Bre, bre, rode moj što se ?udiš, Mile! Jeste, ovde stiže Branko zvani Balzak iz Niš, ali zapamti da on nije kao ti šaba?ka ?ivija. Ako baš ho?eš da se istakneš poznavanjem mog niškog nadimka, moraš zapamtiti i za potomstvo za
Ovo je rekao Branko Miljković Miodragu Mladenoviću koji je na kalemegdanskoj klupi sedeo sa Kostom Dimitrijevićem. Kosta ga je tada poznavao. Branko je seo na klupu i rezignirano počeo da priča o "ljudima sa dna" kojih ima gotovo na svakom koraku, ali da predratni nadrealisti, sinovi ranije buržoazije i bogataša (mislio je verovatno na Dušana Matića, Aleksandra Vuča, Ljubišu Jocića i generala Koču Popovića) i danas zauzimaju najbolja mesta u društvu žareći i paleći i u oblasti kulture.
U pesmi "Pohvala svetu" Miljković peva: "Ne ispuštaj me svete/Ne idi naivna lasto// Ne povredite zemlju/Ne dirajte vazduh/Ne učinite nikakvo zlo vodi/Ne posvađajte me sa vatrom/Pustite me da koračam/Prema sebi kao prema svom cilju//Pustite me da govorim vodi/Da govorim zemlji/I ptici koja živi od vazduha/Glas moj ispružen kao živac/Pustite me da govorim/Dok ima vatre u meni/Možda ćemo jednom moći/Da to što kažemo dodirnemo rukama//Ne napuštaj me svete/Ne idi naivna lasto"
Godine 1986. Dragan Kolundžija objavio je tekst "Noć koja ga nije ubila" u kojem se priseća priče Branka Miljkovića: Kao da mu glas čujem dok u bašti kafea "Terazije", za stolom okupljenim neosimbolistima svojim, Draganu Jeremiću, Žiki Laziću, Božidaru Timotijeviću, Milovanu Danojliću i meni, vatreno opisuje samo jednu noć, a nijednu drugu i nijedan dan svog kratkog letnjeg odmora na Jastrepcu. Tada još nije bio napisao stihove: "Noć suviše velika za moje zvezdano čelo/i drvo je reklo nemoj Jutro moje belo/ ime ti svoje ostavljam kad ne mogu da se vratim".
U dužim sećanjima koje je objavio Tanasije Mladenović u više nastavaka u "Ninu" 1992. piše da se sa piscem zbirke "Vatra i ništa" upoznao kada je ovaj objavio "Uzalud je budim". Došao je u redakciju "Književnih novina" i od tada su postali veliki prijatelji. Tasa, "stari vuk" poezije ali i Partije, primio je mladog pesnika kao svog sina. I stalno su odlazili jedan drugome u kuću, ali nikada nisu zajedno sedeli po kafanama. Branko mu je pričao da neće nikada da završi fakultet, mada je apsovirao sa desetkama, jer mu dipoloma filozofije nije potrebna.
- Danas čitamo u štampi da su, nedavno pronađeni dokazi da su Jesenjin i Majakovski, u stvari, ubijeni i da o njihovom samoubistvu nema ni govora. Mogu samo da zamislim šta bi Branko na sve to rekao -pisao je Mladenović. - Često smo, inače, raspravljali o smrti. Povod da su bili ili književnost ili nečija smrt. Jednom sam mu, sećam se, rekao da me mnogo grize to što sam zbog četvorogodišnjeg ratovanja, što zbog podužeg posleratnog političkog i društvenog rada izgubio mnogo vremena, i da sam zbog toga često na brzinu pisao svoje stihove.
Bilo je to 1960, tako reći uoči same njegove tragične smrti. Branko je tada Tasi uporno tvrdio da ne treba da brine o tome, da će, prema njegovom predosećanju još dosta dugo poživeti (Branko je sve pogodio, kao Božji čovek) i prema tome da će napisati nove knjige. Još mu je rekao i da je ono što je bio do tada napisao dovoljno. Za sebe je Branko tvrdio da sluti, i da čak zna, da mu nije dat dug vek! Može se zamisliti kakva je bila Tasina reakcija na ovakva njegova predviđanja.
Mišljenje Mladenovićevo je bilo da je čovek jedino biće koje zna da se svaki život završava smrću. Smrću je čovek stalno obuzet, kao što je i Ernest Jinger tvrdio da je smrt čovekova najdublja uspomena. Mi živimo, pisao je Tasa i kao što je Branko živeo, sa stalnom mišlju o smrti koja može svakog trena da nastupi...