ĐACI trećeg razreda gimnazije iz istorije prvo nauče ratovanje Srbije i Crne Gore u balkanskim ili Prvom svetskom ratu, a tek nakon toga uče oslobađanje od osmanske vlasti, nastanak i izgradnju srpske države.
Ова такозвана "тематска" организација градива може успешно да се изведе само када бисмо имали ауторе уџбеника попут Георгија Острогорског, који би могли да напишу готово савршене уџбенике. Пошто је то у пракси немогуће, добили смо још већу збрку - поједине теме се понављају из области у област, а код деце се ствара невиђена конфузија, јер потпуно губе хронолошку осу, а и територијална им није савладива. Поред тога, имају утисак да се стално враћају на почетак, што им ствара страшну конфузију у глави. Као историчар и родитељ гимназијалаца, сведок сам погубности оваквог система рада. Једини спас је у хитној промени, како наредне генерације не би биле потпуно дезорјентисане по питању познавања прошлости људског рода. Или је то циљ?
OD 31 fakulteteta Univerziteta u Beogradu samo je 12 popunilo sva mesta u prvom upisnom roku, i to na 17 od postojećih 106 studijskih programa. Sve budžetske indekse podelilo je 11 fakulteta za 15 studijskih programa. U prvu godinu studija upisana su u prvom roku 10.984 studenta (7.592 na budžet i 3.392 samofinansirajuća), što je za 538 manje nego lane. Za septembarski upisni rok preostalo je 4.325 mesta (2.210 na budžetu i 2.115 samofinansirajućih).
ASOCIJACIJA novinara Srbije (ANS) najoštrije osuđuje ponovno vandalsko uništavanje spomen-obeležja velikom novinaru i jednom od osnivača Studija B, Đoki Vještici.
dd
19.06.2021. 11:55
Ништа није случајно.
Ljiljana
19.06.2021. 15:38
Ова такозвана "тематска" организација градива може успешно да се изведе само када бисмо имали ауторе уџбеника попут Георгија Острогорског, који би могли да напишу готово савршене уџбенике. Пошто је то у пракси немогуће, добили смо још већу збрку - поједине теме се понављају из области у област, а код деце се ствара невиђена конфузија, јер потпуно губе хронолошку осу, а и територијална им није савладива. Поред тога, имају утисак да се стално враћају на почетак, што им ствара страшну конфузију у глави. Као историчар и родитељ гимназијалаца, сведок сам погубности оваквог система рада. Једини спас је у хитној промени, како наредне генерације не би биле потпуно дезорјентисане по питању познавања прошлости људског рода. Или је то циљ?
Suluda politika
19.06.2021. 17:09
Zla je namera. Zabraniti ud to ranije onih koji forsiraju ovo razaranje obrazovanja.cilj je da ništa ne nauče.