PIJACA IZNAD METRO STANICE: Evo kako će da izgleda prostor kod Skadarlije, podzemno stajalište imaće dva ulaza

Snježana Vidačković

23. 10. 2024. u 06:30

PROSTOR oko pijace Skadarlija u narednih nekoliko godina dobiće potpuno novi izgled.

ПИЈАЦА ИЗНАД МЕТРО СТАНИЦЕ: Ево како ће да изгледа простор код Скадарлије, подземно стајалиште имаће два улаза

Foto: Grad Beograd

Tržnica će biti rekonstruisana, ispod nje biće podzemna garaža sa 305 mesta za automobile, a ispred je planiran ulaz u stanicu metroa. Preduzeće "Beogradski metro i voz" podnelo je Ministarstvu zaštite sredine zahtev za odlučivanje o potrebi izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu za ovaj projekat.

Objekat metro stanice ima prizemlje i tri podzemna nivoa, te je projektovan kao plitka stanica sa jednim međuspratom. Tri podzemna nivoa čine nivo velikog hola, nivo perona i podperona.

- Predviđena su dva javna ulaza u stanicu na prizemlju koja će biti na zapadnom delu. Jedan ulaz biće direktno iznad stanice, a drugi u zapadnom delu Ulice cara Dušana - piše u dokumentaciji.

Putnici će s oba ulaza stizati do velikog hola, gde će prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i ići na stepenice, obične ili pokretne, ili liftove koji će opsluživati sve perone. Glavne prostorije za operativne i putničke usluge biće u velikom holu pored ulaza.

U Urbanističkom projektu piše da je stanica projektovana tako da omogući prevoz do 3.260 ljudi na čas u vršnom času, a predviđena su dva ulaza u stajalište, jedan koji će biti direktno iznad objekta na strani pijace i u blizini sadašnje stanice gradskog prevoza.

Pijačni prostor je definisan na dva nivoa - gornji, otvoreni prostor pijace na trgu, i suterenski prostor pijačne hale. Plato tržnice, prema Urbanističkom projektu, denivelisan je i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg - pristup iz pravca Skadarske ulice. Središnji prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora.

Dve faze gradnje

PREMA tehničkoj dokumentaciji, prva linija metroa gradiće se u dve faze. Prva faza podrazumeva trasu od depoa metroa u Makišu do okna Karaburma, a druga od Karaburme do Mirijeva. Idejno rešenje izradila je francuska Kompanija Egis Rail.

U okviru parcele pijace biće prošireni trotoari sa drvoredima duž Skadarske i Đorđa Jovanovića, dok će po obodu pijace prema Ulici cara Dušana biti lokali koji će moći da rade i posle zatvaranja središnjeg pijačnog platoa.

Ova metro stanica biće na relaciji prve linije na pravcu Železnik - Makiš - Žarkovo - Bele vode - Trgovačka - Požeška - Park Banovo brdo - Ada Ciganlija - Sajam - Mostar - Savski trg - Trg republike - Skadarlija - Dunav - Pančevački most - Karaburma - Ada Huja - Mirijevski bulevar - Sedma beogradska gimnazija - Mirijevo, koja je definisana planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KAKVA BOMBA U BANJALUCI! Borac doveo najveću ikonu bosanskohercegovačkog fudbala