OČEKUJEMO PROMET OD MILIJARDU I 400 MILIONA € Darko Lukić, generalni direktor kompanije "Nelt Grupa"
Promo
09. 07. 2024. u 13:30
IZVESNO je da srpska privreda beleži značajan ekonomski rast već neko vreme, i dobro je videti da se po mnogim parametrima razvijamo brže nego ostale ekonomije regiona. Kako bi Srbija postigla ekonomsku konvergenciju sa zemljama centralne i zapadne Evrope, potrebno je nastaviti trend investicija u infrastrukturu, i stimulacije stranih, ali i domaćih investicija.
Ovako u intervjuu za "Novosti" ocenjuje stanje domaće privrede novi generalni direktor "Nelt Grupe" Darko Lukić i poručuje:
- Ipak, odlučujući faktor, po mom mišljenju, biće ljudi. Kao društvo, moramo da se potrudimo da nađemo način da preokrenemo demografske trendove, i usporimo trend pada populacije. Takođe, potrebno je da ojačamo obrazovni sistem i kreiramo kvalitetne kadrove osposobljene za ekonomiju budućnosti. "Nelt Grupa" i Unicef formirali su nedavno strateško partnerstvo u okviru kojeg će "Nelt Grupa" izdvojiti 1,3 miliona dolara, kako bismo zajedno sa Ministarstvom prosvete radili na osnaživanju dece i mladih u sticanju digitalnih kompetencija za 21. vek na tržištima Srbije, BiH, S. Makedonije i Angole u naredne tri godine.
o Dugogodišnje iskustvo rada u korporativnom biznisu bilo je presudno da vas "Nelt Grupa" pozove u svoj tim 2020. Od 1. jula ste na poziciji CEO-a "Nelt Grupe". Koji su najveći izazovi sa kojima se susrećete trenutno?
- "Nelt Grupa" od 2022. beleži značajan rast prihoda koji je iznad istorijskog proseka i trenda rasta tržišta. Dostupnost radne snage i inflacija troškova su dva najveća izazova koja trenutno imamo. Dok inflacija polako usporava, izazovi sa dostupnošću radne snage su i dalje aktuelni. Kontinuirano ulažemo u zarade i ostale benefite, unapređujemo uslove za rad i trudimo se da osiguramo zdravo radno okruženje kako bismo odgovorili ovom izazovu. Posvećeni smo unapređivanju naših organizacijskih praksi i
procesa, i veoma smo zadovoljni što smo prošle godine dobili veliki broj priznanja za naše HR procese, kao i prestižnu nagradu "Poslodavac godine" koju nam je dodelila Srpska asocijacija menadžera.
o Kada odemo u supermarket ili radnju na ćošku, ne zanima nas kako su naši omiljeni proizvodi došli na rafove. Uglavnom želimo da ono što volimo kupimo novo, u lepoj ambalaži i sveže. Šta je potrebno da se to desi svaki dan i kad god poželimo?
- Dobro planiranje, proizvodnja, skladištenje i dostava, vrlo pojednostavljeno rečeno. Celokupan lanac snabdevanja je od izuzetne važnosti i mora da bude optimalan i agilan, integrisan od plantaže do police. Stari način poslovanja, gde svaka karika pokušava da optimizuje svoje operacije je prevaziđen jer suma optimalnih jedinica ne daje uvek zadovoljavajuću celinu. Integrisani pristup zahteva koordinaciju i komunikaciju između svih partnera u čitavom lancu snabdevanja, oslanjajući se na transparentnu razmenu i naprednu analitiku podataka. Mi danas stremimo i drugačijoj infrastrukturi, sa fokusom na intermodalne tokove. Zadovoljiti potrebe krajnjih potrošača je uvek prioritet i mi nastojimo da kroz stalno unapređenje svih procesa poslovanja to i radimo.
o "Nelt Grupa" je sistem sa više od 5.000 zaposlenih. Veliki je broj vozača, a danas na svetu svaka zemlja kuburi sa tim profilom zanimanja. Kako uspevate da se borite sa ovim problemom? Imate li dovoljno šofera? I zašto neko radi ili bi radio za vašu firmu?
