Čadež: Moramo da sačuvamo NAŠU KUĆU
KADA smo krajem prošle godine počeli da pripremamo projekat "Stvarano u Srbiji", nismo ni mogli da pretpostavimo da će on danas, nepunih šest meseci posle, biti aktuelniji nego što bi ikada bio.
I da će nam, danas, kada se u svetu teže nabavlja tuđe i prodaje svoje, kada smo pametniji za iskustvo življenja i poslovanja u nezapamćenim uslovima zatvorenih granica i zabrane kretanja, zaista, više nego ikada, biti potrebno da budemo čuvarkuće.
"Stvarano u Srbiji", međutim, nije još jedna u nizu jednokratnih reklamnih kampanja koje pozivaju da kupujemo domaće samo zato što je naše, niti je "čuvarkuća" samo još jedna značka na reveru naših proizvoda.
"Stvarano u Srbiji" pod motom "Budimo čuvarkuće" više je od svake kampanje. Ne bih da zvuči pretenciozno, ali, u novoj realnosti, za sve nas to bi trebalo da bude jedna potpuno nova filozofija: i za proizvođače kada stvaraju i za trgovine kada nabavljaju i za kupce kada pazare i za nas kao poslovnu asocijaciju kada pružamo podršku i za državu kada kreira ram za život i poslovanje.
U biti te nove filozofije jeste da prvo na najbolji mogući način, iskoristimo najbolje od onoga najboljeg što imamo u svojoj kući. Da to još i obogatimo, razvijemo, podarimo mu novu vrednost. Da, umesto da uvozimo ono što već imamo, proizvodimo od domaćih sirovina. Da ovde u Srbiji, svojim radom i znanjem stvaramo proizvode koje ćemo i mi rado kupovati, ne samo zato što su domaći, nego zato što su jednako dobri ili čak bolji, kvalitetniji i zdraviji od drugih. I koje će i drugi tako doživljavati.
Nema dileme da kupovinom proizvoda stvaranih u Srbiji od domaćih materijala podržavamo domaće proizvođače i domaću ekonomiju i jačamo svoju državu. Novac ostaje u kući, privreda će imati više za ulaganja u novu proizvodnju, razvoj i inovacije, u nova radna mesta, veće plate zaposlenih, a država za opremljenije škole, savremenije bolnice, modernije saobraćajnice, za penzije i stipendije.
Jasno je da proizvođač, koji stvara ovde u Srbiji, od domaćih proizvoda, sebi tako smanjuje i troškove i rizike: i nabavke i proizvodnje i plasmana, i transportne i administrativne, i valutne i zdravstvene, i bezbednosne, posebno u kriznim situacijama. Može lakše da kontroliše kvalitet onoga od čega proizvodi, da zna od koga i šta nabavlja, čak i da se osloni na sopstvenu sirovinu. Može da okupi i uposli sopstvenu familiju dobavljača i partnera, uključujući i manje firme i gazdinstva, koje poznaje u dušu, jer su tu, iz komšiluka. Da gradi siguran, zaokružen sopstveni lanac snabdevanja i vrednosti, da stvarajući razvija i sebe i druge oko sebe.
A kupci, bilo da su kompanije ili građani, uvek donose konačnu odluku od koga će i šta pazariti, kako će se i čime hraniti, šta će oblačiti, čime će opremati svoje kancelarije, fabrike i kuće, popunjavati rafove svojih trgovina. Bez namere da ih na bilo šta nagovaramo i bilo koga favorizujemo, naša želja je da im olakšamo izbore i naša je odgovornost da im, tek pošto sve dobro izmerimo, objektivnim, transparentnim i stručno postavljenim kriterijumima, skrenemo pažnju na ono što je provereno i sigurno dobro, jednako ili bolje od onoga što su kupovali do sada, možda samo zato što je neko možda imao više novca da se bolje izbrendira i izreklamira. Da im ukažemo šta je ekološki čisto i zdravije, zato što je, recimo, stvarno organsko ili zato što nije putovalo danima nego je do trpeze stiglo sveže - sa najbliže njive ili iz najbliže fabrike.
Našom "čuvarkućom", kolektivnim žigom u vlasništvu Privredne komore Srbije - garantom domaćeg porekla i natprosečnog kvaliteta proizvoda, odaćemo priznanje proizvođačima ma u čijem vlasništvu bili - domaćem ili stranom i ma kom brendu pripadali, koji u svojim fabrikama ovde u Srbiji zapošljavaju naše ljude i od domaćih materijala i sirovina prave kvalitetne i zdrave proizvode. I jedne i druge, koji su tu lestvicu već dostigli, pozivam da svoje proizvode kandiduju za "Čuvarkuću". Time ćemo podržati i podsticati i druge da po uzoru na njih, proizvode od najboljeg i najboljom opremom, da budu još bolji, konkurentniji, produktivniji i uspešniji.
Na taj način ne samo da ne narušavamo tržišnu utakmicu, ne samo da nikoga ne ugrožavamo, niti umanjujemo bilo čiju vrednost, već podstičemo zdravu konkurenciju kod kuće, stranim kompanijama potvrđujemo da su deo ove zajednice, a lokalne činimo spremnijim za međunarodnu scenu.
"Čuvarkućom" tako čuvamo i kupce, pružajući im sigurnost da je ono što piše na pakovanju neko već izmerio, proverio i potvrdio. Ali i jačamo njihovu svest da, kada se nađu pred jednakim izborima, i sami budu čuvarkuće.
Da bismo u očima drugih bili bolji, moramo prvo sebi biti bolji. Radeći na sebi, podižući sopstveno samopouzdanje, ceneći ono naše dobro i najbolje, svoje proizvođače i proizvode i stručnjake, više će nas ceniti i drugi - i investitori i turisti i kupci.
Uspeh, kažu, dolazi iznutra - iz svoje kuće.
Zato budimo čuvarkuće.
VALERIJ ZALUŽNI DAO PROGNOZU: Evo kada će ruska vojska da probije ukrajinski front
NOVI tehnološki napredak tokom ratnog vremena sprečiće ozbiljnije probijanje fronta duž ukrajinsko-ruske granice do oko 2027. godine, izjavio je Valerij Zalužni, bivši vrhovni komandant Ukrajine i sadašnji ambasador u Ujedinjenom Kraljevstvu, za „Ukrajinsku pravdu“ u intervjuu objavljenom 23. novembra.
23. 11. 2024. u 18:55
BRITANCI OBJAVILI ZASTRAŠUJUĆU MAPU: "Orešnik" može da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta (MAPA)
BRITANSKI list "Dejli mejl" ocenio je da bi balistička raketa "orešnik" mogla da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta.
23. 11. 2024. u 15:58
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (0)