DA LI ĆE "APEKS" PRISTATI NA MANJE? Sekretarijat za javni prevoz priprema odabir novog partnera naplate karata

S. B. MILOŠEVIĆ

06. 08. 2020. u 07:38

SEKRETARIJAT za javni gradski prevoz uskoro bi trebalo da raspiše javnu nabavku za izbor partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima, pošto ugovor sa "Apeksom" odnosno "Bus plusom", ističe 20. septembra.

ДА ЛИ ЋЕ АПЕКС ПРИСТАТИ НА МАЊЕ? Секретаријат за јавни превоз припрема одабир новог партнера наплате карата

Foto N. Fifić

Prema važećem ugovoru, "Apeksu" je pripadalo 8,53 odsto prihoda ostvarenih prodajom karata, dok će Grad sada najverovatnije tražiti partnera koji bi pristao na 7,92 odsto. Da li će "Apeks" prihvatiti nižu ponudu ili će se pojaviti neko drugi, za sada je nemoguće prognozirati.

Na pitanje hoće li konkurisati na novom tenderu, kažu da će odluku o učešću na javnoj nabavci doneti većinski osnivač ove firme - turska kompanija "KentKart". Navode i da će odluka o prihvatanju procenta od 7,92 odsto zavisiti od uslova tendera.

GROČANI NAJVIŠE PUTUJU

STUDIJA Saobraćajnog fakulteta pokazala je da se javnim prevozom najviše kreću žitelji 3. i 4. zone, odnosno prigradskih opština. Tako Gročani obave 20.066 kretanja u danu, dok Lazarevčani najviše kretanja imaju unutar svoje opštine čak 11.424. Najmanje je kretanja u Zemunu -1.232, dok se iz jedne ka drugoj opštini najmanje kreću stanovnici Savskog venca (304).

Odluku o predlogu javno-privatnog partnerstva na prošloj sednici usvojila je Skupština grada, a napravljen je na osnovu studije koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu.
Kako se navodi u dokumentaciji, novo partnerstvo trebalo bi da se sklopi za narednih 13 godina, a ovaj period izabran je, jer oslobađa grad dobrog dela troškova, a drugi je to što i Smart plan razvoja sistema javnog prevoza prepoznaje 2033. kao ciljnu plansku godinu.
Grad će, na osnovu iskustva, sada kroz novo partnerstvo tražiti da se unapredi sistem kontrole prevoza putnika, da se smanji mogućnost zloupotrebe u sistemu, unapredi mehanizam za nadgledanje i kontrolu prevoznika kroz uvođenje novih funkcionalnosti u sistem, ali i kroz poboljšanje načina informisanja putnika.

DODATNI PRIHOD NA KARTAMA

PREMA postojećem ugovoru sa "Apeksom", njima pripadaju prihodi od izdavanja beskontaktnih smart kartica korisnicima. Tako je u 2019. prodato 219.904 personalizovanih kartica po ceni od 250 dinara, 325.182 nepersonalizovane kartice takođe po ceni od 250 dinara i 201.824 papirnih kartica od 40 dinara.

Ono što su prevoznici u anketama, koje je sprovodio Saobraćajni fakultet, navodili kao najbitnije jeste povećanje i zaštita prihoda, a onda unapređenje sistema za naplatu karata. Kada su korisnici u pitanju, kao najlošiji deo sistema ocenjen je rad službe kontrole putnika i sistem za brojanje putnika.

Ipak, pitanje od najveće osetljivosti jeste visina nadoknade, odnosno provizije, za ugovorene poslove koju bi Grad plaćao privatnom partneru za održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima. I baš zato što su interesi javnog i privatnog partnera oko ovoga direktno suprotstavljeni, preporuka usvojenog predloga je da visina provizije treba da bude ključni kriterijum za odabir najpovoljnijeg privatnog partnera.
Prosečni mesečni prihod od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara, što znaći da je "Apeks" na osnovu procenta od 8,52 mesečno zarađivao oko 50 miliona dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (4)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti