OPŠTINE ZATAJILE SA LEGALIZACIJOM: Proces ozakonjenja objekata do 400 metara kvadratnih pokazao se kao veliki zalogaj lokalnim samoupravama

J. DINČIĆ / G. NOVAKOVIĆ

11. 05. 2021. u 08:51

PREVELIKI je zalogaj gradskim opštinama bio da pod svoju nadležnost stave proces ozakonjenja objekata površine do 400 kvadrata.

ОПШТИНЕ ЗАТАЈИЛЕ  СА ЛЕГАЛИЗАЦИЈОМ: Процес озакоњења објеката до 400 метара квадратних показао се као велики залогај локалним самоуправама

Foto Beoinfo

Dokaz za to su hiljade pristiglih zahteva a premalo izdatih rešenja, koje opštine obrađuju od 1. jnauara 2020. godine. Iz lokalnih samouprava mahom krivicu za usporenost ovog obimnog posla prebacuju na epidemiološku situaciju.

Iz opštinskih odeljenja zaduženih za ovaj posao, uglavnom ističu da su nerešeni imovinsko-pravni odnosi usporavali proces legalizacije. Još veća poteškoća jeste u prethodnom periodu bila nedovoljan broj službenika u odsecima za ozakonjenje. Nije pomoglo ni to što su pojedine lokalne samouprave otvorile elektronske adrese, kako bi građanima olakšali proceduru, budući da su šalteri bili zatvoreni za rad sa strankama.

GRADSKI STATUT

OD 1. januara 2020. godine, prema Statutu Grada, deo posla legalizacije i izdavanja građevinskih dozvola poveren je opštinama. Tako su one zadužene za ozakonjenje objekata do 400 kvadrata za gradske, a do 3.000 za prigradske opštine.

Da lokalne samouprave nisu uspele da se izbore sa obradom velikog broja zahteva potvrđuju i nadležni iz Grada Beograda.

- Sve opštine su tražile da im se preda deo predmeta za ozakonjenje i mislio sam da je u redu da ljudi rešavaju problem legalizacije tamo gde žive, a ne da putuju zbog jednog papira sa jednog kraja grada na drugi - rekao je za "Novosti" zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

- Ali, evo vidite rezultate, pokazalo se da je bilo bolje kada je sve bilo centralizovano. Ideja Grada je bila da se prebaci nadležnost od 250 kvadrata, ali su opštine tražile do 400 metara kvadratnih. Učinak pokazuje da nisu bile spremne za ovaj posao.

NAGOMILANO Skladištenje dokumentacije, Foto Beoinfo

Ove navode zamenika gradonačelnika jasno potvrđuju i brojke. Primera radi, Opština Grocka u postupku obrade ima 22.000 nerešenih zahteva, od kojih je obrađeno samo 620. Na Čukarici od preuzetih 25.000 upravnih predmeta, izdato 145 rešenja. Službenici Opštine Zemun preuzeli su od Grada 30.150 predmeta, a uspeli da izdaju samo 120. Ni na Novom Beogradu nije ništa bolja situacija, uprkos malom broju preuzetih slučajeva legalizacije - od 10.000 predmeta, obrađeno je svega 20.

MANjI BROJ NA SAVSKOM VENCU

NEUPOREDIVO manji broj predmeta za ozakonjivanje po osnovu površine od 400 kvadrata od Grada je preuzela Opština Savski venac. Ova lokalna samouprava dobila je 3.500 slučajeva legalizacije, od čega je u korist građana rešeno oko stotinu. U postupku obrade je oko 600 predmeta do sada.

Iz ove lokalne samouprave lopticu odgovornosti delom prebacuju na Grad.

- Dinamika rešavanja problema, nažalost, ne zavisi samo od opštine Novi Beograd, već i od drugih gradskih i republičkih službi. Daćemo primer od pre nekoliko godina kada se zahtev za legalizaciju podnosio Gradu Beogradu. Tada je podnosilac zahteva predavao samo zahtev za legalizaciju bez ijednog dodatnog dokumenta. Grad Beograd je to tako dozvoljavao.

Sada je situacija takva da podnosilac opštini mora da dostavi svu neophodnu dokumentaciju od Grada, Republike, Republičkog geodetskog zavoda i drugih institucija - pravdaju se iz Novog Beograda.

Inače, kako su nam rekli u opštinama, predmeti se uglavnom obrađuju u trajanju od 7 do 10 dana. Administrativna taksa za ovaj postupak legalizacije razlikuje se u zavisnosti od kvadrature. Cene se kreću u rasponu od 5.000 dinara do 50.000 dinara.
 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (2)

RONALDO NA RASKRSNICI: Smeši li nam se pobednički tandem? (FOTO)