PREVISOKE TAKSE OGOLILE IZLOGE: Mnogobrojni mali preduzetnici zbog nameta za reklamiranje na javnoj površini uklonili reklame

M. STANOJKOVIĆ

25. 01. 2021. u 10:10

POSKUPLjENjA, među kojima i taksa za reklamiranje delatnosti, i to u godini koju su mnogi više proveli pod ključem, zbog pandemije, nego što su radili, prestoničke preduzetnike naterala su da se odreknu reklame.

ПРЕВИСОКЕ ТАКСЕ ОГОЛИЛЕ ИЗЛОГЕ: Многобројни мали предузетници због намета за рекламирање на јавној површини уклонили рекламе

Foto Privatna arhiva

Visoki računi, koji su na godišnjem nivou skočili po nekoliko hiljada dinara, kao i visoka cena neophodnog projekta za reklamu, koji košta oko 300 evra, ogolila je izloge.

Da zlo bude gore, one, koji su reklame postavili bez neophodnih papira, često posećuju inspektori.

Vlasnik jedne prodavnice tehnike i mobilnih telefona iz Golubačke 1 morao je zbog velikih troškova da izvaga da li će ostaviti aluminijumsku led reklamu ili nalepnice na izlogu. Posle posete inspekcije, nalepnice je sastrugao sa izloga, iako tvrdi da su sa unutrašnje strane izloga, što ne pripada javnoj poršini.

- Iako nas ljudi uglavnom nalaze preko interneta, kada dođu nešto da preuzmu, ne bi nas našli da nema reklame - kaže za "Novosti" Bojan Stojanović, vlasnik radnje tehničke robe.

- Morao sam da za dve svetleće reklame platim arhitektu, koji će da uradi projekat, 800 evra, plus 26.000 dinara godišnje da platim taksu za isticanje. Jesam za to da te reklame ne ruže grad, ne ugrožavaju prolaznike, ali ne i da to toliko košta. Moram da dostavim i saglasnost stanara, što je u redu, ali i saglasnost EPS, koju takođe, moram da platim, da priključim reklamu. Oni su mi po uplaćenoj taksi izdali dozvolu, a da nisu ni izašli na teren.

SKINUTO Obrisi nekadašnje reklame, Foto Privatna arhiva

Da unajme skretničare ili da rade na dekoraciji izloga, koji bi pre nego reklama privukao mušterije, preostaje onima koji za projekat ne mogu da izdvoje sredstva. Zbog velikih izdataka, Milka Purić Marmut, koja u Zemunu drži radnju sa mozaik lampama, odlučila je da posao pokrene ipak bez reklame.

- Kada sam se informisala koliko ću novca morati da platim za projekat i na to još takse na godišnjem nivou otvorila sam prodavnicu bez ikakvog natpisa i reklame. To svakako utiče na posao, ali je to veliki izdatak za male preduzetnike. Meni se više isplati da oglašavanje platim preko interneta i društvenih mreža, a da mi radnja služi kao prodajni prostor. Ipak, potrebno je da vas nekog pronađe, kada dođe do radnje.

KVADRAT DNEVNO 26,76 DINARA

Na sednici Skupštine grada krajem decembra, usvojene su izmene odluke o naknadama za korišćenje javnih površina.

Na primer, kvadrat reklamnog panoa na zgradama u ekstrazoni košta 26,75 dinara, što je oko 800 dinara mesečno.

Kako navode u Udruženju "Zaštitnik preduzetnika i privrednika", zbog uvećanih taksa, na mnogim obejktima u gradu mogu se videti sastrugane reklame.

- Vlasniku jedne agencije, koja ne radi otkako je počela pandemija, stiglo je da plati taksu za reklamu iako nije radio - navodi Milena Amon iz udruženja. - Ne preostaje mu ništa nego da uklone reklamu jer su kazne visoke.

Gradska komunalna inspekcija tokom prošle godine prekonstrolisala je 246 reklama postavljenih na fasadama objekata širom prestonice u okviru kulturno-istorijskih celina.
- U pokrenutim postupcima doneto je 61 rešenje o uklanjanju sredstava za oglašavanje postavljenih bez odobrenja nadležnog organa - navode u Sekretarijatu za inspekcijske poslove.

- U svim predmetima, u kojima su se stekli uslovi, Sekretarijatu za javne prihode su prosleđeni spisi radi naplate korišćenja javne površine - za 83 reklame.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ANĆELOTI NEMA DILEMU: Mbape je srećan u Realu, pokazaće kvalitet