VOZOM PUTOVALO VIŠE OD 7 MILIONA PUTNIKA: Renesansa železnice stiže i na jug Srbije
SRPSKIM železnicama se u 2023. godini prevezlo ukupno više od sedam miliona putnika, od čega prugom Beograd-Novi Sad oko 3,5 miliona, a između 50 i 55 odsto putnika je koristilo brzi voz “Soko”.
Ovo je rekao v.d. direktora “Srbijavoza” Ivan Bulajić tokom vožnje vozom "Nostalgija", koji saobraća najatraktivnijom muzejsko-turističkom železnicom u Evropi Šarganskom osmicom, na Mokroj Gori. On ističe da se građani vraćaju železnici, koja u našoj zemlji doživljava renesansu, kao i da je tome doprinela linija Beograd-Novi Sad gde je brzina i kvalitet železničkog prevoza van bilo kakve konkurencije, kako autobusa, tako i automobila.
- Stvari se menjaju i na ostalim prugama, dosta radimo na čistoći vozova, redovitosti, kašnjenja su neuporedivo manja nego prethodnih godina i na prugama koje su konkurentne prema autobuskom saobraćaju kao što su one prema Užicu, Vršcu ili Sremskoj Mitrovici i osećamo drastično povećanje broja putnika – kaže Bulajić.
UŠLI U ZONU DOBITI
DIREKTOR „Srbijavoza“ Ivan Bulajić potvrdio da je, prema izveštaju o poslovanju, lane to preduzeće prvi put od osnivanja 2015. godine, postalo profitabilna kompanija sa ostvarenim neto prihodom od 370 miliona dinara u prvih devet meseci.
- Za prvih devet meseci 2023. godine smo profitabilni, sada pripremamo izveštaj za kraj godine i taj trend će ostati, tako da je od osnivanja 2015. naša kompanija konačno ušla u zonu neto dobiti, a ne neto gubitka – kaže Bulajić.
On kaže da je interesovanje za putovanje vozom od Beograda do Novog Sada i dalje vrlo visoko i u porastu, te da je „Srbijavoz”, kao jedna odgovorna kompanija koja vodi računa o putnicima i njihovim potrebama, u danima povećanih gužvi uvela po dva voza na svakoj liniji, takozvane sinhrone. Najviše putnika, kako dodaje, ima između Beograda i Novog Sada zbog najvećeg broja polazaka, kojih ima 60 dnevno, a u toku 2024. godine planirano je da se uvedu i dodatni. On je podsetio da je na ovoj trasi pokrenut projekat Dva muzeja povezana vozom sa partnerima, Galerijom Matice srpske i Muzejom Jugoslavije.
- Galerija Matice srpske se nalazi blizu stanice Novi Sad, a Muzej Jugoslavije blizu stanice Prokop , tako da su voz “Soko” i brza pruga koju smo napravili između dva grada najprirodnija veza i mogućnost da se u jednom danu bez problema obiđu oba muzeja - naveo je Bulajić.
ŠARGANSKA OSMICA ŽELEZNIČKI BISER
TOKOM 20 godina, od kada radi Šarganska osmica, tom prugom prevezlo se 1,3 miliona putnika koji su došli da vide taj železnički biser – kaže Ivan Bulajić. - Samo u 2023. godini, u letnjoj sezoni, tom prugom putovalo je oko 73.000 ljudi.
Govoreći o pruzi Beograd-Bar, Bulajić je podsetio da na njoj redovno saobraćaju vozovi do Užica, ali i "barski voz" koji tokom cele godine ide kao noćni auto-voz, a tokom letnje sezone i dnevni voz. Mi ćemo, kako dodaje, taj dnevni voz produžiti da ide od Novog Sada i Novosađanima omogućiti da idu na more.
Prema njegovim rečima, radovi na pruzi Beograd-Subotica izvode se brže od planiranih rokova i izvesno je da će biti završeni do decembra 2024. godine, što će otvoriti međunarodni saobraćaj preko Budimpešte i omogućiti povezivanje sa evropskim gradovima.
- Prilično dobru tražnju imamo za liniju Subotica-Segedin, ali očekujemo da će otvaranjem pruge između Beograda i Subotice ta tražnja da se poveća, jer će putnici sa vrlo kratkim i jednostavnim presedanjem moći iz Beograda da odu za Segedin, a iz Segedina na svakih sat vremena postoje i vozovi za Budimpeštu – precizira Bulajić.
On kaže da 18 novih elektromotornih Štadlerovih vozova pristizati pristizati od aprila do kraja 2024. godine.
-To su izuzetno moderni, savremeni i kvalitetni vozovi koji nude pogodnosti kao što su vending mašine – objašnjava Bulajić. - Takođe, potpisali smo ugovore za pet brzih vozova iz Kine i očekujemo da oni stignu u Srbiju u toku 2025. godine, a da njihovo puštanje u saobraćaj bude krajem te godine ili početkom 2026. kada očekujemo da se to poklopi sa otvaranjem cele brze pruge između Beograda i Budimpešte.
Biće nabavljene, kako dodaje, i nove lokomotive, i radiće se remont postojećih vagona i dizel motornih vozova, te će se mnogi projekti realizovati u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i međunarodnom železničkom bankom “Eurofima”. On je istakao da su novi projekti koje započinjemo ove godine vredni 115 miliona evra, tako da se nastavlja snažan talas investicija u železnice. Prema njegovim rečima, sa pristizanjem novih vozova iz Švajcarske biće pojačane linije kao što je Beograd-Novi Sad, ali će se uvesti i nove linije.
- Novi Sad ćemo povezati sa Sremskom Mitrovicom i Pančevom – kaže Bulajić. - Daleko bolje će biti integrisano Pančevo sa Beogradom sa više polazaka dnevno između Sremske Mitrovice i Stare Pazove, a ono što me najviše raduje je da krajem godine bude završen remont pruge Niš-Brestovac, što će omogućiti da uvedemo 30 vozova dnevno između Leskovca, Niša i Aleksinca i time konačno ta renesansa železnica dođe i na jug naše zemlje.
On navodi da u “Srbijavozu” trenutno ima oko 420 mašinovođa i da redovno objavljuju konkurse za prijem, i da je interesovanje veliko.
- I pored toga dosta sarađujemo sa Železničko-tehničkom školom kako bismo kroz prikazivanje svetle budućnosti železnice budućim učenicima povećali interesovanje za školu i njene smerove i time garantovali popunu otvorenih pozicija i u budućnosti – istakao je Bulajić.
TURSKA DRHTI PRED PRETNjOM IZRAELA: Izbija treći svetski rat? (VIDEO)
MINISTAR odbrane Turske, Jašar Guler, izjavio je da Izrael može da napadne Tursku, čime je podržao ranije izjave predsednika Erdogana, koji je Izrael opisao kao direktnu pretnju za zemlju.
14. 11. 2024. u 17:17
"GLAVNA TEMA JE DA LI ĆE MOSKVA BITI GAĐANA" Veliko upozorenje Vučića: Svet se kreće po ivici ambisa!
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić obratio se javnosti posle govora na Samitu KOP29 u Azerbejdžanu.
12. 11. 2024. u 12:33
ČITULjA KOSTIĆU OD DECE: "Živiš kroz nas - nastavljamo s ponosom"
MIODRAG Kostić, osnivač i predsednik MK Grupe, preminuo je u sredu ujutru.
14. 11. 2024. u 12:46
Komentari (0)