- Zasada nemamo izazove da zaposlimo dovoljan broj vozača u našoj kompaniji. U "Nelt Grupi" je trenutno zaposlen veliki broj vozača dostavljača, a osim njih svakodnevno, samo u Srbiji, angažujemo oko 200 dodatnih podvozara kako bismo odgovorili sezonalitetu i fluktuaciji potražnje i operativnog zadatka. Nudimo dobre uslove za rad, konkurentnu kompenzaciju i benefite, i zdravo radno okruženje, te zato ljudi i biraju "Nelt Grupu" za poslodavca. Takođe, svakodnevno se trudimo da kolegama olakšamo posao kroz upotrebu tehnologije. Na primer, pre dve godine smo, uz pomoć napredne analitike, optimizovali naše dostavne rute i eliminisali 700.000 kilometara neefikasne putanje, čime smo olakšali posao našim vozačima, ali i smanjili godišnji otisak CO2.
o Zašto "Nelt Grupa" skriva da je jedna od retkih srpskih firmi koja pokušava da radi na budućem najpotencijalnijem svetskom tržištu - u Africi? Šta sve radite na Crnom kontinentu?
- Ne bih rekao da krijemo - naprotiv. "Nelt Grupa" posluje u Africi od 2010, i trenutno radimo u Angoli, Zambiji i Mozambiku. Naš tim na afričkom kontinentu broji više od 500 zaposlenih, i bavimo se distribucijom svojih brendova "Neoplanta" i Fabrike dečje hrane, kao i proizvoda poput najvećih svetskih kompanija P&G, "Mars", "Nestle", "Kolgejt", "Hajneken", "SC Džonson", "Dr Etker", "Ferero", "Mondelez" i drugih. Osim distribucije, u 2022. godini smo pokrenuli i sopstvenu proizvodnju konditorskih proizvoda u našoj fabrici Candy Factory u Angoli. S obzirom na veliki potencijal Afrike, razmatramo dalje širenje proizvodnje kroz akvizicije lokalnih proizvođača, ali i nastavak distributivnih operacija kroz investicije u logističku infrastrukturu na svim tržištima.
o Da li postoji prostor za plasman proizvoda iz Srbije u Africi?
- Apsolutno. Mogu da pozovem sve zainteresovane kompanije da zajedno razmotrimo potencijalni nastup na afričkom kontinentu i otvoreni smo za saradnju kako u distribuciji, tako i u proizvodnim i drugim delatnostima.
o Paralelno sa vašim osnovnim poslom - logistikom i distribucijom, ušli ste u proizvodnju hrane za decu. Brzo ste se pozicionirali kao ozbiljan igrač u ovoj oblasti. Je li ovo sve što se tiče vašeg angažmana u proizvodnji ili možemo u skorijoj budućnosti da očekujemo da uz mesnu industriju ("Neoplanta") i dečju hranu lansirate još neku proizvodnju?
- Uspeh Fabrike dečje hrane je bio i brži i veći nego što smo očekivali. Postali smo lider na srpskom tržištu dve godine nakon lansiranja, a na putu smo da postanemo lideri i na ostalim tržištima regiona. "Neoplanta", takođe, beleži značajan rast prihoda i tržišnog učešća. Pokazali smo bez sumnje da umemo da upravljamo brendovima. Sa jedne strane, dugogodišnje iskustvo u radu sa najvećim svetskim kompanijama nam daje brend menadžment kompetencije, a sa druge strane, vlasništvo brendova nam pomaže da bolje razumemo i bolje odgovorimo potrebama naših partnera u distribuciji.
o "Nelt Grupa" je premašila obim poslovanja od milijardu evra, koji su vam ciljevi za budućnost?
- Od trenutka kada smo premašili milijardu evra u 2021. godini, nastavili smo sa ubrzanim rastom, u skladu sa Accelerate strategijom. Ove godine očekujemo promet viši od 1,4 milijarde evra. Imamo velike planove za budućnost. U planu je otvaranje kompanije na tržištu Rumunije, tokom ove godine. Svake godine sklopimo oko 10 novih partnerstava i širimo portfolio brendova sa kojima sarađujemo na polju distribucije i logističkih usluga, i to je trend koji očekujemo da se nastavi i u sledećim godinama. Fokus će biti i na daljem jačanju organizacije. "Neltov" cilj i vizija je da budemo u top 25 odsto firmi na globalnom nivou, kada je reč o organizacijskom zdravlju koje merimo već sedam godina, uz pomoć alata kompanije McKinsey.
o Da li "Nelt Grupa" ima u planu akvizicije nekih manjih sličnih biznisa?
- Da, imamo i prilike, ali i finansijski kapital i organizacioni kapacitet da kreiramo "dodatu vrednost" kroz akvizicije distributivnih ili proizvodnih kompanija. Trenutno razmatramo nekoliko akvizicija koje su u različitim fazama realizacije. Kompanije sa kojima razgovaramo su komplementarne našim trenutnim operacijama, u pogledu geografije ili kategorije proizvoda.
Da se nosimo sa multinacionalkama
o KAKO vidite "Nelt Grupu" za pet godina?
- Kao domaću kompaniju koja po kvalitetu usluga, operacija i kadrova može da se nosi sa velikim multinacionalnim kompanijama. Vidim "Nelt Grupu" kao lidera u pružanju distributivnih i logističkih usluga, vlasnika modernih i uspešnih brendova, i lidera u implementaciji naprednih tehnoloških rešenja. Ali pre svega, vidim "Nelt Grupu" kao zdravu organizaciju - kao skup kvalitetnih i motivisanih kadrova i inspirativno mesto za profesionalni i lični razvoj.
Nakon što su Lazar Samardžić i Jan Karlo Simić odlučili da se odazovu pozivu Dragana Stojkovića Piksija, uskoro bi još jedan veliki talenat mogao da obuče dres reprezentacije Srbije.
DONALD Tramp izjavio je prošle nedelje kako će Evropska unija morati da plati "visoku cenu" jer nije kupovala dovoljno američkih izvoznih proizvoda. Deo evropskih ekonomista i bankara upozorava kako bi pobeda Donalda Trampa mogla izazvati trgovinski rat koji bi zatim "gurnuo ekonomiju evrozone iz sporog rasta u potpunu recesiju".
U SVOJOJ knjizi "Raising Trump", Ivana Tramp, prva supruga Donalda Trampa, podelila je fascinantne priče o porodici Tramp koje će vas zasigurno iznenaditi – jer kada Ivana odluči da ispriča sve, ona zaista ispriča sve.
CENA bitkoina dostigla je u sredu uveče novi rekord, dan nakon što je republikanski kandidat Donald Tramp pobedio na izborima - cena ove kriptovalute iznosila je 76.231 dolar.
NACRT zakona o budžetu za 2025. godinu će se danas naći pred Vladom Srbije, nakon čega se šalje u parlament, zajedno sa setom pratećih zakona iz nadležnosti Ministarstva finansija, izjavio je ministar Siniša Mali.
VLADA Srbije će na današnjoj sednici usvojiti predlog državnog budžeta za 2025. godinu, izjavio je ministar finansija Siniša Mali i dodao da je to prvi predlog državne kase koji radimo kao zemlja sa investicionim kreditnim rejtingom.
BANKE u Srbiji su samo od provizija za razne usluge i naknada u 2023. zaradile 660 miliona evra, a u poslednje četiri godine skoro dve milijarde evra! Ako se ima u vidu da je njihov ukupan profit lane bio milijardu evra, to znači da osnovni posao banaka više nije kreditiranje.
POBEDA Donalda Trampa na predsedničkim izborima u Sjedinjenim Američkim Državama je ojačala dolar u odnosu na evropsku zajedničku valutu, a neki analitičari predviđaju čak da će jedan dolar uskoro vredeti isto kao jedan evro.
Komentari (0)