STANIČNA ZGRADA ZA GODINU DANA: Lepo vreme pogoduje radovima na ploči iznad železničke stanice Prokop
RADOVI na izgradnji nove stanične zgrade u železničkoj stanici "Beograd centar", poznatom Prokopu, napreduju planiranom dinamikom, a na gradilištu je svakodnevno angažovano oko sedamdesetak radnika.
Zidanje iznad kote 105 je počelo u avgustu ove godine, a plan je da objekat površine 5.600 kvadrata bude završen do kraja 2023.
Lepo vreme značajno je ubrzalo predviđene radove, a majstori trenutno šaluju zidove buduće zgrade za prijem i otpremanje putnika. Broj radnika biće povećavan kako se radovi budu intenzivirali i dodatno napredovali. Novi objekat projektovan je iznad deset koloseka i šest perona, a planirano je da se formiraju potrebni stanični i komercijalni kapaciteti i sadržaji, što će zadovoljiti sve standarde u putničkom železničkom saobraćaju.
Nakon izgradnje, peronski deo biće povezan sa staničnom zgradom, pošto će se uraditi liftovi, eskalatori i konvejeri. Putnici će, takođe, dobiti nove čekaonice, blagajne i druge sadržaje neophodne za funkcionisanje putničkog saobraćaja. I deo železničkog osoblja u novoj staničnoj zgradi dobiće savremene i funkcionalne uslove za rad. Izgradnju stanične zgrade finansira partner železnica u ovom projektu, kompanija Railway City.
Početku izgradnje nove stanične zgrade prethodio je završetak radova na ploči stanice, koti 105, a proširena i promenjena betonska konstrukcija je površine od skoro 50.000 kvadratnih metara. Uporedo s tim, urađena je projektna dokumentacija za izgradnju stanične zgrade, za šta je saglasnost dala "Infrastruktura železnice Srbije", čime je potvrdila da buduća stanična zgrada ispunjava sve potrebe redovnog, bezbednog i nesmetanog rada i funkcionisanja.
Rok za završetak radova na izgradnji nove stanične zgrade je 15 meseci, što znači da bi novi objekat u Prokopu trebalo da bude završen krajem 2023. Očekuje se da će celokupni radovi u Prokopu, koji podrazumevaju i uređenje prvog i drugog koloseka i pristupnih saobraćajnica sa auto-puta, biti završeni do kraja 2024. godine.
Početak radova ispod dela ploče na kom se nalazi prvi i drugi kolosek očekuje se sredinom sledeće godine i planirano je da oni traju godinu i po dana. Dosadašnji, kao i budući radovi izvode se prema tehničkoj dokumentaciji koju je izradio Saobraćajni institut CIP.
GLAVNA OD 2017. GODINE
STANICA "Beograd centar" počela je da se gradi pre više od pola veka, a glavno železničko čvorište postala je 10. decembra 2017. godine, kada su do Savskog trga tada vozila samo tri para vozova između Beograda i Novog Sada i međunarodni putnički saobraćaj. Stanica u centru grada potpuno je zatvorena zbog izgradnje Savskog trga i spomenika Stefanu Nemanji, pa su i ovi polasci prešli u Prokop.
BONUS - NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI
Preporučujemo
TAČNO NA OVOM MESTU BI MOGAO POČETI TREĆI SVETSKI RAT: Putin ga smatra svojom teritorijom, NATO trupe već raspoređene
OVAJ snegom prekriveni granični most između dve srednjovekovne tvrđave u delu Estonije gde se govori ruski, mogao bi biti mesto gde će započeti treći svetski rat, piše Politiko.
26. 12. 2024. u 08:55
POJAVILA SE ŠOK TVRDNjA: "Rusi su oborili avion u Kazahstanu, pogledajte tragove eksplozije na repu letelice"
AVION Azerbejdžan erlajnsa, koji se 25. decembra srušio na putu za Rusiju, možda je oboren ruskom raketom zemlja-vazduh, prema izveštajima ruskih medija koji nisu naklonjeni Kremlju i ruskom predsedniku Vladimiru Putinu.
26. 12. 2024. u 07:44
A POSLEDICE? Kina gradi najveću hidroelektranu na svetu - iseliće milione ljudi, "keširaće" neverovatne 35 milijarde dolara
PROIZVODIĆE trostruko više od 88.2 milijarde kWh, koliki je projektovani kapacitet trenutno najveće hidroelektrane na svetu - "Tri klanca" u centralnoj Kini.
26. 12. 2024. u 14:37
Komentari (0)