ZANIMLjIVO pitanje koje se odnosi na jednu specifičnu saobraćajnu situaciju iz centra Beograda pojavilo se na stranici Facebook grupe "Veštaci".

bojan

11.10.2020. 11:04

1) Je ispravno 2) Je ispravno 1 je optimalni put / planirani (ko god da je to planirao, planirao je da olaksa prikljucenje, vozlilima koja menjaju smer kretanja) ali 2) je isto ispravan, jer ne prkosi pravilu o saobracaju. prosto, zamislite da opcija 1 ne postoji, da li bo opcija 2 bila neispravna? e sad da postoji znak, zabrana skretanja, onda bi bila druga prica...

Razno

11.10.2020. 12:10

Pre svega ne može se nazvati polukružno okretanje pošto je udesno. Na našem voznom području je to ulevo. Oznaka na kolovozu ubaveštava i obavezuje vozača da se može kretati samo pravo i ne vidim čemu rasprava. Previše pameti kod jednostavnih stvari nikad nije donelo ništa dobro, ali uvek se nađu veliki mislioci da skrenu pažnju na sebe.

Somborac

11.10.2020. 14:46

Pod 1 bi bilo ispravno. Kada ne bi bilo signalizacije na putu za pravac. A ta strela pokazuje samo pravo a ne pravo i desno. Prema tome i jedno i drugo bi bio prekršaj. Sem za te, kako ovde neko reče, mangupe.

Vojislav

11.10.2020. 18:37

cisto objasnjenje, to je ista situacija kao kada bi se na auto putuiskljucili sa nnega na delu gde se i ukljucuju vozila, sta ima tu nejasno, to je dokazano da u srbiju 60%starijih vozaca je kupilo vozaku dozvolu a da nisu ni upuceni sa saaobracajnim znakovima

na dan bezbednosti ako me se sete

11.10.2020. 18:39

bez dodatnih znakova, odlučujuća je funkcija bele strelice, ne? Koliko traje njena važnost? Ukoliko se odnosi na prvo skretanje, koji bi bio razlog njene važnosti za drugo? Ukoliko postoji propis o njenoj produženoj važnosti na više skretanja, kada je dozvoljeno brisanje memorije vozača, jer odmah iza putanje 2 kreće dozvoljena promena trake i prestrojavanje zbog blizine sledeće raskrsnice. Bez ponovljene bele strelice, nije jasan razlog zabrane skretanja 2 OSIM, ukoliko skretanje 1 u prirodi ne postoji te je skretanje 2 jedino na koje se znak odnosi? Moguće skretanje desno sugerisano je isprekidanom linijom, ne vidi se razlog zašto bi se unapred zvalo polukružno

Sumadinac

11.10.2020. 19:08

Nerazumem kakav je zakon u Srbiji ovo nije moguce pod 2 jer je nemoguce usmeriti tako lako auto u drugi pravac .Zivim na zapadu i pod ovim okolnostima nije moguce tako lako okrenuti auto .Zato je pozicija jedan ovde odobrena jel vozac moze lakse da upravlja sa autom . Ali on tad ima tablu sa datom prednoscu.

ostoja

11.10.2020. 19:34

Боже ово је страшно, по коментарима се види да већина нема појма да вози, хвала Богу да још имамо главе на раменима. Не може ни једно ни друго, постоји нешто што се зове хоризонтална сигнализација, 1 је уз то ТРОТОАР. Претпостављам да би неки мопед који би могао да заокрене на 2. без да гази бело острво могао да се жали на суду како на том делу нема беле стрелице.

neđa

11.10.2020. 23:57

ovde se ne radi o polukružnom kretanju već skretanje udesno. Nepostoji više vertilakna i horizontalna signalizacija već saobraćajni znakovi i oznake na kolovozu. Oznaka na kolovozu u vidu sterelice ima obavezujuću radnju pa kako je strelica na kolovozu ucrtana samo za pravo onda nema skretanja već samo vožnja pravo. Ako ste savestan vozač ondaćete tako i postupiti a ako ste nasilan vozač i za takve ima leka.

Laki

12.10.2020. 08:57

Strelicama nije prikazano polukružno okretanje, nego skretanje udesno, a ono je ispravno u crvenoj varijanti... Polukružno okretanje podrazumeva da se ostane u istoj ulici, ali da se promeni smer kretanja i ovde nikako nije dozvoljeno

Goran

12.10.2020. 09:23

Ovde ne pistoji nigde skretanje u desno koje argumente dajete pogledajte markirung strelice na asvaltu to znaci samo pravo voziti bez skretanja.

Vozač

14.10.2020. 16:36

Strelice na kolovozu su pomoćna signalizacija jer se lako može desiti da su prekriveni saobraćajem. Samo uspravni znakovi su merodavni. Polukružno je na "levo" a ne praktično normalan izlazak trake na desno kao što to deluje sa (1) i (2). Pritom nema linije (ni pune ni isprekidane) kod (1). (1) je obeležena traka za odgovarajući smer i fizički je moguće skrenuti u nju bez posebnog manevrisanja za razliku od (2). (1) ne može imati nikakav smisao sem sa je predviđen za ovakve stvari ALI je možda ograničen odnosno dozvoljen samo za neka vozila, npr. hitnu pomoć. To ne možemo videti sa slike (ja ne živim u Beogradu). Traka za (2) deluje kao da je obeležena za nešto totalno drugo i vanredno.