PLAN MENJA TRASU TUNELA: Promena rute kao i način izgradnje podzemne saobraćajnice između Savske i Dunavske padine
PREMA izmenama PDR, u cilju smanjenja saobraćajnog opterećenja u centralnom gradskom jezgru i skraćivanja vremena putovanja između Savske i Dunavske padine, planirana je izmena trase i metode izgradnje budućeg tunela koji će povezivati ove dve ključne beogradske zone.

FOTO: Urbanistički zavod Beograda
Kako je predviđeno izmenama plana, tunelska veza će se, umesto dosadašnje klasične metode gradnje, realizovati primenom TBM tehnologije (mašine za probijanje tunela), čime će se, kako se navodi, ubrzati izvođenje radova i smanjiti negativni uticaji na okruženje.
Takođe, tunel će imati dve saobraćajne cevi sa po dve trake, a ukupna površina obuhvaćena planom iznosi 34,97 hektara. Ulasci i izlazi iz tunela planirani su u produžetku starog Savskog mosta, koji će biti zamenjen novim mostom većeg kapaciteta i na strani dunavske padine kod zgrade MUP, u blizini raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.
*Do 10.000, bez depozita!
Bonus koji ispunjava 3 želje - zavrti točak sreće, uzmi do 300% bonusa i igraj do 5 dana besplatno!*
Trasa tunela predviđena je za prolazak ispod Ulice Gavrila Principa, Terazija, Nušićeve ulice i dalje trasom Bulevara despota Stefana. Tunel će, takođe omogućiti lakšu i bržu vezu između Novog Beograda, Savskog amfiteatra i Ade Huje, uz procenjeno smanjenje transportnog opterećenja u centralnoj gradskoj zoni za oko 14, skraćenje vremena putovanja za 10 odsto i povećanje prosečne brzine kretanja vozila za isti procenat.
Predviđeno je i pejzažno uređenje zelenih površina sa obe strane tunela, uključujući ozelenjena ostrva, drvorede i pešačke staze.
*Do 10.000, bez depozita!
Bonus koji ispunjava 3 želje - zavrti točak sreće, uzmi do 300% bonusa i igraj do 5 dana besplatno!*
Planirano je i redefinisanje Parka Luke Ćelovića, koji će biti podeljen na trg uz Ekonomski fakultet i skver omeđen ulicama Gavrila Principa, Karađorđevom i Ličkom. Nosilac izrade plana je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, obrađivač Urbanistički zavod Beograda, dok je naručilac Institut "Jaroslav Černi".
Kada je reč o pripremnim radovima postavljanja mašine "krtice", koja će kopati tunel od beogradskog Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, oni bi trebalo da počnu u naredna dva meseca, nakon što su odlagani zbog tehničkih prepreka, dok je za samo postavljanje mašine potrebno još oko godinu dana.
Kako je naveo Glavni urbanista Beograda Marko Stojčić, sama priprema terena za instaliranje "krtice" komplikovanija je nego kopanje istog. Prema njegovim rečima, neophodno je pripremiti teren, preciznije, iskopine u koje će se mašina smestiti i odakle će započeti da kopa tunel.
U novembru 2024. država je za projekat izgradnje saobraćajnice uzela kredit u vrednosti od 24,8 milijardi dinara (oko 20 miliona evra). U ugovoru koji je potpisalo Ministarstvo finansija navodi se rok otplate do deset godina.

DODIK ŽESTOKO UDARIO NA STANIVUKOVIĆA: Dokle ćeš biti poltron najgore vrste?
PREDSEDNIK Milorad Dodik upitao je danas gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića "dokle će biti poltron najgore vrste koji se svakodnevno dodvorava Sarajevu, a optužuje Republiku Srpsku".
21. 08. 2025. u 19:40

"SRAM VAS BILO ZA SVE ŠTO RADITE" Vučić sa prezirom odgovorio Žaklini Tatalović na dobacivanja i upadice
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić odgovorio je na upadice i dobacivanja novinarki N1 Žaklini Tatalović.
17. 08. 2025. u 14:28

POREKLO ILIĆA - POD ISTRAGOM: Unajmljen čovek iz Ljiga, umešana i crkva "Hoću da znam ko sam i šta sam"
FOLK pevač Miroslav Ilić nedavno je govorio o svom poreklu i otkrio zbog čega nije želeo da se o njegovom životu snimi film.
24. 08. 2025. u 11:31
Komentari (0)