KAKO IZAĆI IZ "CRVENE ZONE": Na sastanku sa predstavnicima Ujedinjenih nacija o problemu zagađenog vazduha

M. S.

27. 02. 2021. u 08:40

MERENjA kvaliteta vazduha u prestonici poslednjih dana, ali i meseci pokazuju da dišemo "crni" vazduh, a osim ličnog utiska sugrađana, parametri "Beoeka" i Agencije za zaštitu životne sredine danima pokazuju da je Beograd u "crvenoj zoni".

КАКО ИЗАЋИ ИЗ ЦРВЕНЕ ЗОНЕ: На састанку са представницима Уједињених нација о проблему загађеног ваздуха

Foto D. Milovanović

Da je povećan indeks zagađenosti tokom četiri meseca godišnje, istakla je i stalna koordinatorka Ujedinjenih nacija Frensis Džejkob, na sastanku u Starom dvoru na temu zagađenja vazduha.

Da je potreban hitan napredak u ovoj oblasti, saglasni su i nadležni u Gradu. Ipak, strateški dokument za period od deset godina na koji se odnosi plan poboljšanja, tek odnedavno je gotov i od pre nekoliko dana je na javnom uvidu.

- Nivo zagađenja je opasan po zdravlje stanovnika, ali su identifikovani najveći problemi - rekla je Džejkobova.

- To su grejanje, energetska efikasnost i saobraćaj, dok su za zagađenje vazduha unutar zgrada i poslovnih prostora najveći krivci stari sistemi za grejanje i duvanski dim. Znamo koliki je uticaj zagađenja na zdravlje, pre svega starijih, ali i dece. Dobra vest je da Grad Beograd ulaže velike napore kako bi se ovi problemi rešavali sistemski.

OKO 300 MILIONA EVRA ZA ZGRADE

U NAREDNIH deset godina 300 miliona evra biće opredeljeno za poboljšanje energetske efikasnosti u stambenim zgradama, dok će 100 miliona evra biti uloženo u sadnju drveća i ozelenjavanje grada.

Oko 40 miliona evra biće uloženo u izgradnju linijskog parka.

Osim saobraćaja, kao jednog od glavnih krivaca za disanje na škrge, nadležni ističu u individualna i gradska ložišta.

- Kada je reč o individualnim ložištima, moramo raditi zajedno sa nadležnim ministarstvima kako bismo motivisali ljude da pređu na ekološki prihvatljivije vidove grejanja - rekao je gradonačelnik Zoran Radojičić.

- Izgradnja metroa će značajno unaprediti mobilnost u Beogradu, smanjiti broj vozila na ulicama i tako pozitivno uticati na kvalitet vazduha. Ove godine Grad Beograd će kupiti 10 električnih autobusa, kao i 100 autobusa na gas.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (1)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti