SAVA I DUNAV KAO AERODROMSKE PISTE: Tokom leta reke pune plovila, mnogi ne poštuju pravila

Б.Б.

19. 08. 2024. u 13:18

ČAMCI koji glisiraju, skuteri koji prolaze velikom brzinom dok sa njih skaču u vodu, čak i mali hidroavioni koji sleću kod Ade Međice slike su koje se mogu videti tokom nautičke sezone na Savi i Dunavu. Gužva sa "ulica" se za vreme letnjih meseci preseli i intenzivira saobraćaj na beogradskim rekama. A opasnosti i mogućnosti nesreće su mnogobrojne.

САВА И ДУНАВ КАО АЕРОДРОМСКЕ ПИСТЕ: Током лета реке пуне пловила, многи не поштују правила

Foto SK

Kako navode u Lučkoj kapetaniji, najviše problema, kao i u drumskom saobraćaju, prave vozači skutera, čamaca, brodova, hidroaviona koji krše pravila i nesavesno upravljaju svojim plovilima, čime dovode u opasnost ne samo svoj život, već i ostalih građana koji su došli na reke da uživaju. Nedavno se na društvenim mrežama pojavio snimak hidroaviona koji je preletao iznad Ade Međice, tik uz splavove i kupače.

- Takav postupak je izuzetno opasan i predstavlja opasnost za sve učesnike u plovidbi, kao i za ljude i decu koji su se u tom trenutku kupali pored splavova - rekao je za RTS Milan Nikolić, kapetan Lučke kapetanije. - Zbog velikog broja plutajućih objekata koji se nalazi na obalama Save i Dunava, ali i zbog mogućnosti sudara ili naletanja na drugo plovilo ili na osobe u vodi, veoma je opasno glisiranje u toj oblasti.

Ima onih koji se odluče da razdaljinu od Novog Beograda do Ade Međice preplivaju što je, prema rečima Nikolića, opasno koliko i pretrčavanje auto-puta, jer je Sava međunarodna reka na kojoj se odvija živ saobraćaj.

- Ne bi smelo to da se radi, pogotovo se ne sme ići ispred broda - upozorio je Nikolić. - Zlatno pravilo kada ste u čamcu je - ne prelazite sa obale na obalu ispred broda, već sačekate da prođe. Možete zamisliti brod koji prevozi 6.000 ili 9.000 tona tereta, ogromne dužine od 140 do 210 metara, i nemoguće je zaustaviti ga.

NEOPHODNO ISKUSTVO

- Kada lice stekne dozvolu, odnosno položi stručni ispit za upravljača čamca kategorije A ili B, ne znači da on zna da upravlja plovilom - kaže Nikolić. - Tek, kada dobije tu dozvolu, počinju njegovi dani plovidbe, odnosno sticanje tog dragocenog iskustva koje je neophodno za upravljanje čamcem. Što više dana se provede na vodi, veće je iskustvo.

Na špicu Ade često se ukotve brodići sa kojih ljudi skaču u vodu, što je izuzetno opasno. Zbog toga je Lučka kapetanija sa Direkcijom za vodne puteve, dodatno obeležila plovni put.

- Pogotovo u zoni iznad Ade Međice, postavljanjem crvenih bova je signalizirano učesnicima u plovidbi do koje linije smeju da usidre, odnosno da se zadržavaju. Van plovnog puta, naravno - kaže Nikolić.

Potencijalnu opasnost na rekama predstavljaju i ribolovci koji su neobeleženi, privezani za polovila sa mrežama u potpunom mraku.

- Neretko se oni privežu za plutajuće obeležja, za crvenu i za zelenu bovu, usidre u otvoru plovidbenog mosta, što predstavlja veliku opasnost za sve učesnike u plovidbi - naglasio je Nikolić. - Svako od njih je u obavezi, pogotovo plovila i ljudi koji se bave privrednim ribolovom, da se pridržavaju svih pravila propisanim za saobraćaj na vodi.

Nikolić je naveo da se reka mora poštovati jer je, kako kaže, nepredvidiva.

- Može nam se učiniti da je mirno sve - kaže Nikolić. - U jednom trenutku se napravi neki vir i koliko god je neko dobar plivač ili siguran u sebe dok upravlja plovilom, može da dođe u opasnost. Sava jeste pitomija od Dunava, ali je i ona opasna.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

KAKVA BOMBA U BANJALUCI! Borac doveo najveću ikonu bosanskohercegovačkog fudbala