SVAKI DRUGI BIRA BRZU PRUGU: Zahvaljujući "Sokolu" tokom 2022. dupliran broj putnika u vozovima
BRZI "soko" prevezao je dosad više od 1,3 miliona putnika. Relacija Beograd - Novi Sad postala je najpopularnija na srpskoj železnici.
Skoro svaki drugi putnik koji ide prugom, putuje upravo između ova dva grada. S druge strane, upozoravaju autobuski prevoznici, oni su na ovom potezu skoro izgubili posao.
Podaci statistike za prva tri kvartala prošle godine pokazuju da je železnički saobraćaj koristilo čak 74 odsto više putnika nego prethodne godine. Prugom je putovalo oko 3,7 miliona građana, a u istom periodu prethodne godine - oko 2,15 miliona ljudi. Kada se tome doda broj prodatih karata u poslednjem kvartalu, razlika je još veća.
- Broj prevezenih putnika na srpskim prugama veći je za 104,88 odsto u odnosu na prethodnu godinu - kažu u "Srbija vozu". - Veći je i ukupan broj kilometara koji su putnici prešli vozom, takozvani putnički kilometri. Taj broj je povećan za oko 137 odsto. Najveći uticaj na oba pokazatelja ima puštanje u saobraćaj pruge velikih brzina Beograd Centar - Novi Sad. Učešće broja prevezenih putnika na relaciji Beograd - Novi Sad, u ukupnom broju prevezenih putnika iznosi oko 45 odsto. Na drugim relacijama nije bilo značajnijeg povećanja broja prevezenih putnika i putničkih kilometara.
Saobraćajna statistika pokazuje veći broj i drumskih putnika. I to za oko 13 odsto u prvih devet meseci. Prevoznici, međutim, objašnjavaju da su i dalje daleko od rezultata iz 2019. godine i perioda pre pandemije.
- Na deonici Beograd - Novi Sad autobuski saobraćaj je uništen - objašnjava Mirko Vučinić iz udruženja "Panontrans". - Cena autobuske karte na relaciji Beograd - Novi Sad nije menjana sigurno 15 godina i iznosi oko 5,5 do 6 evra. Cena vozne karte je 3,5 evra. Kada je nešto tako nerealno jeftino, normalno je da svi koriste taj prevoz. Statistika pokazuje blagi porast, ali je to poređenje sa 2021. gidinom kada smo do 1. septembra imali bezbroj ograničenja. Nismo ni blizu broja putnika iz 2019. godine. Dodatan problem je nerealno skupo gorivo. I to je jedan od razloga zašto je dosta putnika krenulo železnicom. Da čovek sam ide automobilom, to putovanje bi koštalo 30 evra tamo i nazad.
KRAJEM 2025. BRZIM DO BUDIMPEŠTE
PRUGA Novi Sad - Subotica trebalo bi da bude gotova u avugustu 2025. godine. Posle toga ide šest meseci testiranja. Do kraja 2025. bi trebalo da bude puštena u saobraćaj. I Mađari će tada završiti. Krajem 2025. godine očekuju se da brzim vozom do Budimšete stižemo za dva sata i 45 minuta.
SRAMNE REČI ANGELE MERKEL U MEMOARIMA: Evo šta je napisala o bombardovanju Srbije, ratovima i Zapadnom Balkanu
SA MNOGO pompe, u knjižare su stigli memoari bivše nemačke kancelarke Angele Merkel pod naslovom „Sloboda“. U njima se na nekoliko mesta spominju Srbija i Zapadni Balkan.
26. 11. 2024. u 17:09
(MAPA) RUSI NAPREDUJU U TORECKU: Oglasio se Pušilin, žestoke borbe vode se za grad (VIDEO)
JEDINICE ruske vojske napreduju u Dzeržinsku (ukrajinski naziv za Toreck), javio je na Telegram kanalu šef DNR Denis Pušilin.
24. 11. 2024. u 18:59
PUTINOV NOVI SAVEZNIK? Ko je potencijalni rumunski predsednik - NATO raketni štit naziva SRAMOTOM, divi se Mađarskoj
NEZAVISNI ultradesničarski kandidat na predsedničkim izborima u Rumuniji Kalin Đorđesku osvojio je najviše glasova u prvom krugu i najveći je favorit za pobedu u drugom krugu, u koji će najverovatnije ići sa Elenom Lasčoni ispred partije "Save Romania Union" (USR).
25. 11. 2024. u 15:22
Komentari (0)