SVAKI DESETI AUTOMOBIL JE SA VRAĆENOM KILOMETRAŽOM : Evo načina kako da to otkrijete
PETAR Veličković sa portala "Polovni automobili" rekao je za RTS da je prosečnom kupcu jako teško da otkrije da li je nekom automobilu promenjen broj pređenih kilometara. Međutim, istakao je da je to moguće otkriti odlaskom u ovlašćeni servis i pregledom svih računara koji se nalaze u vozilu pre kupovine.
Inostrana tržišta sa kojih uvozimo najviše polovnjaka su brojna, a prema nekim podacima oko 28 odsto polovnih automobila u Srbiji dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka sa oko 17 odsto, Francuska, oko 16, Češka oko 11 i Belgija sa oko šest.
Petar Veličković sa portala "Polovni automobili" rekao je da se u Srbiji godišnje uveze između 120 i 150 hiljada polovnih automobila i da se najviše uvozi iz Češke, Švajcarske i Španije, ali da ne bi trebalo generalizovati vozila na osnovu zemlje iz koje su uvezeni.
- Na toliki broj automobila sigurno je da ima primeraka koji nisu kvalitetni, ali ima onih koji su izuzetno pouzdani, sa poznatom servisnom istorijom - naveo je Veličković.
Dodao je da postoje neka uvrežena mišljenja, poput onih da polovnjaci iz Italije nisu uvek najkvalitetniji, a određeni trgovci su imali problema sa automobilima iz skandinavskih zemalja pošto se zbog drugačijih vremenskih uslova pojavljuje korozija na nekim modelima.
- Međutim, sa druge strane, imamo primer Nemačke, gde nominalno važi da su polovnjaci pouzdaniji, ali znamo da te probleme sa vraćanjem kilometraže ni Nemačka nije na trajan način i kvalitetno rešila - istakao je Veličković.
Govoreći o takozvanom vraćanju kilometraže, Petar Veličković je naveo da je prosečnom kupcu jako teško da otkrije da li je to urađeno na nekom automobilu.
- Postoje stvari koje mogu da nam pomognu. Jedna od tih stvari jeste da sa vlasnikom vozila odemo u ovlašćeni servis, da jednostavno zatražimo istoriju tog vozila, pa se onda može videti da li je održavan, u kakvim servisima, kad su bili servisni intervali, pa da se ti podaci uporede - rekao je Veličković.
Međutim, dodao je da pojedini proizvođači te podatke daju samo dok je vozilo u garanciji, a za neke automobile to može da se utvrdi samo ukoliko su održavani u ovlašćenom servisu.
- Savremeni automobili imaju nekoliko računara, jedan je u motoru, drugi u sistemu kontrole kočenja i proklizavanja, takozvani ABS, ili na vazdušnim jastucima. Svi ti računari isto beleže kilometre i ukoliko ti ljudi koji se bave tim malverzacijama ne promene na svim tim modulima, u našim servisima na tim dijagnostičkim servisima može da se vidi da li je kilometraža vraćena - naveo je Veličković.
Dodao je da postoje i aplikacije i softveri na kojima može da se ukuca VIN oznaka (jedinstveni broj automobila) ili broj šasije, pa da se vidi servisna istorija vozila.
Napomenuo je da u Srbiji postoji veliki broj auto-placeva koji imaju garanciju na kilometražu i na ostale podatke u vezi sa vozilom, a postoje i uvoznici koji otkupljuju vozila od inostranih lizing kuća čiji revizori garantuju tačnost podataka.
Što se tiče uvoza automobila iz SAD, koji je sad moguć zahvaljujući izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja, Petar Veličković je rekao da je potrebno da se usvoji i pravilnik o ispitivanju vozila koji treba da donese Agencija za bezbednost saobraćaja.
- Ta vozila iz Amerike moraju kroz određene prepravke da se usklade sa standardima koji važe u našoj zemlji, a koji su identični onima koji važe na teritoriji EU. Konkretno, brzinometri su u miljama, kod nas su kilometri na čas. Njihovi pokazivači pravca su crveni, kod nas su narandžasti, gorivo se meri u galonima, kod nas u litrima - rekao je Veličković.
Istakao je da polovnjaci u SAD jesu jeftiniji, ali da će troškovi transporta uticati na konačnu cenu i ocenio da će se u početku time Amerike baviti uvoznici luksuznih automobila.
(RTS)
BONUS VIDEO: Dan srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave u studentskim domovima u Beogradu
Preporučujemo
"TRAMP BIO OPSEDNUT TIME" Merkelova otkrila brojne tajne pred izlazak njenih memoara
BIVŠA nemačka kancelarka Angela Merkel u intervjuu pred izalazak njenih memoara govorila je, između ostalog, o tome šta novoizabrani predsednik SAD misli o nemačkim automobilima, otkrila da li su joj bile poznate namere ruskog predsednika Vladimira Putina i kako je pokušavala da spreči "invaziju na Ukrajinu", navela je ko joj je pomogao da izbegne regrutaciju za Štazi i šta bi trebalo da uradi njena partija kako bi pobedila na predstojećim izborima u Nemačkoj.
23. 11. 2024. u 16:52
BRITANCI OBJAVILI ZASTRAŠUJUĆU MAPU: "Orešnik" može da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta (MAPA)
BRITANSKI list "Dejli mejl" ocenio je da bi balistička raketa "orešnik" mogla da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta.
23. 11. 2024. u 15:58
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (3)