NAJČEŠĆI KVAROVI KOD POLOVNJAKA: Koji modeli su skupi za održavanje?

Промо

15. 06. 2025. u 10:57

KUPOVINA polovnog automobila može biti pametna investicija, ali ako ne znate šta da izbegavate, lako se može pretvoriti u ozbiljan trošak. U nastavku saznajte koji su najčešći kvarovi kod polovnjaka, koje marke zahtevaju skupo održavanje i kako da izbegnete greške koje najčešće prave kupci u Srbiji.

НАЈЧЕШЋИ КВАРОВИ КОД ПОЛОВЊАКА: Који модели су скупи за одржавање?

Foto: freepik.com

Najčešći problemi sa motorom i kako da ih prepoznate

Prilikom kupovine polovnog automobila, problemi sa motorom su jedni od najskupljih i najčešćih kvarova koji se javljaju kod starijih vozila. Bez obzira na to koliko vozilo spolja izgleda očuvano, kvarovi na motoru često ne ostavljaju vidljive tragove dok ne bude prekasno.

U tom kontekstu, otkup polovnih automobila postaje sve popularnija opcija za vlasnike koji ne žele da ulažu u skupe popravke, već žele da se što brže i sigurnije reše problematičnog vozila.

Ukoliko se ispostavi da je kvar ozbiljniji (npr. oštećenje glave motora, turbine ili lančanog prenosa), pojedini vlasnici biraju da prodaju auto na kilo jer su troškovi popravke veći od realne tržišne vrednosti vozila.

Kada je u pitanju otkup automobila na kilo cena varira od mesta do mesta i zavisi od dogovora. Ovakav otkup je naročito čest kod vozila koja su prešla više od 250.000 kilometara, a nemaju redovno vođenu servisnu istoriju.

Kod nekih modela kao što su Opel Zafira, Peugeot 407 i Renault Laguna, kvarovi na motoru i turbini su zabeleženi kao učestali problemi već posle 200.000 km, posebno ako su automobili prethodno korišćeni kao službena vozila ili u taksi prevozu.

U svakom slučaju, obavezna dijagnostika pre kupovine i pažljiva provera servisne knjižice mogu vam uštedeti hiljade evra.

Menjači i kvačila: troškovi koji lako izmaknu kontroli

Još jedna skupa kategorija kvarova kod polovnjaka odnosi se na menjače (posebno automatske) i kvačila. Automobili sa automatskim menjačem znatno su skuplji za popravku, a zamena ili reparacija menjača kod nekih modela dostiže cifre i do nekoliko hiljada evra.

Automatski menjači marke DSG kod Volkswagen, Audi i Škoda vozila poznati su po kvarovima ako se redovno ne servisiraju, što je često slučaj kod polovnjaka iz uvoza.

Kvačila kod dizelaša, naročito kod modela koji se često koriste u gradskoj vožnji, imaju kraći vek trajanja. Kod automobila poput Ford Focusa, Mazde 6 ili BMW Serije 3 (E90), zamena kvačila sa zamajcem može koštati od 600 do 1.200 evra.

Pritom, kvarovi na kvačilu se često ne primećuju odmah – može se desiti da vozilo lepo radi na probi, a da se simptomi pojave tek posle nekoliko dana ili u uslovima opterećenja (usponi, autoput).

Saveti za kupce polovnjaka su jasni: tražite vozila sa potvrdom o zamenjenom kvačilu i proverite da li je menjač (posebno automatik) servisiran na preporučenih 60.000 km. Ukoliko ne možete da dobijete ove informacije – rizik je visok.

Elektronika i senzori: nevidljivi kvarovi sa velikim posledicama

Savremeni automobili puni su elektronike, senzora i upravljačkih modula, što povećava komfor, ali i rizik od skupih kvarova. Problem je što kvarovi na elektronskim komponentama nisu uvek konstantni – često se dešavaju povremeno, što otežava njihovo dijagnostikovanje pre kupovine.

Kod vozila marke Mercedes, BMW, Audi i Peugeot, kvarovi na sistemima poput ABS modula, ESP kontrole, senzora pritiska u gumama, parking senzora ili modula klima uređaja nisu retkost. Popravka ovih sistema često zahteva zamenu celih modula, a ne samo popravku jednog dela, što znatno povećava cenu servisa.

Kod vozila proizvedenih između 2008. i 2014. često se javlja i problem sa električnim podizačima stakala, centralnim zaključavanjem i senzorskim bravama, koje zahtevaju zamenu celih mehanizama, a ne samo prekidača. Cena jedne takve popravke može ići od 100 do 400 evra, u zavisnosti od brenda i dostupnosti delova.

Preporuka stručnjaka je da se uradi detaljna dijagnostika elektronike, čak i ako sve trenutno radi kako treba. Elektronski problemi mogu kasnije izazvati domino efekat i uticati na osnovne funkcije vozila.

Ogibljenje i trapovi: često zanemarena stavka sa velikim posledicama

Vožnja po lošim putevima, što je čest slučaj u Srbiji, značajno utiče na kvalitet ogibljenja i stanja trapova. Kod mnogih polovnjaka ogibljenje je na izmaku snage, ali se vlasnici trude da to prikriju prilikom prodaje. Problem nastaje kada se ovi kvarovi ne otkriju na vreme – mogu ugroziti ne samo udobnost, već i bezbednost.

Kod vozila kao što su Fiat Grande Punto, Chevrolet Aveo, Citroen C4 i Hyundai i30 učestalo se prijavljuju problemi sa amortizerima, krajevima letvi volana i stabilizatorima.

Pored toga, kod nekih modela dolazi do neujednačenog trošenja guma upravo zbog lošeg trapa. Zamena kompletnih delova trapa i ogibljenja može koštati i preko 500 evra, posebno kod vozila sa nezavisnim ogibljenjem na zadnjoj osovini.

Prilikom tehničkog pregleda često se ne otkriju svi problemi, jer oni mogu biti suptilni i zahtevaju detaljan mehanički pregled. Ako prilikom vožnje probate da „osetite” trap, obratite pažnju na čudne zvukove, vibracije pri većim brzinama i „plivanje” vozila na neravninama – to su sigurni znakovi da su potrebne ozbiljne intervencije.

Kupovina polovnog vozila nosi svoje prednosti, ali i ozbiljne rizike. Ako niste sigurni u tehničko stanje automobila koji kupujete ili prodajete, uvek postoji opcija da to prepustite profesionalcima.

Detaljna provera i razborita odluka mogu vas poštedeti velikih i nepotrebnih troškova.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
MOGLO BI UMRETI 4.500 LJUDI Ova zemlja je najugroženija na Zapadnom Balkanu, hitan sastanak u SZO zbog vrućina u Evropi

"MOGLO BI UMRETI 4.500 LjUDI" Ova zemlja je najugroženija na Zapadnom Balkanu, hitan sastanak u SZO zbog vrućina u Evropi

JUŽNA Evropa suočava se sa žestokim toplotnim talasom - temperature prelaze 40 stepeni Celzijusa, a u španskoj pokrajini Uelva izmereno je rekordnih 46 stepeni, što je najviša junska temperatura u istoriji zemlje. Istovremeno, Italija, Grčka, Portugalija i Zapadni Balkan takođe beleže rekordne vrućine, praćene šumskim požarima i ljudskim žrtvama.

01. 07. 2025. u 11:45

Komentari (0)

ŠEŠELJ OTKRIO ZA TV NOVOSTI: Englezi poslali specijalnu jedinicu po mene i Stanišića