PENZIONERI U REDOVIMA ZA "DOŽIVOTNE" Kako je izgledao prvi dan primene novog sistema kontrole i naplate karata "Beograd plus"

E.B.R.

18. 05. 2023. u 12:17

ŠALTERI još nisu počeli da rade, a penzioneri su došli ispred opštinskih uslužnih centara, kako bi što pre izvadili doživotnu karticu za vožnju. Već sa prvim jutarnjim polascima autobusa, Beograđani su slali SMS poruke na 9011, kako bi kupili kartu. Odmah im je stigla potvrda o plaćenoj vožnji i obaveštenje do kad im važi karta. Ispred prodajnih mesta JKP "Naplata prevozne usluge Beograd" gde se prodaju papirne karte, juče nije bilo gužvi.

ПЕНЗИОНЕРИ У РЕДОВИМА ЗА ДОЖИВОТНЕ Како је изгледао први дан примене новог система контроле и наплате карата Београд плус

Stari grad; Foto: Novosti

Ovako je izgledao prvi dan novog sistema naplate i kontrole gradskog prevoza "Beograd plus". Validatori su uklonjeni iz svih vozila i sada je dovoljno da, kada "beli" uđu u javni prevoz, putnik pokaže povratnu SMS poruku sa broja 9011 kao potvrdu o plaćanju ili papirnu kartu. Za mesec dana kupovina markice biće moguća i putem aplikacije.

Mada njihove sadašnje karte važe do kraja godine, beogradski penzioneri hteli su da što pre dođu do nove karte za besplatnu vožnju. Prva doživotna kartica za seniore izdata je juče na šalteru u opštini Palilula, gde je bilo mnogo najstarijih sugrađana koji su strpljivo čekali u redu. Bilo je juče i onih koji su došli da se raspitaju šta im je neophodno od dokumenata za vađenje doživotne kartice. S obzirom na to da je potrebna samo lična karta, a da ih službenici fotografišu na šalterima, mnogi su ostajali u redu kako bi izvadili povlasticu.

- Bio sam u prolazu pa sam hteo samo da proverim šta mi sve treba, pa sam odlučio da izvadim karticu kad sam već tu. Ima gužve, ali verovatno će narednih dana biti još više ljudi - rekao nam je penzioner sa Palilule.

Osim kartica za seniore, u Takovskoj 12 građani u terminu od 7.30 do 15.30 mogu da izvade i sezonske karte za otvorene gradske bazene. Iako su i one od juče dostupne, građana koji su došli po ulaznice za bazen bilo je mnogo manje.

GO PALILULA, PRIVATNA ARHIVA

Prva kartica za seniore izdata je u Opštini Palilula

Prostor ispred uslužnog servisa u zgradi Opštine Novi Beograd vrveo je od ljudi koji su, prema rečima službenika, počeli da dolaze od šest ujutro. Najstariji sugrađani pomalo su negodovali što im je za dobijanje personalizovane trajne karte na raspolaganju samo jedan šalter. Ipak, uglavnom su ostali da sačekaju svoj red. Šalteri će, inače, biti na usluzi građanima svakog radnog dana od 8 do 16 časova.

Saznajemo i da je svaka opština dobila po jednu kameru za izdavanje plastificiranog dokumenta, pa zato radi jedan šalter, a nekoliko službenika sa Novog Beograda prebačeno je u druge opštine, kako bi se ovaj proces ubrzao.

Ispred uslužnog centra Opštine Stari Grad red se otegao do ulice. Najviše je bilo starijih sugrađana koji su čekali da se fotografišu i dobiju doživotnu "Beograd plus" markicu, a bilo je i nekoliko mlađih koji su došli po besplatnu sezonsku ulaznicu za bazene.

- Mislio sam da prvog dana neće biti gužve, zato sam došao da uzmem trajnu kartu za vožnju - rekao nam je penzioner sa Starog grada.

Nedaleko odavde, na prodajnim mestima u "Staklencu" i šalter-sali u Knez Mihailovoj 6, nije bilo mnogo ljudi. Uglavnom su se raspitivali za mogućnost povraćaja novca sa "bus plus" kartica.

GO PALILULA, PRIVATNA ARHIVA

GUŽVA Penzioneri juče u redu čekali na doživotnu kartu za besplatnu vožnju

Kada je reč o kontroli karata za koju su zaduženi "beli", odnosno komunalni milicionari, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je da neće biti represivnih mera te da niko neće izbacivati putnike iz vozila.

- Ako ste bez karte, kontrolor će vam uručiti kaznenu kartu od 5.000 dinara, a ako platite u roku od sedam dana onda je 2.500 - istakao je Šapić. - Kontrolori će biti samo komunalni milicionari koji su službena lica i jedino oni mogu da legitimišu i izdaju kaznenu kartu.

Prvi čovek prestonice kaže da je zasad moguće kupiti papirnu kartu na desetak prodajnih mesta, a da će u toku leta to biti moguće na više od 250 kiosaka širom grada.

Povlašćene kategorije

MESEČNE karte koje su sugrađani uplatili početkom meseca, važiće do kraja maja, a od juna će kupovati po novom sistemu.Oni koji su kupili godišnju kartu takođe mogu da odu u jednu od poslovnica JKP "Naplata prevozne usluge" i da tu kartu zamene. Ljudi koji su uplaćivali novac na nepersonalizovane kartice mogu da, u istom iznosu, dobiju papirne karte koje žele.

- Novac im neće propasti, sve će biti pod kontrolom - kaže Šapić. - Sve povlašćene kategorije koje su ranije imale popuste na karte (osobe sa invaliditetom, nezaposleni, studenti...) u našim poslovnicama mogu da kupe karte od 1.000 dinara, potrebno je da donesu dokaz o svom statusu. Svi srednjoškolci imaće besplatan prevoz, a od 1. septembra napravićemo im propusnice, završno sa kalendarskom godinom kada učenik završava četvrti razred srednje škole. Tako ćemo svake godine deci koja upisuju srednju školu izdavati ovaj dokument.

Ceo grad je podeljen u dve zone - A (gradske opštine) i B (prigradske opštine). Karta od 90 minuta košta po 50 dinara za A i B zonu, a za obe je 100 dinara. Dnevna karta za A i B zonu je po 120 dinara, a za obe 150. Mesečna karta za A i B zonu biće po 2.200 dinara a za obe 3.300. Ukoliko putnik želi da, putem SMS poruke, plati vožnju od 90 minuta za A zonu, ukucaće A90 i poslaće na 9011. Ako ukuca A1 dobiće dnevnu kartu, A7 nedeljnu i A30 mesečnu. Isti princip je za B i C (C zona obuhvata A i B) zonu.

Na ove cene dodaje se usluga operatera, odnosno cena poruke ili iznos za materijal pri štampanju karte, što iznosi do pet odsto.

Papirne karte od 90 minuta važe od momenta kupovine na prodajnom mestu, a ne od ulaska u prevoz (na njima je istaknuto vreme kad su izdate i do kad važe).

Karte za ekspres linije E1, E2, E6, E9 koštaju kao i do sada, 200 dinara i kupuju se kod vozača.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

TOTALNO NEVEROVATNO: Otkrivena evidencija! Evo kako je Nikola Jokić trenirao kao klinac