RASPISAN TENDER ZA DEMONTAŽU PARKIRALIŠTA "KAMENIČKA" U KARAĐORĐEVOJ ULICI KOD AUTOBUSKE STANICE: Radovi na tunelu za mesec dana
IZGRADNjA tunela koji će u dužini od gotovo dva kilometra ići od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana počeće u maju, najavio je glavni gradski urbanista Marko Stojčić. Itovremeno je objavljen tender JKP "Parking servis" za demontažu i transport parkirališta "Kamenička" u Karađorđevoj ulici.

JKP Parking servis
Tenderom je predviđena demnotaža i transport demontiranih elemenata u Međunarodni terminal Blok 43. Ukupna površina konstrukcije za demontažu iznosi 990 kvadrata osovine, a tender je otvoren do 23. aprila. Demontaža ovog parkinga predstavlja pripremne radove uoči početka gradnje tunela čiji će ulazni portal biti upravo u zoni Kameničke ulice, a koji će izlaziti kod MUP u Bulevaru despota Stefana. Parkiralište se na ovoj lokaciji nalazilo godinama, a građani su često isticali da montažna konstrukcija ruži ceo prostor.
Broj mesta u garaži, koja je imala prizemlje i sprat za automobile je 92. Tu su se uglavnom parkirali oni koji su koristili autobusku stanicu, ali i njenim premeštanjem neće biti velike potrebe za parkiralištem na ovoj lokaciji.
- Krajem maja počećemo radove na izgradnji tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana - rekao je Stojčić. - Počećemo od Despota Stefana, tunel dakle ulazi kod Ekonomskog fakulteta i izlazi kod MUP. Oko dva kilometra je dugačak i njegova je uloga da saobraćaj sa Novog Beograda, koji ide ka Paliluli, Zvezdari i mostovima preko Dunava, usmeri ispod zemlje. Odnosno, da nemamo tranzitni saobraćaj u centru, što će saobraćaj rasteretiti za petinu.

JKP Parking servis
Podzemni put, koji će koštati oko 235 miliona evra radiće kineska kompanija "Pauer Čajna", a rok za završetak posla je 2030. godina. Ugovor sa kineskom firmom potpisan je krajem prošle godine, a ideja o ovom projektu stara je gotovo pola veka. Izgradnja tunela deo je šireg projekta koji podrazumeva uklanjanje starog Savskog mosta i uređenje novog.
Granicom Plana detaljne regulacije za izgradnju tunela obuhvaćen je deo teritorija opština Stari grad, Savski venac i Palilula, potez od Karađorđeve na Savskoj padini do Bulevara despota Stefana sa okolnom uličnom mrežom na Dunavskoj padini. U obuhvatu se izdvajaju tri zone, portali tunela na Savskoj i Dunavskoj padini, kao i zona tunelskih (podzemnih) deonica. Površina obuhvaćena PDR iznosi oko 25,6 hektara.
Most deo projekta
Deo projekta je i novi Savski most, koji je predviđeno da se gradi na mestu sadašnjeg. Njegova demontaža najavljivana je nekoliko puta, poslednji put u martu, ali još nema naznaka kada će ona početi. Planovi su da nova veza preko Save ima po dve trake za vozila, kao i tramvajsku bašticu. Tu bi se nalazila i pešačke i biciklističke staze, a vrednost radova sa pristupnim saobraćajnicama bila bi oko 100 miliona evra.

RULjA IZVUKLA BRITANCA IZ STANICE I ZAPALILA GA: Policija nije reagovala iz straha za sopstvenu bezbednost
BRITANSKI državljanin preminuo je od posledica teških opekotina nakon što ga je, prema navodima lokalnih medija, grupa ljudi izvukla iz policijske stanice i zapalila na ulici, javlja Skaj njuz.
22. 04. 2025. u 12:01

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

Halid Bešlić "težak" 13 miliona €, a živi od kirije - "uvalio" se u kredit
"SADA iznajmljujem sve i živim od kirije, tako je najbolje."
21. 04. 2025. u 18:56 >> 18:56
Komentari (0)