PUTOVANJA NEMA KO DA PRODAJE? Turističke agencije otpustile 70 odsto radnika, sada ne mogu da nađu kadar

J. Su.

02. 06. 2021. u 10:00

PROCENjUJE se da je u Srbiji, oko 70 odsto zaposlenih u turističkim agencijama, zbog pandemije, ostalo bez posla. Teška ekonomska situacija koja je zadesila ovu granu privrede, primorala je vlasnike da otpuste većinu svojih radnika i to visokokvalifikovanih. Situacija se, međutim, posle 15 meseci malo promenila, turistička sezona se polako najavljuje, agencije počinju da rade, a od dobrih radnika ni traga - ni glasa!

ПУТОВАЊА НЕМА КО ДА ПРОДАЈЕ? Туристичке агенције отпустиле 70 одсто радника, сада не могу да нађу кадар

Arhiva

Prema rečima Aleksandra Seničića, direktora Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije, najveći broj ljudi koji su dobili otkaze su visokokvalifikovana radna snaga, sa završenim fakultetima, govore strane jezike i proveli su dosta vremena u ovim poslovima.

- Kada su otpušteni iz agencija, većina njih, sa tako dobrim biografijama, brzo se snašla u trgovini ili marketingu - ispričao nam je Seničić. Dobili su uslove koje su imali u turističkim agencijama, u nekim normalnim vremenima. S druge strane, ne rade više na određeno vreme, nemaju dodatne obaveze i na pun iznos su prijavljeni. Teško da će se vratiti na posao u turizmu. U turističkim agencijama se radi mnogo, i to mnogo više nego na drugim mestima. Često se ostaje do kasno, naročito u sezoni. Njihov povratak u turističku agenciju moguć je samo ukoliko budu bili plaćeni kao i ranije.

Kako nam je objasnio Seničić, agencije su tražile novac od države za plate, kako bi zadržali zaposlene. Dobili su vrlo malo, a kako nisu imali prometa, nisu mogli dugo iz sopstvenih sredstava da izdvajaju novac za platu.

- Posao sada polako kreće, radnici se teško nalaze, pa su zbog toga velike gužve u agencijama - govori Seničić. - Turisti teško na telefon mogu da dobiju agencije, jer nema ko da se javi. Sada se zapošljavaju neiskusni radnici, koji ne mogu sve da rade, jer nemaju to znanje i iskustvo. Potrebno je da prođe bar tri meseca, da steknu neku praksu.

STIŽU NOVI VAUČERI?

NASTAVIĆEMO da podstičemo razvoj domaćeg turizma, budući da postoje ogromni potencijali u ovom sektoru, koji mogu da doprinesu ukupnom ekonomskom rastu. U narednom periodu primenjivaćemo različite mere podrške, ali će prioritet biti ulaganje u infrastrukturu. Ukoliko okolnosti dozvole, svakako će biti razmotreno i omogućavanje dodatnih turističkih vaučera, rekla je, za "Novosti", ministarka turizma Tatjana Matić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE