GRADE NAJVEĆI REČNI TANKER: U Zrenjaninu 160 radnika za čuvenu kompaniju "Šel" sklapa iz dva dela brod dug 135 metara i težak 855 tona
Za potrebe svetski poznate naftne kompanije "Šel", zrenjaninsko brodogradilište "Begej Šipjard" gradi najveći rečni tanker na svetu, dužine 135 metara i težine 855 tona!

"Begej Šipjard" ima već ugovorene narudžbine / Foto Aleksandar Blanuša
Zbog ogromnih gabarita biće rađen iz dva dela, a porinuće se u brodogradilištu "Šipjard Bomeks 4M" u Perlezu, negde između 15. i 20. septembra ove godine.
Na poslu stoleća, kako ističu zrenjaninski brodograditelji, angažovano je 160 radnika, koji danonoćno rade, kako bi za naručioca posla, naftog giganta, ispoštovali ugovorene rokove i isporučili tanker koji će služiti za prevoz tečnog, odnosno hemijskog tereta.
- Veoma smo počastvovani što je svetski brend, kakav je kompanija "Šel" izabrala nas. Kažu da su se rukovodili preporukom, da kao i uvek, sarađuju samo sa najboljima - kaže direktor brodogradilišta "Begej Šipjard" Marko Gudović, uz napomenu da među angažovanim radnicima na izgradnji, od kojih su svi iz Srbije, ima veliki broj Zrenjaninaca.
Najveći rečni tanker ima oznaku "Helsinki TR" i biće kompletno izrađen od najkvalitetnijeg čelika, po najsavremenijim svetskim standardima.
- Ima mnogo zanimljivih detalja, koje nažalost, kako je ugovorom predviđeno, ne smemo da otkrivamo, pre nego što tanker ne bude sklopljen i porinut u vodu - dodaje direktor Gudović, fasciniran energijom i stvaralačkim kreativnim potencijalom zaposlenih, koji su angažovani na najvećem projektu ove kompanije, koja istovremeno radi na još nekoliko sličnih, doduše manjeg obima i kapaciteta, ali isto tako značajnih.
FEŠTA NA PORINUĆU
Za dan za koji žive i marljivo rade, kada dva dela grdosije, najveće na svetu, budu sklopljena u najveći svetski rečni tanker, u zrenjaninskom brodogradilištu pripremaju veliku feštu, uz veliki broj zvanica i gostiju na visokom, državnom nivou.
U zrenjaninskom brodogradilištu, inače, u planu je i povećanje broja zaposlenih na 250, a raduje činjenica da su gotovo svi radnici nekadašnjeg brodogradilišta "Begej" koje je otišlo u stečaj 2016. godine, angažovani i imaju stalan i siguran posao.
Brodogradilište "Begej" koje je bilo u stečaju, 2016. godine kupila je za 96 miliona dinara kompanija "Rubikon Šiping kompani" iz Beograda, koja je novembra 2019. godine postala vlasnik i brodogradilišta "Bomeks", koje je takođe bilo u stečaju. Inače, kako ponosno ističu iz zrenjaninskog brodogradilišta, trenutno u Evropi ne postoji kompanija sa većim kapacitetom za proizvodnju plovila.
PRIMER USPEŠNE PRIVATIZACIJE
Poslovni podvizi zrenjaninskih brodograditelja, najbolji su primer uspešno sprovedene privatizacije, jer praktično nijedan radnik nije ostao na ulici, a uspešno realizovani poslovi sa poznatim svetskim kompanijama, primer su kako treba poslovati i grad Zrenjanin vratiti na stazu uspeha, kao kada je bio na pijedestalu ekonomskih giganata u nekadašnjoj Jugoslaviji i jedan od najvećih industrijskih centara.
Preporučujemo

MONTAŽNE KUĆE IZBEGLIČKIM PORODICAMA: Dvema porodicama novi dom u Melencima i Tomaševcu
06. 08. 2020. u 14:48

PRIZNANjE ZA BANAT: Zrenjanin proglašen za Evropski grad sporta 2021. godine
05. 08. 2020. u 11:10

OVAKO SU IZGLEDALI POSLEDNjI MINUTI SAŠINOG ŽIVOTA: Bio siguran da će ozdraviti i nije želeo da se govori o bolesti
DIREKTOR i osnivač Grand produkcije, Saša Popović, preminuo je u 70. godini posle kraće i teške bolesti u jednoj klinici u Parizu.
03. 03. 2025. u 09:55

LEKARI U ŠOKU ONIM ŠTO SU NOĆAS VIDELI: Beograđani masovno povraćali, hitna ih vozila i u pritvore
DOKTORKA iz Hitne pomoći u Beogradu, Ivana Stefanović, istakla je jutros da je bilo neuobičajeno mnogo posla sa alkoholisanim građanima tokom noći. Uz to mnogo intervencija, infarkta, kao i saobraćajnih nezgoda.
03. 03. 2025. u 10:05

"HOĆU EUTANAZIJU" Vedrana Rudan donela odluku: "Rekla sam deci da je gotovo, neću da umirem na rate"
ZA lečenje joj je bilo potrebno dosta novca, a deo je stigao iz Srbije, od direktora izdavačke kuće koja objavljuje njena dela.
03. 03. 2025. u 09:53
Komentari (4)