužve.

Stari Savski most sagrađen je za vreme Drugog svetskog rata 1942. godine kao privremen i tada jedini u prestonici, ali se automobilski i tramvajski saobraćaj na njemu, uz brojna krpljenja i popravke, odvija do danas.

- Od sedam mostova, do kraja ove ili početkom sledeće godine gradićemo dva, novi Savski most i onaj kod Ade Huje - istakao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

- Novi Savski most zameniće stari i imaće ukupno šest traka, umesto sadašnje dve. Pored toga, biće urađene biciklističke staze i trotoari, a njegova izgradnja značajno će rasteretiti Brankov most i Gazelu. Kako bi ovaj most bio još više korišćen doprineće izgradnja gradskog tunela, prvog u našem gradu posle 52 godine, koji će počinjati kod Ekonomskog fakulteta, ići ispod Lomine ulice, a završavati se u Bulevaru despota Stefana, skoro kod Pančevačkog mosta. Takođe, ubrzo nas očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju mosta na Dunavu kod Ade Huje.

Saobraćajni profil Savskog mosta predviđa dve kolovozne trake po smeru širine 6,5 metara, dvokolosečni tramvajski koridor u sredini minimalne širine osam metara i obostrane trotoare od po 3,3 metra koji uključuju i jednosmerne biciklističke staze. Po obodu će biti formirani kaskadni ispusti, odnosno terase vidikovci, koje pešacima i biciklastima pružaju odmorišta sa pogledom na reku i grad. Ipak, i dalje je nejasna buduća namena konstrukcije starog Savskog mosta i gde će posle rekonstrukcije biti izmešten. U anketi koja je 2019. godine organizovana na sajtu Grada u opticaju su bila dva rešenja, izmeštanje u park Ušće ili spajanje Bloka 70 i Ade Ciganlije.

- Savski most biće u delovima skinut i premešten na jednu lokaciju koja se nalazi uz Dunav na teritoriji opštine Palilula, na placu koji pripada Gradu - kaže za "Novosti" Marko Stojčić.

- Tu će se nalaziti neko vreme, dok se ne odluči koja će mu biti buduća namena. Prvo mora da se sagleda u kakvom je stanju konstrukcija i da li može poslužiti bilo kakvoj nameni, pošto sigurno više neće služiti za odvijanje saobraćaja. Imamo nekoliko opcija koje će biti razmatrane.

Foto N. Fifić

Novi most na Adi Huji, koji je u Generalni urbanistički plan uvršten još 2003. godine, imaće po tri saobraćajne trake po smeru sa razdelnim pojasom, a biće ukupno dugačak 3.498 metara. Širina kompletne konstrukcije je 32,5 metara, a biće urađene i obostrane pešačke i biciklističke staze. Most će se u delu preko Dunava protezati u dužini od 1.167 metara, biće deo Spoljne magistralne tangente i jedan od najdužih na čitavom toku Dunava. Bulevarima sa četiri trake povezaće se sa Mostom na Adi, što će omogućiti da se konačno rekonstruiše dotrajali Pančevački most.

Ulaz u prolaz kod Ekonomskog fakulteta, Foto Promo

TRI KRUŽNA TOKA OKO UŠĆA

PROBLEM koji je dodatno ometao početak radova na novom Savskom mostu jeste izmeštanje glavne autobuske stanice u Blok 42, što se očekuje do kraja godine. Istovremeno, u okviru radova na ovom prelazu, očekuje se uređenje putnih pravaca sa novobeogradske strane, odnosno proširenje Zemunskog puta u ulicu sa četiri trake i izgradnja tri kružna toka na svim raskrsnicama oko TC "Ušće".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (1)

ALEKSANDAR MITROVIĆ VODI PLAVE U DRUGI KRUG: Hilalov krčag se konačno razbio, protiv Katarana se vraćaju na pobedničku stazu