ISTAŽIVAČKA STANICA PETNICA I UNICEF: Novi modeli obrazovanja – promene 21. veka

B. Puzović

14. 02. 2021. u 20:41

U SARADNjI sa Unicefom, Istraživačka stanica Petnica i Color Media Communications održali su međunarodnu konferenciju o novim modelima obrazovanja u uslovima pandemije “Education 4.0” u uslovima pandemije.

ИСТАЖИВАЧКА СТАНИЦА ПЕТНИЦА И УНИЦЕФ: Нови модели образовања – промене 21. века

Foto: ISP

Jedan od zaključaka je da obrazovanje u Srbiji treba da bude komplementarno, da sadrži onlajn segment rada i nastavu u školama, da sistem bude elastičan ne samo da bi se privikavao na ovako ekstremne okolnosti, već i da bi pratio brzinu promena u 21. veku.

Direktorka Unicefa u Srbiji Dejana Kostadinova, na otvaranju konferencije rekla je da je ova organizacija Ujedinjenih nacija dajući podršku obrazovanju, mapirao lokacije svih škola, kako bi se našao najbolji način da se povežu na internet i omogući učenje i razvoj digitalnih mašina za svako dete, ma gde se nalazilo.

- U saradnji sa nevladinom organizacijom “Digitalna Srbija”, nastali su Master 4.0 programi kako bi se povezala savremena it-znanja sa poslovnim veštinama potrebnim za razvoj proizvoda i usluga – rekao je ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić. - Snaga Master 4.0 programa je pre svega u temeljima i primenljivom znanju kroz više od 130 predmeta i više od 300 predavača sa najboljih fakulteta.

Direktor Istraživačke stanice Petnica Vigor Majić rekao je da bi trebalo oformiti tim ljudi koji se bave razvojem video igara, pedagoga, psihologa, didaktičara, iskusnih nastavnika, koji će se duže vreme baviti problemima kvalitetnog organizovanja nastave na daljinu.

- Treba stvoriti jednu veliku arhivu, različitih sadržaja i aktivnosti kojoj nastavnici, ali i učenic, mogu u svakom trenutku da pristupe – kaže Majić. - Nastava na daljinu ne služi kao opcija samo kada je epidemija, već treba da postoji i kada je dete sprečeno da dolazi u školu, ili kada ona ne može da funkcioniše.

VIRTUELNA PODRŠKA ĐACIMA

- Pokrenut je projekat “Prevazilaženje digitalnog jaza” sa Ministarstvom prosvete, koji finansira Evropska unija – kaže Tanja Ranković iz Unicefa. - Cilj je da se završi uspostavljanje onlajn sistema za učenje koji vodi Ministarstvo prosvete i naprave banke digitalnih resursa za nastavnike i učenike, koje bi trebalo da budu pristupačne za svu decu. Pokušavamo da u školama napravimo jedan novi virtuelni način podrške đacima i da prevazilazimo barijere koje nam fizičko okruženje nameće, odnosno da počnemo da koristimo digitalizaciju kao prednost.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

NEVEROVATNI POPUSTI DO KRAJA MESECA! Ne propustite priliku za veliku uštedu