ZNATNO VEĆE KAZNE ZA MANJE PREKRŠAJE: Kako suzbiti vožnju žutom trakom koja je za javni prevoz

Branka Borisavljević

19. 12. 2024. u 13:26

NAJVIŠE kršenja pravila vožnje žutom trakom u prestonici zabeleženo je na Brankovom mostu. Iako većina vozača "prestrojavanju" pribegava kako bi što brže stigla do odredišta, saobraćajni stručnjaci ističu da putnički automobili, koji se kreću "putanjom" rezervisanom za vozila javnog prevoza i taksiste, samo stvaraju dodatne gužve i zastoj. Tako vožnja žutom trakom ne znači i da će neko brže stići do odredišta.

ЗНАТНО ВЕЋЕ КАЗНЕ ЗА МАЊЕ ПРЕКРШАЈЕ: Како сузбити вожњу жутом траком која је за јавни превоз

Foto: I. Marinković

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u glavnom gradu ima 30.000 kilometara žute trake, postavljene sa ciljem da se ubrza saobraćaj.

- Kada putnička vozila završe u žutoj traci stvaraju se gužve i tamo gde ne sme da ih bude. Najviše evidentiranih nepoštovanja žute trake ima na Brankovom mostu, gde vozači pokušavaju da sakriju svoje tablice od kamera, pogotovo kada se kreću iza autobusa - rekao je za RTS Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja. - Međutim, to je velika greška, zato što kamere snimaju i sa prednje i sa zadnje strane. Verovatnoća da se sistem prevari je skoro nemoguća.

VAN ŠPICA NIJE DOZVOLjENO

ZABRANA vožnje žutom trakom važi i vikendom. Iako postoje saobraćajne table, mnogi vozači ne znaju da se na pojedinim deonicama ova pravila odnose na period od 7 do 21, kao i od 14 do 18 časova. To znači da je van saobraćajnog špica dozvoljeno putničkim vozilima da se kreću "trasom" koja je namenjena taksi i vozila javnog prevoza.

S obzirom na to da je propisana kazna za nepoštovanje pravila žute trake 5.000 dinara, stručnjaci smatraju da je upravo tako mali iznos razlog što vozači ne prezaju da krše propise ili idu logikom da ih neće uhvatiti.

- Saobraćajna policija izbegava da kažnjava da ne bi dodatno usporavala saobraćaj - navodi profesor Saobraćajnog fakulteta dr Vladimir Momčilović. - Uz pomoć kamera koje služe za kontrolu saobraćaja mogu se bez zaustavljanja vozila sankcionisati svi prekršioci i kazna im u tom slučaju stiže na kućnu adresu. Kad znaju da će sigurno biti kažnjeni, to će sigurno imati odvraćajući efekat. Ako i dalje imate prekršioce kojima nije puno da plate taj iznos više puta, ako svaki put bude sankcionisan, nakon toga će se promeniti.

Profesor Momčilović smatra da bi trebalo za ovaj prekršaj uvesti i kaznene poene kako bi se dodatno demotivisali potencijalni prekršioci. Jer bi, kaže, eventualni gubitak vozačke dozvole doveo do smanjenja broja takvih prekršaja.

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, godišnje oko 20.000 vozača, uprkos zabrani, vozi žutom trakom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Sipaj 20 litara goriva i osvoji Mercedes u MOL Serbia nagradnoj igri