"PROKOP" IZLAZI NA NIŠKI AUTO-PUT: Raspisan javni tender za pripremu kompletnih radova na poslednjem delu centralne železničke stanice

Š. Marović

24. 01. 2023. u 09:33

POSLE decenijskih najava nadležnih konačno su počele pripreme za izgradnju donjeg staničnog trga na železničkoj stanici "Prokop" i modernih pristupnih saobraćajnica sa auto-puta Beograd - Niš.

ПРОКОП ИЗЛАЗИ  НА НИШКИ АУТО-ПУТ: Расписан јавни тендер за припрему комплетних радова на последњем делу централне железничке станице

Radovi na železničkom čvorištu, Foto Tanjug

Ipak, kako bi se posao realizovao, potrebno je srušiti ukupno 16 objekata, zbirne površine od oko 2.200 kvadrata. Trenutno je raspisan tender za izradu tehničke dokumentacije, a rok za taj posao je 20 meseci, što pokazuje da će radovi teško početi pre 2025. godine.

Ipak, najbitnije od svega je da se počelo sa realizacijom ovog važnog projekta, koji će doprineti mnogo lakšem pristupu "Prokopu". Trenutno se na ovom čvoristu gradi stanična zgrada, na leto će početi i izgradnja prvog i drugog koloseka, pa bi realizacijom pristupnih saobraćajnica posle više od pet decenija kompletno uređenje bilo završeno.

Projekat pristupnih saobraćajnica planira se u dve etape, a njegovo izvođenje pretpostavlja ekproprijaciju i rušenje ukupno 16 objekata sa zbirnom površinom osnove od oko 2.200 kvadrata. Ipak, ohrabruje podatak da i proces otkupa objekata uveliko teče i da je za već broj katastarskih parcela u prethodnom periodu pokrenut postupak rešavanja imovinsko-pravnih odnosa. Ostao je još manji broj za koje se priprema postupak pred nadležnim opštinskim organima. Uklanjanjem dela Maleškog brda i objekata na njemu otvara se prostor za izgradnju dva nova kružna toka sa mrežom pristupnih saobraćajnica, koji će olakšati budući izlaz na auto-put.

Foto D. Milovanović

U prvoj fazi građevinskih radova planirana je kompletna rekonstrukcija postojećeg isključenja sa auto-puta u postojećoj formi i dimenzijama, ali i izgradnja dva nova kružna toka, kao i dve kolovozne konstrukcije koje će povezivati Donji stanični trg sa pristupnim saobračajnicama.

Druga etapa podrazumeva povezivanje Labske i Prokupačke ulice sa Gučevskom i dalje Ulicom Dragana Mancea i Gornjim staničnim trgom. Sa postojećim kružnim tokom kod Hitne pomoći, buduću petlju opsluživaće čak tri kružna toka, koji će saobraćaj distribuirati ka "Prokopu" i bivšem BIP, zatim MUP i Hitnoj Pomoći, kao i Kliničkom centru i budućoj klinici Tiršova 2. Da bi sav novi saobraćaj mogao da se ulije u već dobro preopterećenu deonicu auto-`puta, u nekom periodu biće potrebno širenje profila od Mostara do Autokomande, ali je to sve na dugom štapu.

Takođe, ovim uređenjem je ispred samog staničnog kompleksa planirana autobuska okretnica, ali i dve saobraćajnice koje će na nasipu pod usponom da vode do samog objekta.

GRADNjA OD 1977. GODINE

IZGRADNjA železničke stanice "Prokop" počela je pre gotovo pet decenija, 1977. godine.

Posle 40 godina delimično je završena i puštena u rad 2016, a 1. jula 2018. je preuzela ulogu dotadašnje na Savskom trgu. Kao kašnjenje u završetku radova često se napominjati nedostatak novčanih sredstava, ali i inflacije i ratnog stanja krajem devedesetih godina prošlog veka.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (1)

NE POSEĆUJE RODNI KOSMET: Video sam ono čega sam se bojao