IZGRADNJA METROA I NOVOG SAVSKOG MOSTA MENJAJU GRAD: Šapić najavio - Sve pod konac do 2028. godine

Милица Шкорић
Milica Škorić

27. 02. 2023. u 19:07

PORED izgradnje metroa čija će prva linija biti otvorena 2028. godine, radiće se i neki drugi veliki saobraćajni projekti, koji će značajno promeniti sliku glavnog grada, istakao je juče gradonačelnik Aleksandar Šapić.

ИЗГРАДЊА МЕТРОА И НОВОГ САВСКОГ МОСТА МЕЊАЈУ ГРАД: Шапић најавио - Све под конац до 2028. године

Foto: Beoinfo

Tu se pre svega misli na novi Savski most, tunel ispod Ekonomskog fakulteta, kao i kružni tok kod "Ušća".

Prvi čovek prestonice naglasio je da je usvajanjem odluke o razradi druge faze prve linije budućeg metroa konačno završen formalni deo u vezi sa prvom linijom, čime su se stekli uslovi za precizno definisanje budućih stanica.

- Sada započinjemo eksproprijaciju u vezi sa budućim stanicama - kaže Šapić. - Negde će to podrazumevati uklanjanje objekta, kao u slučaju Tržnog centra "Staklenac" na Trgu republike, jer će tamo biti jedna od stanica. Metro zaista više nije neka imaginarna priča. Takođe, u junu bi trebalo da počne demontaža Starog savskog mosta, a rok za izgradnju novog je dve godine.

Kako su "Novosti" pisale, krenulo se i sa raščišćavanjem prostora između Brankovog mosta i Tržnog centra "Ušće". Tu će se praviti veliki kružni tok preko kog će se povezati Zemun, Bulevar Nikole Tesle i Bulevar Vladimira Popovića.

- U toku ove godine ćemo Bulevar Zorana Đinđića, koji dolazi do Ulice Milentija Popovića, da "provučemo" do Bulevara Vladimira Popovića i građani će odande moći da idu levo na veliku petlju i odmah na Brankov most za Zemun ili desno na Novi savski most - ističe Šapić.

- Kada pređete most, ulazite u tunel kod Ekonomskog fakulteta i izlazite kod Ulice despota Stefana. Praktično za par minuta povezujete danas dva najdalja dela grada. Završetak svega toga se poklapa sa puštanjem prve linije metroa - rekao je gradonačelnik Beograda.

On je dodao da će saobraćajni projekat koji se odnosi na veliku petlju, Novi savski most i tunel smanjiti za 14 procenata opterećenje saobraćaja u centru grada, a zagađenje za 12 odsto.

ŠINE DO USTANIČKE

Gradonačelnik je istakao da će se tramvajske šine od Cvetkove pijace do Ustaničke ulice premestiti na sredinu bulevara, dok će se od Ustaničke do Smederevskog puta bulevar proširiti za još dve trake, ali bez tramvajskog saobraćaja.

- Na poslednjem zasedanju Skupštine grada je ukinut plan za proširenje tramvajske mreže i time smo omogućili nesmetano proširenje Bulevara, uz rušenje samo tri-četiri objekta - kaže on.

BONUS VIDEO: Gradonačelnik Šapić i ministar Udovičić dočekali Novaka Đokovića u Skupštini grada

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ALTA BANKA PROSLAVILA SLAVU SVETOG ARHANGELA MIHAILA: Tradicija u cilju očivanja vrednosti