ER SRBIJA – PONOS NACIJE

Promo

26. 10. 2023. u 10:00

POČETKOM prošle decenije, tadašnjoj nacionalnoj avio-kompaniji, posle višegodišnje stagnacije, bila je neophodna kompletna transformacija poslovanja.

ЕР СРБИЈА – ПОНОС НАЦИЈЕ

Foto Air Serbia/Dušan Atlagić

Uz snažnu podršku Vlade Republike Srbije, 1. avgusta 2013. godine potpisan je ugovor o strateškom partnerstvu sa kompanijom Etihad ervejz i pokrenuta je Er Srbija, a 26. oktobra iste godine obavljen je prvi let buduće vodeće avio-kompanije u regionu.

Time je započeo period transformacije kompanije, kada je pored uvođenja novog brenda i imena, kompletno obnovljena flota, proširena mreža destinacija, uspostavljeni su efikasni procesi i implementirani novi savremeni sistemi.

Za manje od godinu dana, u flotu je uvedeno deset aviona tipa erbas, osam letelica tipa A319 i dve letelice tipa A320.

Posle pauze od četvrt veka, u junu 2016. godine, ponovo su uspostavljeni letovi između Beograda i Njujorka. Er Srbija tako postaje jedina avio-kompanija u širem regionu Balkana koja ima direktne letove do Sjedinjenih Američkih Država. Taj istorijski korak pokazao je snagu poslovne strategije i ostvarenje vizije nacionalne avio-kompanije, kao i novo poglavlje u poslovanju.

Er Srbija je u maju 2017. godine ispisala novu stranicu u svojoj istoriji kada je uzleteo prvi avion sa kompletno ženskom posadom. Od svog osnivanja do danas, u Er Srbiji polovinu zaposlenih čine žene.

Foto Air Serbia/Dušan Atlagić

Posle perioda transformacije, 2019. godine započinje period rasta kompanije. Er Srbija je te godine prevezla rekordnih 2,81 miliona putnika. Kompanija je po prvi put saobraćala sa sva tri međunarodna aerodroma u Srbiji – Nikola Tesla Beograd, Konstantin Veliki u Nišu i Morava u Kraljevu. Saobraćaj iz Niša i Kraljeva pokrenut je u formi linija od javnog interesa. Tokom te godine, uvedene su ukupno 23 nove destinacije sa tri pomenuta aerodroma.

U martu 2020. godine, započetu ekspanziju privremeno prekida pandemija korona virusa i najveća kriza u istoriji civilnog avio-saobraćaja. Kada je cela planeta stala, Er Srbija je sve svoje resurse stavila na raspolaganje državi i narodu Srbije. Tokom vanrednog stanja, u saradnji sa državnim organima i organizacijama, obavljeno je na desetine specijalnih repatrijacionih i evakuacionih letova. Tim letovima u Srbiju su vraćani naši državljani zarobljeni na aerodromima i u zemljama širom sveta, a strani državljani u svoje matične zemlje. Preko 10.000 ljudi prevezeno je u tom periodu i obavljene su desetine kargo-letova kojima je u našu zemlju dopremljeno na stotine tona medicinske opreme i materijala.

Posle više teških meseci, od 2021. godine počinje period oporavka. Flota Er Srbije osnažena je sa dva nova aviona za daleke destinacije. Erbas A330-200 sa imenom i likom Nikole Tesle stigao je u flotu Er Srbije u aprilu 2021. godine, dok je avion istog tipa, ali sa imenom i likom Mihajla Pupina u Beograd stigao u novembru 2022. godine. Na taj način, stvorili su se uslovi za uvođenje novih interkontinentalnih destinacija u mrežu srpske nacionalne avio-kompanije.

Er Srbija je 9. decembra 2022. godine poletela ka Tjenđinu u Narodnoj Republici Kini. Na taj način su, posle 22 godine pauze, ponovo uspostavljeni direktni redovni letovi do te azijske zemlje. Tokom ispraćaja prvog leta za Kinu, generalni direktor Jirži Marek istakao je da će nacionalna avio-kompanija u budućnosti leteti i do drugih važnih kineskih gradova. Bila je to prva godina od izbijanja pandemije korona virusa u kojoj je kompanija imala pozitivan neto i operativni rezultat, ostvarivši profit od 21 miliona evra, bez i jednog evra državnih subvencija.

Foto Air Serbia/Dušan Atlagić

17. maja 2023. godine sa beogradskog aerodroma, posle više od 30 godina pauze, ponovo je uspostavljen avio-saobraćaj između Beograda i Čikaga. Bio je to važan dan za srpsku nacionalnu avio-kompaniju, za Srbiju i Beograd, čitav region Zapadnog Balkana.

U 2023. godini oboreni su svi rekordi u broju realizovanih letova i prevezenih putnika na mesečnom nivou. Za prvih šest meseci, Er Srbija je pokrenula 22 nove destinacije i obavila 19.181 let, što je 63 odsto više u odnosu na isti period 2022. godine. Preliminarni finansijski rezultati pokazali su da je u prvih pola godine zabeležen i profit od 22,4 miliona evra, što je praktično na nivou profita za celu 2022. godinu. Već u prvoj nedelji septembra nadmašen je i rezultat od 2,81 miliona putnika, ostvaren u do tada najuspešnijoj 2019. godini.

PRVIH 10 GODINA

Tokom prve decenije, udvostručen je broj destinacija u mreži, tako da Er Srbija u putničkom i teretnom saobraćaju danas leti do više od 80 redovnih i čarter destinacija u Evropi, na Mediteranu, Severnoj Americi, Aziji i Africi. Kompletno je obnovljena flota kompanije i trenutno je čine dva širokotrupna erbasa A330-200, 13 uskotrupnih aviona iz porodice erbas A320, kao i sedam turboelisnih ATR aviona za regionalne letove. Tokom nedelje u kojoj se obeležava jubilej kompanije, Er Srbija je premašila broj od 3,5 miliona prevezenih putnika od početka godine, a očekuje se da bi do kraja 2013. mogao da bude nadmašen i apsolutni rekord od četiri miliona prevezenih putnika u jednoj godini, što je više nego trostruko u odnosu na poslednju godinu pre pokretanja Er Srbije. U protekloj deceniji, srpska nacionalna avio-kompanija ukupno je obavila preko 310,000 letova i prevezla više od 25 miliona putnika.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TAJ BOL NE MOGU DA OPIŠEM: DŽejla Ramović doživela nezgodu na nastupu