USVOJEN ZAKON O METROU: Narodna skupština na sednici sinoć dala zeleno svetlo za projekat

A. V. V.

21. 05. 2021. u 08:00

SKUPŠTINA Srbije usvojila je sinoć Zakon o metrou i gradskoj železnici, čime je dato zeleno svetlo za izgradnju novog prevoza u prestonici. Planirano je da prva linija bude završena do 2028. godine.

УСВОЈЕН  ЗАКОН О МЕТРОУ: Народна скупштина на седници синоћ дала зелено светло за пројекат

Foto Promo

Projektovanje druge linije trebalo bi da bude gotovo 2023, a ona sagrađena do 2030. godine.

Tako će, za deset godina, prema planu, prestonica imati ukupno 41 kilometar metroa sa 42 stanice i dve linije koje će pokriti veći deo grada. Početak radova zakazan je za novembar ove godine, dok je planirani rok završetka celog projekta predviđen do 2033.

Kako je za "Novosti", najavio zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, radovi na gradnji metroa počinju 1. novembra ove godine, a do 2030. bi trebalo da budu završene dve linije metroa.

Investicija oko 4,4 milijarde evra

PROCENE su da će izgradnja metroa u Beogradu koštati oko 4,4 milijarde evra, kao i da će taj važan infrastrukturni projekat povećati rast BDP. Navedeni projekti su od kapitalnog značaja za Republiku Srbiju, pa je jedan od najvećih izazova za zaposlene u "Beogradskom metrou" savlađivanje novih tehnologija u projektovanju ovako velikih sistema i upravljanju njima, jer oni dosada nisu rađeni u javnom sektoru.

Prva linija metroa povezaće naselja Železnik i Mirijevo, biće duga 21,3 kilometra i imaće 23 stanice. Druga će povezati železničku stanicu Zemun i Mirijevo, biće duga 19,2 kilometra i imaće 20 stanica. Tačka spajanja prve linije metroa od Makiša do Mirijeva sa trećom je Trg republike, dok se sa drugom linijom, koja će spajati Zemun sa Mirijevom, ukršta u dve tačke, ispod parka Manjež i kod "Štark arene". Prve dve linije, podsećamo, ukrštaju se na Savskom trgu.

Foto V. N.

Za treću liniju se radi idejno rešenje. A prema postojećem planu, ona bi trebalo da spoji Novi Beograd sa Banjicom. Ideja je da prođe kroz centar ispod Trga republike i Doma Narodne skupštine, ali i da spoji autobusku stanicu u Bloku 42 i Železničku stanicu "Beograd - centar". Trebalo bi da bude duga 20,8 kilometara i da ima 21 stanicu.

Uskoro opširnije

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

LOŠE VESTI ZA SINERA: Prvo doping afera, a sada i ovo