POTREBNA NABAVKA ZGLOBNIH AUTOBUSA: Objavljeni rezultati studije Saobraćajnog fakulteta o transportu putnika u prestonici

G. NOVAKOVIĆ

11. 10. 2020. u 11:20

JAVNI prevoz u Beogradu obavlja se na više od 500 linija, sa više od 1.600 vozila koja svakodnevno saobraćaju i prelaze ukupno 436.000 kilometara tokom 24 sata, uz 2,5 miliona putnika.

ПОТРЕБНА НАБАВКА ЗГЛОБНИХ АУТОБУСА: Објављени резултати студије Саобраћајног факултета о транспорту путника у престоници

Foto V. Danilov

Postoje 133 gradske autobuske i 320 prigradskih i lokalnih autobuskih linija, 20 minibus-linija, sedam tramvajskih, šest trolejbuskih, pet mini-ekspres i 24 noćne linije.

Ove rezultate pokazala je studija koju su izradili stručnjaci Saobraćajnog fakulteta, pod nazivom "Tehničko-tehnološka analiza autobuskog podsistema javnog transporta putnika u Beogradu".

Stanje voznog parka Javnog komunalnog preduzeća "GSP Beograd" je bolje nego u prethodnom periodu, ali i dalje nije na željenom nivou.

POTREBA Stanje u voznom parku nije na željenom nivou, Foto P. Mitić

- Podaci su ukazali na potrebu hitne nabavke između 150 i 200 vozila kako bi se izvršile stabilizacija i konsolidacija voznog parka Javnog komunalnog preduzeća "GSP Beograd", ali da je u periodu od tri godine neophodno nabaviti najmanje 300-400 novih vozila - rekao je ovim povodom sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.

Prema rečima sekretara, Grad je u prethodnom periodu nabavio 244 nova solo-autobusa za GSP, čime je unapređeno stanje voznog parka, ali je ostala potreba zamene većeg broja starijih zglobnih autobusa.

PROŠLOGODIŠNjA ODLUKA

NADLEŽNI organi Grada Beograda doneli su još 2019. godine odluku da se hitno pristupi povećanju pouzdanosti i atraktivnosti rada autobuskog podsistema. Takođe, zahtevano je da se pristupi neodložnoj obnovi voznog parka tokom 2019. godine, ali i u narednih nekoliko godina.

Prosečna starost zglobnih autobusa iznosi više od osam godina, pri čemu u voznom parku GSP "Beograd" i dalje ima 128 autobusa starijih od 12 godina, od čega je 37 starijih od 15 godina.

Studija Saobraćajnog fakulteta je pokazala da je 150 vozila iz postojećeg voznog parka ocenjeno jedinicom i čeka rashod, a 277 vozila ocenom dva. Postoje stalni zahtevi građana za uvođenje novih i produženje postojećih linija, koje nije moguće realizovati zbog nedostatka vozila, a na pojedinim postojećim linijama potrebno je povećanje broja vozila.

- Nedostaju vozila za pokrivanje režimskih izmena zbog planiranih radova u gradu, što utiče na smanjenje kvaliteta prevozne usluge na postojećim linijama, s obzirom na to da se vozila obezbeđuju redukcijom. Nedostaju vozila za obezbeđivanje dodatnog nivoa bezbednosti putnika u uslovima kovida 19, čime bi se obezbedila još povoljnija popunjenost vozila u smislu manjeg broja putnika u jednom autobusu - dodao je Vasiljević.

VOŽNjA Svakodnevno saobraća više od 1.600 vozila, Foto I. Marinković

Autobuski saobraćaj pokriva 83 odsto ukupnog broja prevezenih putnika, što ukazuje na značaj ovog vida prevoza i potrebu njegovog unapređenja. Planskom obnovom voznog parka JKP GSP "Beograd" biće povećana atraktivnost, efikasnost i održivost autobuskog podsistema.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ALTA BANKA PROSLAVILA SLAVU SVETOG ARHANGELA MIHAILA: Tradicija u cilju očivanja vrednosti