UZ KAFU MANJI RIZIK RAZVOJA KAMENA U ŽUČI? Zanimljivi rezultati studije na muškarcima
KAFA u dnevnoj dozi od dve do tri šoljice može za četiri odsto da smanji rizik od razvoja kamena u žuči muškaraca u odnosu na one koji je ne piju redovno.
Foto: Shutterstock
Muškarci koji piju četiri ili više šoljica kafe imaju 45 procenata manji rizik, navodi najnovija studija.
Međutim, naučnici ističu da to važi samo za kafu sa kofeinom, za koju je poznato da stimuliše kontrakcije u žučnoj kesi i snižava koncentraciju holesterola u žuči.
Samo takva kafa se dovodi u vezu sa smanjenjem rizika, dok čaj sa kofeinom i sokovi nisu imali isti efekat, saopštili su naučnici.
Studiju je sproveo dr Mihael Lejcman i kolege sa Harvard School of Public Health i uključivala je približno 46.000 muškaraca.
BONUS VIDEO - DR Novosti: Kada treba početi sa anti-age rutinom
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
NAŠE KOMŠIJE OKRENULE LEĐA UKRAJINI: Veliki šamar za Zelenskog
BUGARSKI ministar odbrane, Dimitar Stojanov, izjavio je danas da ta zemlja neće više da šalje oružje Ukrajini.
09. 06. 2026. u 15:10
HRVATSKA SE OPASNO NAORUŽAVA: Stiže francusko oružje, Zagreb modernizuje i nemačke haubice
HRVATSKA će, osim nabavke 18 novih samohodnih haubica "cezar" od Francuske, modernizovati i 14 postojećih nemačkih "pancir" haubica koje je kupila 2014. godine, proizlazi iz zajedničke izjave o pojačanoj saradnji nemačke i hrvatske vlade.
09. 06. 2026. u 12:21
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)