"PREČICA" DUGA 22 KILOMETRA: Žitelji naselja Batajnica nezadovoljni planom o izgradnji puta koji će spojiti Ugrinovce i Zemun Polje

S. B. Milošević

19. 03. 2021. u 10:55

GRADNjA nove "prečice" u dužini od osam kilometara, od Starog novosadskog puta do Beogradske ulice u Ugrinovcima, neće rešiti problem žitelja naselja Šangaj u Batajnici.

ПРЕЧИЦА ДУГА 22 КИЛОМЕТРА: Житељи насеља Батајница незадовољни планом о изградњи пута који ће спојити Угриновце и Земун Поље

Rebalansom budžeta, obezbeđeno je 200 miliona dinara da se napravi trasa / Foto Ž. Knežević

Kako kažu, od naselja do Beogradske imaju još šest kilometara, a od Starog novosadskog puta do centra Batajnice još osam. Sa "prečicom" koji grad sad namerava da gradi, to je opet 22 kilometra vožnje do škole, doma zdravlja i crkve, od koje su bez zatvaranja pružnog prelaza udaljeni samo 900 metara.

Zbog zatvaranja pružnog prelaza radi izgradnje brze pruge Beograd - Budimpešta, žitelji strahuju da će ostati odsečeni od centra mesta, sve dok se ne završi gradnja nadvožnjaka na proleće sledeće godine.

- Kinezi koji su zaduženi za gradnju pruge žele da se pružni prelaz što pre zatvori, kako bi mogli da nastave sa radovima. Ali, to je za nas pogubno. Svakog dana ćemo morati decu da vozimo 22 kilometra u jednom pravcu do vrtića, škole, doma zdravlja i nazad. I naselju ima 500 mališana predškolskog i školskog uzrasta. Znamo da je gradnja brze pruge od nacionalnog interesa, ali gde su tu naša ljudska prava? Planiramo novi protest, čim se epidemiološka situacija smiri - navodi Pero Devetak.

Kaže i da bi za njih najbliža opcija bila da se napravi prelaz preko intermodularnog terminala, odnosno da se ulice 40. nova i Belegiška spoje na postojeći prelaz i novu Batajničku petlju. Tako bi zaista dobili pravu prečicu u dužini od pet kilometara.

- Ovo što planiraju da grade nama ništa ne znači jer je ta ruta za četiri kilometra kraća u odnosu na onu preko Ugrinovaca, Krnješevaca, Vojke i Nove Pazove. Za šest kilometara u odnosnu na tu njihovu "prečicu", duža je obilaznica preko Ugrinovaca, pa onda izlazak na auto-put ka Šidu, odnosno Dobanovačka petlja, onda izlazak u Zemun Polju i vožnja Batajničkim drumom do centra Batajnice - pojašnjava Devetak.

Podsećamo, rebalansom budžeta, obezbeđeno je 200 miliona dinara da se napravi "prečica" od Batajnice do Ugrinovaca. Ovo je, prema rečima gradskih čelnika, bila najbliža varijanta koja je mogla da se uradi pošto je deonica katastarski rešena. U izvođenje radova moglo bi da se krene za dva meseca, a asfaltiranje bi moglo da bude gotovo u septembru.

To znači da bi žitelji i narednih šest meseci, ako se pruga sada zatvori, morali da idu jednom od postojeće dve obilaznice.

Pružni prelaz će biti zatvoren pre nego što se sagradi nadvožnjak, vredan 600 miliona dinara.

Problem je u tome što je gradnja nadvožnjaka ranijim planom data Direkciji za građevinsko zemljište. Zato nije ušla u dogovor o modernizaciji pruge sa Kinezima. Ujedno, nadvožnjak je trebalo da bude završen pre zatvaranja pružnog prelaza iako tek sada treba da počne njegova gradnja, koja će trajati do marta sledeće godine.

PREKO ČETIRI KOLOSEKA

PROJEKTOM je predviđena izgradnja betonskog nadvožnjaka dužine oko 285 metara, širine 12,5 metara. Nadvožnjak će premostiti prelaz preko četiri koloseka brze pruge i prelaz preko saobraćajnica u naselju, nalaziće se oko 400 metara severno od postojećeg pružnog prelaza. Zajedno sa nadvožnjakom, projektom je obuhvaćena rekonstrukcija i izgradnja više od 1.400 metara okolnih saobraćajnica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti