"GLOBAL TAJMS": Zašto zapadni mediji kritikuju kineske kompanije koje sponzorišu Euro 24

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

03. 07. 2024. u 21:22

MEĐU 13 zvaničnih glavnih sponzora Eura 24, pet su kineske kompanije - "Hajsens", "Alipai", "Vivo", "Aliekpres" i BID - a to odražava povećanje uticaja kompanija iz Kine, piše u uvodniku list "Global tajms".

ГЛОБАЛ ТАЈМС: Зашто западни медији критикују кинеске компаније које спонзоришу Еуро 24

Foto AP

Međutim, neki nemački mediji u tome vide "geopolitičke strategije Pekinga" i idu tako daleko da kritikuju UEFA zato što "postavlja ekonomske interese iznad političkih i društvenih ciljeva."

Po toj logici, nastavlja ovaj kineski medij, prenošenje utakmica sa evropskog prvenstva u Kini moglo bi se tumačiti kao širenje geopolitičkog uticaja Evrope, dodajući da su takve političke interpretacije jednostavno apsurdne.

Zapadni pogledi iz rigidne ideološke perspektive na kineske kompanije koje sponzorišu evropski fudbalski šampionat ne samo da razotkrivaju aroganciju, već i evropski nedostatak samopouzdanja. Savremeni fudbal je rođen u Evropi. Upravo u Evropi postoji široka fudbalska kultura i fudbal ovde ima ogromnu publiku.

Osim toga, evropsko prvenstvo je odavno preraslo u globalni događaj. Statistika pokazuje da je broj kineskih navijača koji prate ovogodišnji Euro veći od onog u Nemačkoj, koja je domaćin prvenstva.

Kineska preduzeća, koja su partneri sa UEFA, vide Euro kao priliku za veće prisustvo na evropskom tržištu. To su zrele multinacionalne korporacije, sa mnoštvom tržišnih priznanja i veoma naprednim tehnologijama. Da li to znači, pita se ovaj kineski list, da bi zapadni mediji bili srećni da kineske kompanije ignorišu Euro?

Za razliku od nemačkih medija, UEFA, koja je organizator Eura, gleda različito na ovaj događaj. U stvari, UEFA naglašava da evropsko prvenstvo u fudbalu privlači "neke od najvećih svetskih brendova i kompanija", što promoviše fudbal i značajno povećava prihode od ovog sporta. To su jednostavno činjenice, konstatuje "Global tajms".

Za razliku od tradicionalnog sponzorstva, kineske kompanije imaju drugačiji pogled na saradnju sa UEFA. Na primer, kompanija BID je obezbedila službena vozila za evropsko prvenstvo, a "Vivo" zvanične telefone šampionata. "Hajsense" pruža tehničku podršku sa svojim AI platformama, što omogućava bolji kvalitet slike. Korparacija "Alipai" je uvela novi način plaćanja putem skeniranja, koji koriste i mali štandovi sa sladoledom sve do velikih lanaca restorana. Od ovakve saradnje svi imaju koristi, i UEFA, i evropske i kineske kompanije, kao i ljubitelji fudbala.

FOTO: Tanjug/AP

POSLEDICE EKONOMSKE GLOBALIZACIJE U KOJOJ EVROPA GUBI TLO POD NOGAMA

Potrebno je, smatra ovaj kineski medij, probušiti ovu "informativnu čauru", koju se pažljivo konstruisali zapadni mediji. Na evropskom šampionatu prisutno je pet kineskih kompanija, u poređenju sa svega tri iz Nemačke, što kod neupućenih stvara utisak da preduzeća iz Kine potiskuju nemačka. Ali, UEFA i evropsko prvenstvo su od početka otvoreni za globalne sponzore. Dominaciju američkih i evropskih najpre su potisnule japanske i južnokorejske kompanije, posle kineske, što je posledica ekonomske globalizacije.

Reklame i sponzorstvo su samo deo korporativnih poslovnih strategija. Potreba novih kompanija iz inostranstva za reklamom je prirodno veća nego kod etabliranih evropskih kompanija.

Takođe, kineske kompanije su se uvek isticale u takozvanim lokalizovanim operacijama. BID je najavio otvaranje fabrike u Mađarskoj, "Hisense" ima skoro 10.000 zaposlenih u Evropi, uz pet proizvodnih baza i šest centara za istraživanje i razvoj.

Kao i evropsko fudbalsko prvenstvo, i Evropa je za njih samo platforma, a ovakva ulaganja su zapravo priznanje Evropi.

Sport je aktivnost bez granica, koja ne bi trebalo da bude ograničena geopolitikom ili ideologijom. Evropska prvenstva u fudbalu posebno voli mlada i elitna publika u Kini.

U kineskom društvu se nikada ne može ćuti da je ovo fudbalsko prvenstvo deo "globalne geopolitičke strateške šahovske igre Evrope."

Na Euru 24, naklonost navijača stiču timovi koji daju sve od sebe i srčano se bore. Kao i u svakom drugom poslu, nagrađuje se smelost, želja za borbom i pobedom.

Oni koji kritikuju kineske kompanije, primećuje ovaj list, trebalo bi zapravo da neguju taj dragoceni borbeni duh, koji prihvata normalnu konkurenciju, umesto što, čim počnu da gube, optužuju protivnike da varaju.

U ovoj trci, rezultat nije nužno igra sa nultom sumom, u kojoj pobednik uzima sve, zaključuje "Global tajms". Naprotiv, trebalo bi da saradnja i pošteno takmičenje donose korist svima.

(rt.rs)

BONUS VIDEO - RUSKA ARTILjERIJA NA DELU: Jedinica gađala položaje ukrajinske vojske na frontu u Hersonu

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MVP by Mozzart Sport: Veliki izbor najboljih sportista Srbije!