DEO LINIJSKOG PARKA SADA BEZ STARIH ŠINA: "Infrastrukture Železnice Srbije" uklonile kolosek sa stanice Donji grad

A. V. V.

16. 11. 2022. u 07:45

NA prostoru železničke stanice "Donji grad" na Dorćolu u proteklih mesec dana, otkada je počelo uklanjanje železničke infrastrukture sa trase budućeg Linijskog parka, demontirani su i uklonjeni koloseci i šine, odnosno, celokupan gornji stroj pruge.

ДЕО ЛИНИЈСКОГ ПАРКА САДА БЕЗ СТАРИХ ШИНА: Инфраструктуре Железнице Србије уклониле колосек са станице Доњи град

Mašine i majstori na Dorćolu, Foto Tanjug

Ekipe "Infrastrukture železnice Srbije" na ovom potezu skinule su četiri stanična koloseka u dužini oko 1.500 metara i deo otvorene pruge u dužini oko 1.250 metara.

- Sa ove lokacije skinuto je do sada i 2.080 betonskih pragova, koji se dalje transportuju u stanicu Svilajnac, kako bi se koristili za rekonstrukciju pruge Svilajnac - Despotovac - istakao je juče Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura železnice Srbije".

- U Donjem gradu demontirano je i 10 skretnica, a poskidani su i kablovi sa putnog prelaza u Ulici Žorža Klemansoa odnosno nekadašnjoj Francuskoj ulici.

Istovremeno, prema njegovim rečima, u železničkoj stanici "Dunav stanica" ekipe ovog preduzeća uposlene su na demontiranju četvrtog staničnog koloseka, kao i na ravnanju pasarele u ulici. Na ovoj lokaciji u toku je uklanjanje rastinja i raščišćavanje terena, a skinuti su i betonski pragovi, koji će se dalje transportovati u Ranžirnu stanicu "Beograd centar" u Makišu.

Foto Tanjug

Podsetimo, radnici "Infrastruktura železnice Srbije" započeli su radove na raščišćavanju stare železničke infrastrukture na Dorćolu početkom oktobra, a planirano je da se poslovi privedu kraju za 120 dana. Radovima je obuhvaćeno uklanjanje stare železničke infrastrukture i raščišćavanje dela trase budućeg Linijskog parka, na potezu od pešačke pasarele na Dorćolu, preko Dunav stanice, do blizine Pančevačkog mosta.

Za ove poslove angažovano je nekoliko firmi, koje predvodi preduzeće "Srbijaput" iz Beograda. Vrednost posla iznosi oko 70 miliona dinara. Kada ovaj deo trase bude raskrčen biće oslobođeno oko četiri i po kilometra zemljišta u centru Beograda.

Radovi na izgradnji Linijskog parka počeli su krajem januara ove godine, a prva faza, od ukupno deset, koja spaja Beton halu i Bastion svetog Jakova privodi se kraju. Cilj ovog projekta je urbana transformacija železničkog koridora, a ideja je da se izgradi javni gradski prostor koji povezuje druge površine, kao i da se ponude različiti saobraćaji.

MLADE ARHITEKTE

POZIV za izradu idejnog rešenja projekta Linijski park raspisao je gradski urbanista Marko Stojčić u saradnji sa Društvom arhitekata Beograda u decembru 2019. godine. Na ovom projektu radile su mlade arhitekte čija su razrađena rešenja predstavljala osnov za izradu Plana i u najvećoj meri postala njegov sastavni deo. Na javnom konkursu izabrano je deset najkvalitetnijih urbanističko-arhitektonskih timova, koji su početkom septembra 2020. predali finalna idejna rešenja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

MEČ ZA ZABORAV: Srpski napadač ušao u klinč sa protivničkim igračem (VIDEO)