SPISAK ZEMALJA IZ KOJIH ĆE STRANCIMA TRAŽITI PCR: Koje države su u crvenoj zoni i šta to znači

Novosti online

14. 08. 2020. u 14:21

KRIZNI štab za borbu protiv korone doneo je danas odluku da stranci koji dolaze u Srbiju iz Hrvatske, Rumunije, Bugarske i Severne Makedonije moraju da imaju negativan PCR test ne stariji od 48 sati, ali ovo nije konačan spisak zemalja za koje će biti uvedena ovakva mera.

СПИСАК ЗЕМАЉА ИЗ КОЈИХ ЋЕ СТРАНЦИМА ТРАЖИТИ ПЦР: Које државе су у црвеној зони и шта то значи

Foto: Depositphotos

Kako kaže epidemiolog prof. dr Branislav Tiodorović, član Kriznog štaba za borbu protiv korone, o drugim zemljama će se najverovatnije odlučivati na sledećoj sednici.

On je za Telegraf objasnio na osnovu čega je PCR test uveden za ove četiri zemlje.

- Sve zemlje smo podelili u tri kategorije - u crvenu, plavu i zelenu. Crvena je ona koja ima zaražavanje od 25 na 100.000 stanovnika, plava je ona koja ima između 10 i 25 na 10.000 stanovnika, a zelena ona koja ima ispod 10. Držali smo se podataka Evropskog centra za zarazne bolesti - kaže prof. dr Tiodorović.
Bugarska, Severna Makedonija i Rumunija su u crvenoj zoni, dok je Hrvatska u plavoj.

- Hrvatska nije u crvenoj, ali je u plavoj zoni sa tendencijom rasta, što su juče i oni sami objavili - da imaju tendenciju rasta broja zaraženih, pa čak i umrlih. U plavoj zoni su i Grčka i Turska, ali tu nismo ništa uvodili jer beleže pad. Kod njih je stabilna situacija. Jesu iznad deset ali daleko od 25. U plavoj zoni su i Švajcarska, Češka, Danska, Poljska, Velika Britanija. I za njih ćemo verovatno uvoditi privremene mere sa PCR testom - navodi prof. dr Tiodorović.

U najboljoj, zelenoj zoni je čak i Italija.

-  U zelenoj je i Mađarska, koja ima izuzetno dobre rezultate. Tu su i Norveška, Island, čak i Italija koja ima ispod 7 na 100.000 stanovnika  - kaže doktor.

(telegraf.rs)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: Deca iz SOS Dečjeg sela Srbija osvojili javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.