NAROD SE ŽALI NA ŠOLAKOV KABLOVSKI OPERATER: SBB reklamira sadržaje koje više nema u ponudi (FOTO)

28. 06. 2022. u 13:47

KORISNICI SBB kablovskog operatera su se žalili na reklamne flajere Junajted grupe, jer su na njima prikazane utakmice engleske Premijer lige i reprezentacije Srbije, koje mediji ovog operatera više ne prenose.

НАРОД СЕ ЖАЛИ НА ШОЛАКОВ КАБЛОВСКИ ОПЕРАТЕР: СББ рекламира садржаје које више нема у понуди (ФОТО)

Dragan Šolak, Foto Promo

Jedan Beograđanin je šokiran flajerom koji mu je stigao na kućnu adresu želeo da upozna javnost sa, kako on kaže, "skandalom koji se ne pamti".

Naime, kako se može videti na fotografijama koje je ovaj građanin dostavio, SBB reklamira svoje usluge flajerima na kojima su prikazani medijski sadržaji koje ovaj operater u ponudi više nema.

foto: Privatna arhiva

SBB, u vlasništvu kompanije Junajted grupa i pomenutog Dragana Šolaka, grubo obmanjuje građane, sa željom da im proda svoje usluge.

Utakmice engleske Premijer lige i utakmice fudbalske reprezentacije Srbije - koje su prikazane na ovim flajerima - prosto više nisu u ponudi televizija Sport klub i Nova S, već su od ovog leta dostupne kod Šolakove konkurencije.

TV Arena Sport će od avgusta da ekskluzivno prenosi Premijer ligu, dok Arena i javni servis RTS imaju ugovore za srpsku fudbalsku reprezentaciju. Ali to nije sve. Na istom flajeru prikazan je TV voditelj i novinar Jugoslav Ćosić na ekranu sa oznakom N1, gde je taj isti Ćosić još u proleće 2021. dao otkaz i sada radi na TV Insajder.

O tome bi slobodno mogao da odlučuje sud, ako mu se ogorčeni građani obrate, s obzirom na to da je laganje u reklamiranju strogo zabranjeno zakonom.

U članu 11 za ove stvari nadležnog Zakona o oglašavanju Republike Srbije jasno piše:

„Obmanjujuće oglašavanje je zabranjeno. Obmanjujuće oglašavanje jeste svako oglašavanje koje na bilo koji način, uključujući način prikazivanja, obmanjuje ili je verovatno da će obmanuti primaoce oglasne poruke, koje zbog takve obmanjujuće prirode može da utiče na njihovo ekonomsko ponašanje ili koje zbog toga škodi ili je verovatno da će naškoditi konkurentu oglašivača”.

A u istom zakonu, u članu 6, stav 4, istaknuto je da „oglasna poruka mora da bude istinita, u skladu sa zakonom, dobrim poslovnim običajima lojalne konkurencije i profesionalnom etikom”.

Kršenje navedenih odredbi predstavlja prekršaj za koji je predviđena novčana kazna za pravno lice u iznosu od 300.000 do dva miliona dinara.

Dakle, ako ovaj Beograđanin odluči da sudski goni SBB zbog pokušaja da ga obmanu - a ko zna na koliko adresa su flajeri dostavljeni - verovatno će sudski veštak morati da utvrđuje da li je Šolak pokušao da ovakvim reklamama obmane građane.

Krivično delo prevare

„Ko u nameri da sebi ili drugom pribavi protivpravnu imovinsku korist dovede koga lažnim prikazivanjem ili prikrivanjem činjenica u zabludu ili ga održava u zabludi i time ga navede da ovaj na štetu svoje ili tuđe imovine nešto učini ili ne učini, kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina i novčanom kaznom”, piše u članu 208 Krivičnog zakonika Republike Srbije. 

Dakle, ako bi obmanuti građani sklopili ugovore sa SBB i toj firmi dali pare za usluge koje su im lažno prikazane, poput Premijer lige i fudbalske reprezentacije, mogli bi da krivično gone Šolakovu SBB, a odgovorna lica da završe u zatvoru.


BONUS VIDEO:

BANE VUKAŠINOVIĆ: Pred kraj života tv legenda nam je otkrila tajnu životnog uspeha

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

PRESTALI SMO DA IGRAMO ODBRANU, ŽAO MI JE...: Prve reči Željka Obradovića posle poraza od Efesa